Οι μπλόγκερ που προωθούν με τις αναρτήσεις τους προϊόντα και υπηρεσίες έναντι χρηματικής ή άλλης αμοιβής θα πρέπει να το δηλώνουν ρητά, σύμφωνα με τους κανόνες που αναμένεται να θέσει η Ομοσπονδιακή Ε
Οι μπλόγκερ που προωθούν με τις αναρτήσεις τους προϊόντα και υπηρεσίες έναντι χρηματικής ή άλλης αμοιβής θα πρέπει να το δηλώνουν ρητά, σύμφωνα με τους κανόνες που αναμένεται να θέσει η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου στις ΗΠΑ το καλοκαίρι. Όπως, όταν επισκέπτεσαι ένα κατάστημα, ξέρεις ότι ο πωλητής είναι υπάλληλος, έτσι πρέπει να γνωρίζεις ότι συχνά ευνοϊκά post είναι πληρωμένα…
Η αναδυόμενη πρακτική μάρκετινγκ μέσω μπλόγκερ φαίνεται ότι είναι τόσο διαδεδομένη που η FTC αποφάσισε να στρέψει σε αυτήν την προσοχή της.
Το φαινόμενο -το οποίο απαντάται και στην ελληνική μπλογκόσφαιρα- αφορά δημοφιλείς μπλόγκερ που καλούνται από εταιρείες να αναρτήσουν σύντομα ευνοϊκά post για προϊόντα ή υπηρεσίες τους κατοχυρώντας έτσι το δικαίωμα είτε να κληρώσουν κάποιο δώρο από το μπλογκ τους, να αποζημιωθούν χρηματικά ή να λάβουν κάθε λογής δωράκια (δωρεάν ταξίδια, εκπτωτικά κουπόνια, δωρεάν προϊόντα και άλλα). Άλλοι, προς τιμήν τους, επιλέγουν να αποκαλύψουν ότι είχαν οικονομικό ή άλλο κίνητρο, άλλοι πάλι όχι. Οι επαγγελματίες συντάκτες από την άλλη επιστρέφουν τα προϊόντα που λαμβάνουν για δοκιμές ενώ θεωρείται αντιδεοντολογικό να δέχονται κάθε λογής δώρα από τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται ο εργοδότης τους, στον οποίο άλλωστε λογοδοτούν.
Αυτή είναι η πρώτη φορά που η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου περιλαμβάνει σαφώς στους κανόνες της μπλόγκερ, τους οποίους ορίζει γενικά ως «οποιονδήποτε γράφει ένα προσωπικό ημερολόγιο online». Σύμφωνα με το νέο κανονισμό, οι μπλόγκερ θα πρέπει να αποκαλύπτουν εάν πληρώνονται για ό,τι γράφουν, όσοι δεν το πράττουν θα καλούνται να αποκαταστήσουν την αλήθεια από το μπλογκ τους και έτσι να εκτεθούν ενώ, το υπουργείο Δικαιοσύνης θα αναλαμβάνει να ορίζει την τιμωρία τους.
Οι κανονισμοί αφορούν ακόμα και το λεγόμενο affiliate marketing, δηλαδή την πρακτική κατά την οποία μπλόγκερ και ιδιοκτήτες δικτυακών τόπων παραπέμπουν σε άλλα σάιτ και λαμβάνουν για αυτό αποζημίωση ανάλογη με τον αριθμό των επισκέψεων που δέχεται από το σάιτ ή το μπλογκ τους ο διαφημιζόμενος.
Εκτός από τα μπλογκ, οι νέοι κανονισμοί θα αφορούν και άλλα μέσα, όπως το twitter -κι εκεί παρατηρείται το φαινόμενο των πληρωμένων post 140 χαρακτήρων για παραπομπές σε εταιρείες και προϊόντα.
Εντούτοις, πολλοί είναι οι μπλόγκερ που φροντίζουν να διατηρήσουν την αξιοπιστία τους αποκαλύπτοντας στους συχνά πιστούς αναγνώστες τους ότι έγραψαν κάτι με αντάλλαγμα. Εταιρείες μάρκετινγκ που προτείνουν την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω μπλόγκ, twitter ή ακόμα και σάιτ κοινωνικής δικτύωσης, όπως η IZEA, έχουν ήδη αναθεωρήσει τη στρατηγική τους και δεν συνεργάζονται με μπλόγκερ που δεν αποκαλύπτουν τη συνεργασία τους (διαφορετικά τους εξαιρούν). Η IZEA έχει επιστρατεύσει 265.000 μπλόγκερ ως διαφημιστές. Διαφάνεια απαιτούν και ενώσεις μπλόγκερ, όπως η Media Bloggers Association.
Πάντως, η θέσπιση τέτοιων κανόνων είτε μέσω αρμόδιων φορέων είτε με την λεγόμενη αυτορύθμιση είναι απαραίτητες, ιδιαίτερα επειδή συχνά προκαλεί έκπληξη όταν αποκαλύπτεται ότι μπλόγκερ μπορεί να πληρώνονται για αυτά που γράφουν.