Honda Insight: Πράσινη επανάσταση
Σύμφωνα με τη Honda, τo 40% των υποψήφιων αγοραστών ενός αυτοκινήτου απορρίπτει τις υβριδικές προτάσεις εξαιτίας του υψηλού κόστους που κατά κανόνα παρουσιάζουν, ενώ 6 στους 10 δηλώνουν πως το σημαντικότερο κίνητρο για την απόκτηση ενός οχήματος με περιορισμένες εκπομπές CO2, είναι το "κέρδος" που προκύπτει από την προνομιακή φορολογική του αντιμετώπιση και κατά συνέπεια από το χαμηλό κόστος χρήσης του.
Γιάννης Αδάναλης
Σύμφωνα με τη Honda, τo 40% των υποψήφιων αγοραστών ενός αυτοκινήτου απορρίπτει τις υβριδικές προτάσεις εξαιτίας του υψηλού κόστους που κατά κανόνα παρουσιάζουν, ενώ 6 στους 10 δηλώνουν πως το σημαντικότερο κίνητρο για την απόκτηση ενός οχήματος με περιορισμένες εκπομπές CO2, είναι το «κέρδος» που προκύπτει από την προνομιακή φορολογική του αντιμετώπιση και κατά συνέπεια από το χαμηλό κόστος χρήσης του.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.339 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
88 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 121 Nm/ 4.000 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα 12,6 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 186 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 19.900 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 21.900 ευρώ |
Σε μια εποχή όπου το ήδη επιβαρημένο περιβάλλον επηρεάζει την καθημερινότητά μας, ελάχιστοι παραμένουν αυτοί που θα παραμερίσουν το προσωπικό τους όφελος, επιλέγοντας συνειδητά έναν εναλλακτικό τρόπο κίνησης.
Μεταφράζοντας, λοιπόν, σε… χαρτονομίσματα κάθε οικολογική έκφανση της ανθρώπινης δραστηριότητας, η λύση των δύστροπων, δυσνόητων (για τους περισσότερους) και δυσεύρετων υβριδικών οχημάτων φαντάζει, ακόμη και σήμερα, ασύμφορη.
Έναν διαφορετικό και σαφέστατα πιο προσιτό δρόμο επέλεξε η Honda. Το δεύτερης γενιάς Insight μπορεί να μην επιβεβαίωσε τις φήμες που το ήθελαν ως το υβριδικό των 16.000 ευρώ, δικαίωσε ωστόσο, όσους πίστεψαν στην κατασκευαστική «λιτότητα» ενός «πράσινου» αυτοκινήτου που θα απευθύνεται στους πολλούς.
Αυτή τη φορά ηιαπωνική φίρμααρκέστηκε στην αξιοποίηση ήδη γνωστών τεχνολογικών εφαρμογών, αποφεύγοντας διακριτικά κάθε είδους υπερβολή. Με αφετηρία το επιμηκυμένο -κατά 5 εκατοστά- «δάπεδο» του Jazz δημιούργησε ένα πεντάθυρο hatchback μικρομεσαίων διαστάσεων, εγκαθιδρύοντας ταυτόχρονα έναν αναγνωρίσιμο σχεδιαστικό κώδικα για τις φιλικές, προς το περιβάλλον, προτάσεις της.
| Υπέρ | |
![]() | Περιορισμένη κατανάλωση |
![]() | Μεταφορικές δυνατότητες |
![]() | Λειτουργία κιβωτίου |
| Κατά | |
![]() | Απόδοση-αίσθηση συστήματος πέδησης |
![]() | Νευρικές αντιδράσεις πλαισίου στο όριο |
![]() | Εργονομικά λάθη-ποιότητα κατασκευής εσωτερικού |
Όπως και στο υδρογονοκίνητο FCX Clarity, έτσι και στο Insight οι σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες του αμαξώματος αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της πολυσύνθετης προσωπικότητάς του, εξυπηρετώντας παράλληλα τις προδιαγραφές που ορίζει η αντισυμβατική διάταξη των μηχανικών μερών και την προσπάθεια βελτιστοποίησης των αεροδυναμικών «επιδόσεων».
Ελκυστικό ή όχι, το αμάξωμα των 4,4 μέτρων επιτρέπει στο εσωτερικό να αναδείξει τις μεταφορικές του αρετές. Αν και το περιορισμένο πλάτος καθιστά φορτική την παρουσία τρίτου επιβάτη στην πίσω σειρά καθισμάτων, τα 408 λίτρα του χώρου αποσκευών δείχνουν πως το Insight μπορεί με ευκολία να «παίξει» το ρόλο του μικρομεσαίου της διπλανής πόρτας.
Αντίθετα, ο εκκεντρικός σχεδιασμός του ταμπλό και οι σημαντικοί εργονομικοί συμβιβασμοί που τον συνοδεύουν υπενθυμίζουν τις ιδιαιτερότητες του υβριδικού Honda.
Ο πολυεπίπεδος πίνακας οργάνων συνδυάζει αρμονικά τις αναλογικές με τις ψηφιακές ενδείξεις, πολλές από αυτές, ωστόσο, «κρύβονται» από το τριάκτινο τιμόνι, γεγονός που δυσχεραίνει την ανάγνωσή τους.
Παράδοξη, εργονομικά, είναι και η τοποθέτηση των χειριστηρίων του ηλεκτρονικού κλιματισμού στην αριστερή πλευρά της κεντρικής κονσόλας, μετατρέποντας σε αποκλειστικό προνόμιο του οδηγού την παραμετροποίηση της λειτουργίας του.
Οι ενστάσεις που συνδέονται με τον θάλαμο επιβατών του Insight βρίσκουν συνέχεια στην κατασκευαστική ποιότητα των επιμέρους τμημάτων του. Μπορεί τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό να ικανοποιούν, ως ένα βαθμό, με το φινίρισμα και τη συναρμογή τους, αδικαιολόγητα φτωχή, ωστόσο, είναι η εικόνα των υφασμάτινων επενδύσεων στα καθίσματα και στις πόρτες.
Η εξοπλιστική πληρότητα αποτελεί το μοναδικό, φαινομενικά, αντίβαρο των 19.900 ευρώ (τιμή βασικής έκδοσης), καθώς το Insight διαθέτει έξι αερόσακους, ABS, VSC (Vehicle Stability Control), ηλεκτρονικό κλιματισμό, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου και όλες τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες.
Στην πραγματικότητα, βέβαια, το υβριδικό σύνολο των 98 ίππων (συνδυαστική ισχύς) είναι αυτό που δικαιολογεί το αυξημένο κόστος του μικρομεσαίου Honda, λειτουργώντας ανταποδοτικά, χάρη στις μειωμένες τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπής ρύπων που εξασφαλίζει.
Οι βασικές κατασκευαστικές αρχές του «IMA» (Integrated Motor Assist) έχουν διατηρηθεί αναλλοίωτες. Ο γνωστός, από το Jazz, βενζινοκινητήρας των 1.339 κ.εκ. συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 14 ίππων και ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.
Παρά την αυξημένη -σε σχέση με το παρελθόν- ισχύ, οι διαστάσεις και το βάρος του υβριδικού συνόλου έχουν περιοριστεί, ακολουθώντας το παράδειγμα της ηλεκτρονικής μονάδας διαχείρισης.
Στις καινοτομίες του Insight ανήκει και το πρόγραμμα οδήγησης ECON, που εξασφαλίζει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, μεταβάλλοντας τις αντιδράσεις του κιβωτίου, τη λειτουργία του κλιματισμού, το μέγεθος της ενέργειας που ανακτάται κατά την επιβράδυνση, την απόδοση-απόκριση του κινητήρα και τη διάρκεια παραμονής του σε κατάσταση αναμονής.
Παράλληλα ένα ψηφιακό σύστημα εκμάθησης αναλαμβάνει να προσαρμόσει τις συνήθειες του οδηγού στα δεδομένα ενός υβριδικού οχήματος, επιβραβεύοντας πρακτικές που προάγουν την οικονομία καυσίμου.
Ανεξάρτητα από το αν θα ακολουθήσεις ή όχι ένα μετριοπαθές οδηγικό στυλ, το Insight υπόσχεται να διατηρήσει τις ιδιότητες ενός συμβατικού αυτοκινήτου, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις αναπόφευκτες παρενέργειες που προκύπτουν από την υβριδική του φύση.
Η αλήθεια είναι ότι οι αντιδράσεις του στην άσφαλτο παραπέμπουν στην αντίστοιχη έκδοση του Civic, χωρίς να ξαφνιάζουν -σε πρώτη ανάγνωση τουλάχιστον- τον μέσο οδηγό.
Το start&stop λειτουργεί όπως θα έπρεπε, οι αλλαγές των σχέσεων πραγματοποιούνται ομαλά, τόσο στην αυτόματη όσο και στη χειροκίνητη διαμόρφωση του κιβωτίου, ενώ το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι διατηρεί την απαιτούμενη αίσθηση ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες κίνησης.
Αντίστοιχα, το πλαίσιο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των 98 ίππων της συνδυαστικής ισχύος, παρά την εμφανή αδυναμία του πίσω άξονα να απορροφήσει τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος και να διατηρήσει αμετάβλητη την τροχιά του σε συνθήκες πίεσης.
Το επιπλέον βάρος που προκύπτει από την παρουσία των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, οδηγεί το υβριδικό Honda σε άτσαλες αντιδράσεις, τις οποίες καλείται να διαχειριστεί το μερικώς απενεργοποιούμενο σύστημα δυναμικής ευστάθειας.
Την εξοικείωση του οδηγού απαιτεί, ωστόσο, και το σύστημα πέδησης, καθώς η αίσθηση του μεσαίου πεντάλ μεταβάλλεται, κατά την εμπλοκή ή την απεμπλοκή του ηλεκτροκινητήρα, κάνοντας αδύνατο τον υπολογισμό του σημείου ακινητοποίησης.
Είναι φανερό πως το Insight νιώθει πιο άνετα μέσα στην πόλη, όπου τα οφέλη από τη λειτουργία του υβριδικού συνόλου γίνονται από την πρώτη στιγμή φανερά.
Σύμφωνα με τον Ιάπωνα κατασκευαστή, η μέση κατανάλωση καυσίμου φτάνει τα 4,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή που είναι δύσκολο να επαληθευθεί σε πραγματικές συνθήκες.
Αποφεύγοντας, παρόλα αυτά, τις υπερβολές, το υβριδικό Honda καταναλώνει λιγότερα από 6 λίτρα/100 χλμ., πέφτοντας ακόμη και κάτω από τα 5,5 λίτρα όταν οι συνθήκες κίνησης το ευνοήσουν.
Ανεξάρτητα λοιπόν από την ποιοτική μετριότητα που χαρακτηρίζει το εσωτερικό του Insight και τους συμβιβασμούς που «κρύβει» η συμπεριφορά του στην άσφαλτο, η υβριδική του φύση και το περιβαλλοντικό «κέρδος» που προκύπτει από αυτήν, αρκούν για να το αναδείξουν σε μια από τις σημαντικότερες παρουσίες της ελληνικής αγοράς.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.339 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 88/5.500σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 121/4.000σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 73×80 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 65,7 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Αυτόματο Συνεχώς Μεταβαλλόμενων Σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | :1/ | |
| 2η | :1/ | ||
| 3η | :1/ | ||
| 4η | :1/ | ||
| 5η | :1/ | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | |||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα ΜcPherson |
| Πίσω | Ημι-άκαμαπτος άξονας |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 16×6 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Dunlop |
| Ελαστικά | 185/55/16 |
| Ρεζέρβα | – (κιτ επισκευής) |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρική |
| Στροφές τιμονιού | 3,3 |
| Διάμετρος στροφής | 11,0 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,395 μέτρα |
| Πλάτος | 1,695 μέτρα |
| Ύψος | 1,425 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,550 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | – |
| Χώρος αποσκευών | 408 λίτρα |
| Βάρος | 1.204 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 13,6 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 4,4 |
| Εκτός | 4,2 |
| Μέση | 4,4 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 40 |
| Αυτονομία | 909 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 186 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 12,6 δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Καιρός: Αντικυκλώνας απλώνει την προστατευτική του «ομπρέλα» σταματώντας τις βροχές, λέει ο Θοδωρής Κολυδάς
- ΝΟ Ρεθύμνου – Ολυμπιακός 8-29: Κυρίαρχες οι «ερυθρόλευκες» στην Κρήτη
- Gen Z: Η γενιά που ζητά οικονομική βοήθεια από τη μαμά και τον μπαμπά – Η κατάσταση στην Ελλάδα
- Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος: Στις 18:00 η πορεία μνήμης – Έκλεισαν οι σταθμοί του Μετρό
- Νέα μεγάλη φάση για τον Ολυμπιακό – Απείλησαν και με Στρεφέτσα οι «ερυθρόλευκοι» (vid)
- Πιερία: Η κακοκαιρία Byron άλλαξε χρώμα στον Θερμαϊκό – Εντυπωσιακά πλάνα από drone
- Μεγάλη ευκαιρία του Ολυμπιακού με Ταρέμι (vid)
- Ο Μπονγκ Τζουν-χο δεν πιστεύει «ότι η κινηματογραφική εμπειρία θα εξαφανιστεί τόσο εύκολα»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 06.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-eser-tokas-54876734-25854069-315x220.jpg)

























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442