Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι 2009: Ομάδες και οδηγοί

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι 2009: Ομάδες και οδηγοί

Μόλις δύο κατασκευαστές απέμειναν για το WRC 2009 μετά την αποχώρηση των ιαπωνικών εργοστασίων (Subaru και Suzuki). Η Citroen και η Ford διεκδικούν τα φετινά πρωταθλήματα και, με τις Β ομάδες τους, Citroen Junior Team και Stobart Ford, σώζουν το πρωτάθλημα από εκείνον που θα ήταν ο φτωχότερος πίνακας συμμετοχών όλων των εποχών.

Πάνος Ν. Διαμάντης

Όπως και το 2006, όταν η Citroen είχε αποχωρήσει για ένα χρόνο για να εξελίξει παρασκηνιακά τη νέα C4 WRC, έτσι και φέτος το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι θα έχει μόνο δύο εργοστασιακές ομάδες. Ωστόσο, φέτος φταίει η αποχώρηση της Subaru και της Suzuki, εξαιτίας της διεθνούς οικονομικής ύφεσης.


Η Citroen και η Ford θα διεκδικήσουν τα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών. Καθεμία έχει κι από μία υποστηρικτική Β ομάδα, τις Citroen Junior Team και Stobart Ford αντίστοιχα, ενώ τις συμμετοχές πλαισιώνουν οι ιδιωτικές Munchis Ford και Adapta Subaru. Ας τις δούμε αναλυτικά:


Citroen: Sebastien Loeb, Dani Sordo


Με το ρεκόρ πέντε (διαδοχικών) πρωταθλημάτων, 47 νικών (ενώ ο επόμενος, Carlos Sainz, έχει 26) και των έντεκα νικών σε μια σεζόν που πέτυχε πέρσι, θα έλεγε κανείς ότι δεν έχει απομείνει κανένα ιδιαίτερο κίνητρο φέτος για τον Sebastien Loeb, τον πιο επιτυχημένο οδηγό της ιστορίας των ράλι.


Όμως ο Γάλλος λέει: Το φετινό πρωτάθλημα ξεκινά με τέσσερις αγώνες που δεν περιλαμβάνονταν στο περσινό πρόγραμμα, αλλά τους γνωρίζουμε από το 2007. Οι στόχοι μας δεν έχουν αλλάξει από πέρσι, όμως. Μετά την κατάκτηση πέντε διαδοχικών πρωταθλημάτων, προφανώς στοχεύουμε στον έκτο! Κατά τη διάρκεια των προηγούμενων επτά εβδομάδων, η Citroen εξέλιξε τη C4 WRC και βελτίωσε ακόμα περισσότερο τη συμπεριφορά της.


Ο Seb φαντάζει και πάλι ανίκητος, το σημείο αναφοράς, αλλά ο ίδιος παραμένει επιφυλακτικός: Θα είναι ενδιαφέρουσα σεζόν και περιμένω έντονο συναγωνισμό. Ο Mikko Hirvonen βελτιώνεται διαρκώς και ο Jari Matti Latvala έχει ανέβει επίσης αρκετά. Υπάρχουν, επίσης, οι άλλοι οδηγοί με τις Citroen C4 WRC, ξεκινώντας από τον ομόλογό μου Dani Sordo και επίσης τον Chris Atkinson.


Ο D. Sordo, από την πλευρά του, γνωρίζει ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να απειλήσει τον ομόλογό του στη Citroen. Συνεπώς, ο νεαρός Ισπανός έχει θέσει στόχο για φέτος να κερδίσει την πρώτη του νίκη στο WRC, να τερματίσει δεύτερος στο πρωτάθλημα οδηγών και να βοηθήσει τη Citroen στην κατάκτηση του πέμπτου της πρωταθλήματος κατασκευαστών.


Ford: Mikko Hirvonen, Jari Matti Latvala


Χωρίς ενδοιασμούς και γνωρίζοντας πολύ καλά τη δυσκολία του εγχειρήματος απέναντι στους Γάλλους, η Ford ξεκαθάρισε ότι αποκλειστικός της στόχος για φέτος είναι η κατάκτηση των πρωταθλημάτων οδηγών και κατασκευαστών. Για την ακρίβεια, η ομάδα πάντοτε έλεγε ότι το 2008 ήταν έτος μεταβατικό, για να δέσει ο νέος συνδυασμός του Mikko Hirvonen με τον Jari Matti Latvala και ότι φέτος είναι η χρονιά που θα επιχειρήσει να δρέψει καρπούς.


Έχουμε την πεποίθηση ότι οι οδηγοί μας είναι έτοιμοι να διεκδικήσουν και τα δύο πρωταθλήματα, δήλωσε ο διευθυντής της Ford M-Sport, Malcolm Wilson. Σίγουρα ο Mikko είναι σε ισχυρότερη θέση, έχει πολύ περισσότερη εμπειρία και πέρσι έθεσε ένα εκπληκτικό ρεκόρ κερδίζοντας βαθμούς σε όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος.


Έτσι φέτος, που οι αγώνες είναι λιγότεροι, θα είναι πολύ σημαντικό να μην εγκαταλείπεις. Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι το Ford Focus θα παραμείνει αξιόπιστο. Έπειτα, έχουμε φυσικά και τον Jari [Matti Latvala], που έχει αποδείξει πως διαθέτει την ταχύτητα για να κερδίζει αγώνες.


Οι δύο οδηγοί μου προτιμούν το χώμα από την άσφαλτο και φέτος θα έχουμε μόνο δύο ασφάλτινους αγώνες. Από αυτά τα δύο, ένα είναι το ιρλανδικό όπου πολλά θα εξαρτηθούν από τις καιρικές συνθήκες. Ο συνδυασμός όλων αυτών μας κάνει ισχυρούς στη διεκδίκηση των πρωταθλημάτων, κατέληξε ο Βρετανός.


Ο 28χρονος M. Hirvonen τόνισε: Αισθάνομαι αισιόδοξος για τη σεζόν που έρχεται. Έμαθα πολλά το 2008, τα οποία θα με ωφελήσουν φέτος. Πέρσι ξεκίνησα προσεκτικά, αλλά η ταχύτητά μου βελτιώθηκε στο δεύτερο μισό της χρονιάς και τώρα έτσι πρέπει να αρχίσω το 2009.


Έχουμε μόνο 12 αγώνες και συνεπώς είναι σημαντικό να κερδίσουμε βαθμούς σε κάθε ράλι. Δεν υπάρχει περιθώριο μη βαθμολόγησης σε έναν αγώνα, καθώς είναι λιγότερα τα ράλι φέτος στα οποία μπορείς να επανορθώσεις.


Και ο 23χρονος J. M. Latvala, πάνω στον οποίο η Ford χτίζει το μέλλον της, κατέληξε: Η σταθερότητα της απόδοσής μου είναι ένας κρίσιμος τομέας που θέλω να βελτιώσω το 2009. Θέλω να εξαφανίσω τις μεταπτώσεις που είχα πέρσι. Τέτοιο καιρό πέρσι ήμουν πολύ αγχωμένος για τον πρώτο μου αγώνα με τη Ford.


Πέρασα τόσα πολλά πέρσι, συνέλεξα εμπειρία και έμαθα την ψυχολογική πλευρά του WRC κι έτσι αισθάνομαι άνετα και αισιόδοξος ενόψει της νέας χρονιάς. Έχω δύο στόχους – να βοηθήσω τη Ford να κερδίσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών και να διεκδικήσω τον τίτλο οδηγών. Δεν είναι στόχος να τον κερδίσω, αυτό είναι διαφορετικό, αλλά θέλω να είμαι σε θέση να τον διεκδικήσω.


Stobart Ford: Urmo Aava, Matthew Wilson, Henning Solberg


Η Β ομάδα της Ford διατήρησε φέτος τον γιο του M. Wilson, Matthew, κράτησε στο τρίτο αυτοκίνητο τον Henning Solberg που εξασφαλίζει χορηγίες για τη συμμετοχή του και επίσης απέκτησε τον 30χρονο Εσθονό Urmo Aava, ο οποίος εντυπωσίασε πέρσι με ορισμένες σπουδαίες εμφανίσεις με την Citroen C4 WRC.


Ο Matthew Wilson είναι 22 ετών, το Ράλι Ιρλανδίας θα είναι ο 50ός του αγώνας στο WRC κι όμως η πρόοδός του δεν είναι ανάλογη της εμπειρίας και των ευκαιριών του. Ωστόσο, θα εκκινήσει και στους 12 φετινούς αγώνες, όπως και ο H. Solberg, ενώ ο U. Aava θα λάβει μέρος σε οκτώ.


Φέτος έχω μια εξαιρετική ευκαιρία με τη Stobart. Οι καιροί είναι δύσκολοι τελευταία, με τις αποχωρήσεις ορισμένων ομάδων, συνεπώς αισθάνομαι τυχερός που βρίσκομαι σε μια ισχυρή ομάδα και θέλω να εκμεταλλευτώ όσο καλύτερα μπορώ αυτή την ευκαιρία, δήλωσε ο Urmo Aava.


Ο Malcolm Wilson συμπλήρωσε: Όλοι ξέρουμε ότι [ο Aava] έκανε ορισμένες σπουδαίες επιδόσεις πέρσι. Αλλά φέτος θα αγωνιστεί σε ορισμένα ράλι που δεν έχει δει ποτέ. Ελπίζω να ακολουθήσει προσεκτική, ισορροπημένη προσέγγιση σε αυτά και σε εκείνα που έχει εμπειρία να πιέσει για να ανέβει στο βάθρο. Οι δοκιμές του πήγαν πολύ καλά.


Citroen Junior Team: Chris Atkinson, Sebastien Ogier, Conrad Rautenbach, Evgeny Novikov


Η ίδρυση της Citroen Junior Team φέτος δίνει μια ανάσα στο WRC, διότι προσθέτει άλλες τρεις ή ακόμα και τέσσερις C4 WRC σε κάθε αγώνα και αυξάνει τις αξιόλογες συμμετοχές. Ο ρόλος της ομάδας είναι διπλός.


Απέκτησε τον έμπειρο Chris Atkinson από τη Subaru, με ξεκάθαρο στόχο να πρωταγωνιστήσει και ίσως να στερήσει βαθμούς από τα Ford. Ο Αυστραλός κάνει το ντεμπούτο του με τη Citroen στην Ιρλανδία, αλλά παραμένει άγνωστο σε πόσους και ποιους αγώνες θα λάβει μέρος στη συνέχεια του φετινού WRC.


Η C4 είναι φανταστική στην οδήγηση είπε ο C. Atkinson και συνέχισε: Μπορείς να πάρεις από αυτή περισσότερα όσο πιο οριακά την οδηγείς. Είναι εντυπωσιακό πόσο επιθετικός μπορείς να είσαι στις στροφές και το αυτοκίνητο να παραμένει σταθερό. Με κάθε χιλιόμετρο αισθανόμουν όλο και πιο άνετα.


Θα ξεκινήσουμε το Ράλι Ιρλανδίας με ρυθμίσεις τις οποίες η ομάδα βασίζει σε πληροφορίες του παρελθόντος. Μόλις ξεκινήσουμε, θα δούμε την πρόοδό μας. Θέλω να κερδίσω βαθμούς για την ομάδα και να αποδείξω τη δυναμική μας, κατέληξε.


Παράλληλα, η ομάδα θέλει να προσφέρει αγωνιστικά χιλιόμετρα στον Sebastien Ogier για να αναπτύξει το ταλέντο του νεαρού Γάλλου. Ο S. Ogier, πρωταθλητής του Junior WRC πέρσι, θυμίζει τον Sebastien Loeb στα πρώτα του βήματα και συνοδεύεται με ανάλογη φήμη! Μάλιστα, πρόσθεσε το όνομά του στους νικητές του Ράλι Μόντε Κάρλο, κερδίζοντας τον πρώτο φετινό αγώνα του IRC (Intercontinental Rally championship) στο πριγκιπάτο! Φέτος θα τρέξει σε τουλάχιστον έξι αγώνες.


Ανάλογοι είναι οι στόχοι και για την ανάπτυξη του ταλέντου του μόλις 18χρονου Ρώσου Evgeny Novikov, ο οποίος θα ξεκινήσει το πρόγραμμα των οκτώ φετινών του αγώνων από το Ράλι Νορβηγίας. Ο Conrad Rautenbach, οδηγός από τη Ζιμπάμπουε, θα αγωνιστεί και στα δώδεκα ράλι της σεζόν.


Munchis Ford: Federico Villagra


Η ιδιωτική ομάδα του Αργεντινού επιχειρηματία Luis Perez Companc θα λάβει μέρος για τρίτη διαδοχική χρονιά στο WRC. Ο Federico Villagra, επτά φορές πρωταθλητής Αργεντινής, θα συμμετάσχει σε οκτώ αγώνες, ενώ ένα δεύτερο Ford Focus WRC θα δίνεται σε άλλους οδηγούς, ανάλογα με τον αγώνα και τους χορηγούς. Η ομάδα έχει την υποστήριξη της εργοστασιακής Ford M-Sport και στόχος της είναι να συλλέξει όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς.


Adapta Subaru: Mads Ostberg


Αυτή η μικρή ιδιωτική νορβηγική ομάδα διατηρεί τα Subaru Impreza WRC08 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι! Η Adapta θα έχει -ως έναν βαθμό- υποστήριξη από τη βρετανική Prodrive, που είχε την επιμέλεια του αγωνιστικού προγράμματος της Subaru στο WRC πριν την αποχώρηση της ιαπωνικής εταιρείας από το σπορ.


Η Adapta έχει αγοράσει δύο νέα Impreza WRC08 από την Prodrive και θα λάβει μέρος σε οκτώ αγώνες. Σε όλους θα αγωνιστεί ο εντυπωσιακός νεαρός Mads Ostberg, που έκανε ορισμένες σπουδαίες επιδόσεις πέρσι.


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο