Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ο Valentino Rossi και τα φαντάσματα του 2005

Ο Valentino Rossi και τα φαντάσματα του 2005

Πάνος Ν. Διαμάντης Το χειμώνα του 2005 ο Valentino Rossi είχε βάλει τον εαυτό του μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Μετά τις επιτυχημένες του δοκιμές με τη Ferrari F1, ποιον δρόμο θα έπρεπε να ακολουθήσει; Του MotoGP, όπου είχε ήδη κατακτήσει τα πάντα; Ή της Formula 1, μιας πρωτόγνωρης, αβέβαιης -όμως τόσο συναρπαστικής- πρόκλησης; Πολλοί […]

Πάνος Ν. Διαμάντης

Το χειμώνα του 2005 ο Valentino Rossi είχε βάλει τον εαυτό του μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Μετά τις επιτυχημένες του δοκιμές με τη Ferrari F1, ποιον δρόμο θα έπρεπε να ακολουθήσει; Του MotoGP, όπου είχε ήδη κατακτήσει τα πάντα; Ή της Formula 1, μιας πρωτόγνωρης, αβέβαιης -όμως τόσο συναρπαστικής- πρόκλησης; Πολλοί υποστηρίζουν ακόμα ότι αυτή η αμφιταλάντευση ήταν για τον «γιατρό» μια από τις αιτίες της απώλειας του τίτλου στο MotoGP 2006.


Αυτό το χειμώνα, μετά την κατάκτηση του έκτου του τίτλου στο MotoGP, ο 29χρονος ταξίδεψε στην Αγγλία για να κάνει δοκιμές με το Ford Focus WRC. Λίγο αργότερα έτρεξε στο Ράλι Monza και τερμάτισε δεύτερος.


Έπειτα, βρέθηκε στο κόκπιτ της Ferrari F2008 στο Mugello – και ήταν ξανά εκθαμβωτικά ταχύς! Στις 5-7 Δεκεμβρίου θα τρέξει στο Ράλι Ουαλίας, τελευταίο αγώνα του WRC. Ενδιάμεσα, στις 26-27 Νοεμβρίου, υπάρχει μια… λεπτομέρεια: Οι δοκιμές του MotoGP στη Χερέθ.


Όμως δεν είναι καθόλου λεπτομέρεια. Η Yamaha χρειάζεται να αποδείξει (πάνω από όλα στους ανθρώπους της) ότι η επιλογή της να μην χρησιμοποιήσει πλαίσιο από ανθρακονήματα του χρόνου, όπως θα κάνει η Ducati, είναι η σωστή.


Ο διευθυντής μηχανολογίας της Yamaha Racing, Masao Furusawa, εκτιμά ότι το ανθρακόνημα είναι «πολύ καλό υλικό για μείωση του βάρους, αλλά δύσκολο στη ρύθμιση και για το λόγο αυτό δεν θέλω να το χρησιμοποιήσω στη Μ1». Ο Valentino πρέπει τώρα να αποδείξει στην πίστα του λόγια του Ιάπωνα.


Επίσης, ο Ιταλός κι η Yamaha χρειάζεται να βελτιώσουν λίγο ακόμα τον κινητήρα της M1 αλλά και το λογισμικό της μοτοσικλέτας του 2009, ώστε να βελτιωθεί ένας από τους τομείς στους οποίους ο Valentino συχνά έλεγε ότι είχε πρόβλημα το 2008: Η διατήρηση της κεκτημένης ταχύτητας μέσα στη στροφή.


Το μυαλό του V. Rossi στις δοκιμές του MotoGP στη Χερέθ θα είναι γεμάτο με δεδομένα. Όχι μόνο με εκείνα που έχουν προκύψει εμπειρικά στο MotoGP, αλλά και με άσχετα: Πληροφορίες για τις γωνίες κάμπερ των τροχών της F1 ή για τη ρύθμιση της ανάρτησης ενός rallycar. Πληροφορίες για τα αεροδυναμικά στοιχεία της Ferrari F1 ή για τη χρήση των Pirelli σε λασπωμένο τερέν. Τόσα και τόσα ακόμα.


Εύλογα, η ερώτηση γεννιέται ξανά: Θα πληρώσει ο Valentino αυτή την έλλειψη πλήρους αφοσίωσης στο MotoGP;


Η απάντηση είναι όχι. Διότι, σε σχέση με το χειμώνα του 2005, λείπει κάτι σημαντικό: Η ανάγκη του Valentino να αποφασίσει για το μέλλον του. Η φετινή δεν είναι μια διαδικασία επιλογής καριέρας, αλλά μια ευκαιρία για διασκέδαση.


Ο Ιταλός είπε μεν ότι ίσως στο μέλλον κάνει την (πρωτόγνωρη) μετάβαση από το MotoGP στα ράλι, αλλά αυτή η μετάβαση δεν τον αγχώνει. Σε καμία περίπτωση όσο τον άγχωνε η απόφαση που έπρεπε να πάρει το 2005 για τη F1, διότι υπάρχει μια σημαντική διαφορά.


Η ηλικία!


Τα ράλι, παρότι αρκετά επίπονα -ειδικά σε αγώνες με πολύ υψηλές θερμοκρασίες- για το πλήρωμα, δεν απαιτούν την ακραία φυσική κατάσταση της Formula 1 και, πόσο μάλλον, του MotoGP.


Είναι περίπλοκα και σκληρά με τον δικό τους τρόπο, είναι ίσως πιο καίριες δοκιμασίες οδηγικής δεξιότητας και θάρρους (παρότι όσα κάνουν οι οδηγοί πίστας στη βροχή είναι τρομακτικά) επειδή διεξάγονται σε δημόσιους δρόμους ή μέσα σε δάση, όμως δεν καταπονούν εξίσου τον οδηγό όσο η F1 και το MotoGP.


Τα ράλι δεν έχουν τις δυνάμεις επιτάχυνσης, επιβράδυνσης και τα πλευρικά G (επιτάχυνση της βαρύτητας) που δέχεται ο πιλότος αυτού του τεράστιου αεροδυναμικού πτερυγίου που είναι το μονοθέσιο της F1. Επίσης, ο οδηγός δεν χρειάζεται ποτέ να αλλάζει θέση στο σώμα του για να βοηθά τη γεωμετρία του οχήματος, όπως συμβαίνει στο MotoGP και αφήνει ακόμα και τους κορυφαίους αθλητές / αναβάτες του πλανήτη εξουθενωμένους.


Ενδεικτικό είναι ότι στα ράλι μπορούν όχι μόνο να συμμετέχουν α

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο