MINI Crossover Concept: Και το όνομα αυτού Crossman!
Η πρωτότυπη off road εκδοχή του MINI -που θα κυκλοφορήσει το 2010- παύει να είναι μικρή, αποτελώντας ταυτόχρονα τον φάρο για την δημιουργία της BMW X1.
H φήμη γίνεται, σταδιακά, πραγματικότητα. Αποκαλύπτοντας τα σχέδια της για την δημιουργία μιας νέας 4×4 έκδοχης του μοναδικού μοντέλου της, η MINI προσδιόρισε το 2010 ως έτος κυκλοφορίας του δικού της SUV το οποίο προορίζεται για αγοραστές που δεν συνδυάζουν απαραίτητα την τετρακίνηση με τις μεγάλες διαστάσεις αλλά με την εντυπωσιακή εμφάνιση.
Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτό το ΜΙΝΙ, ως μοντέλο παραγωγής, θα φέρει το όνομα Crossman και ακολουθώντας τα χνάρια του Clubman, θα διαθέτει άκρως ενδιαφέροντα καινοτόμα στοιχεία, μεταξύ των οποίων η ασυνήθης σχεδίαση των θυρών.
Έτσι, στην δεξιά πλευρά υπάρχουν δύο συμβατικές πόρτες ενώ στην αριστερή μια συμβατική και μία συρόμενη, ακολουθώντας μια ιδιότυπη σχεδίαση η οποία σε συνδυασμό με την απουσία της μεσαίας κολώνας στην αριστερή πλευρά, προσδίδει περισσότερη πρακτικότητα.
Παράλληλα, το Crossman θα αποτελεί την πιο ευρύχωρη πρόταση της φίρμας -με μεταξόνιο 2,606 μέτρα- και μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τέσσερις επιβάτες σε ξεχωριστά, αναδιπλούμενα, ρυθμιζόμενα καθίσματα.
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι θα είναι ιδιαιτέρως ευρύχωρο εν συγκρίσει με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, είναι σαφής η διαφοροποίησή του από μεγαλύτερα SUV, κάτι που επιθυμεί και η γερμανική φίρμα, η οποία έσπευσε να αποδώσει στο συγκεκριμένο μοντέλο τον χαρακτηρισμό Sports Activity Vehicle (SAV).
Εν τούτοις, παρά την αύξηση του μεγέθους του και αυτό το ΜΙΝΙ δεν παρεκκλίνει από τον κανόνα της ιδιορρυθμίας που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της φίρμας, αφού η νέα του όψη αναμένεται να πυροδοτήσει πολλές συζητήσεις ανάμεσα στους λάτρεις του είδους.
Την πέτρα του σκανδάλου λοιπόν, ίσως αποτελέσουν τα φωτιστικά σώματα τα οποία απέχουν πολύ από τα χαρακτηριστικά στρογγυλά φώτα, μ΄έναν σχεδιασμό που τα κάνει να δείχνουν μάλλον σαν μάτια που έχουν βγει από τις κόγχες τους.
Σε αντίθεση επίσης με τον όποιο ανταγωνισμό του, όπως αυτός μπορεί να οριστεί, θα διαθέτει χαρακτηριστικά αντάξια του τετρακίνητου παρουσιαστικού του, όπως οι αναβαθμισμένες αναρτήσεις και η αυξημένη απόστασή του από το έδαφος, που προϊδεάζουν για τις εκτός δρόμου ικανότητές του.
Ως πρωτότυπο το Crossman διαθέτει πλήθος επίσης πρωτότυπων -με την διπλή έννοια- στοιχείων τα οποία προφανώς δεν θα υφίστανται στο μοντέλο παραγωγής του 2010.
Μεταξύ αυτών, συμπεριλαμβάνεται και η τρισδιάστατη υδρόγειος σφαίρα που φιγουράρει εν είδει οθόνης στο κέντρο του ταμπλό.
Το ρηξικέλευθο αυτό gadget αντικαθιστά το σύνηθες, ρετρό, ταχύμετρο του ΜΙΝΙ και επωφελούμενο ενός προτζέκτορα laser, προβάλλει τρισδιάστατες εικόνες στον οδηγό.
Η υδρόγειος μπορεί επίσης να χωριστεί σε δύο ημισφαίρια, επιτρέποντας στον συνοδηγό να σερφάρει στο διαδίκτυο χωρίς να εμποδίζεται η εμφάνιση των ζωτικών πληροφοριών προς τον οδηγό.
Ένα άλλο στοιχείο που θα διαθέτει το Crossman, το οποίο θα παρουσιαστεί στην επικείμενη έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι -στις 2 Οκτωβρίου- ως Crossover Concept, είναι το σύστημα Keyball -ένα keyless go σύστημα για εκκίνηση χωρίς κλειδί- το οποίο ενσωματώνεται στην υδρόγειο σφαίρα και απαιτεί μία μικρή ώθηση από τον οδηγό για να τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας.
Επιπροσθέτως, μακράν το πιο πρακτικό στοιχείο στο εσωτερικό του ΜΙΝΙ είναι η έξυπνη κεντρική ράγα η οποία εκτείνεται από το εμπρός ως το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου επιτρέποντας στους επιβάτες να προσαρμόσουν πάνω της υποδοχές που χρησιμεύουν για την στήριξη διαφόρων αντικειμένων από ένα ποτήρι μέχρι το iPod ή μια οθόνη, προσδίδοντας έτσι μια νότα ευελιξίας στο μοντέλο.
Το ΜΙΝΙ SAV αποτελεί, προς το παρόν, μόνο πρωτότυπο, ωστόσο ο επικεφαλής σχεδιασμού της ΜΙΝΙ και ιθύνων νους του Crossman, Gert Hildebrand σε αποκλειστική του συνέντευξη στο Auto Express αποκάλυψε ότι το μοντέλο παραγωγής θα είναι ανάλογου στυλ αποτελώντας …ένα δείγμα για το τι μπορεί να κάνει η ΜΙΝΙ και προϊδεάζοντάς μας για τα μελλοντικά σχέδια της φίρμας.
Ωστόσο ο Gert Hildebrand δεν επιβεβαίωσε κατά πόσο το μοντέλο παραγωγής θα φέρει τα εικονιζόμενα αμφιλεγόμενα φωτιστικά σώματα λέγοντας μόνο ότι … σ΄ένα πρωτότυπο πάντα χρησιμοποιούνται διαφορετικές σχεδιαστικές προσεγγίσεις, προκειμένου να δοκιμαστούν πράγματα για το μέλλον.
Επίσης, το Crossman δεν χαράζει νέα πορεία μόνο για τον σχεδιασμό του ΜΙΝΙ αλλά και για τον προσανατολισμό του, που φιλοδοξεί να γίνει πιο οικογενειακός αφού σύμφωνα με τον G.Hildebrand … το συγκεκριμένο concept αποτελεί ένα μεγαλύτερο ΜΙΝΙ για ανθρώπους που διαθέτουν μόνο ένα αυτοκίνητο και προορίζεται για πελάτες που χρειάζονται την τετρακίνηση όσο και εκείνοι που έχουν ένα Range Rover ή μια BMW Χ5.
Έτσι, ακόμα και αν το Crossman αποτελέσει το πρώτο ΜΙΝΙ που θα ξεπεράσει το μήκος των 4 μέτρων μπορεί κάλλιστα να αναδειχθεί ως πρότυπο SUV καθώς …το μικρό μέγεθός του θα αποτελέσει το ζητούμενο στο μέλλον. Κατ΄ επέκταση, αυτή η εκδοχή του ΜΙΝΙ είναι ένα πολιτικά ορθό SUV, όπως χαρακτηριστικά υποστήριξε και ο σχεδιαστής του.
Και για του λόγου το αληθές, ήδη φημολογείται ότι το Crossman θα αποτελέσει την βάση για ένα αναλόγου μεγέθους, αλλά συντηρητικότερου σχεδιασμού, μοντέλο της BMW, το οποίο θα φέρει τα διακριτικά X1, συνδυάζοντας συμπαγείς διαστάσεις με τις αρετές των Χ3, Χ5 και Χ6.