Αδιαφορώντας για τον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό, η Ford περιορίζεται σε αισθητικές επεμβάσεις, επιχειρώντας να φρεσκάρει το παρουσιαστικό του δημοφιλέστατου Focus
Η παραγωγή των πέντε εκατομμυρίων μονάδων και οι ουκ ολίγες διακρίσεις του Focus στην ευρωπαϊκή ήπειρο, κάνουν τους ανθρώπους της Ford να αντιμετωπίζουν μάλλον υπεροπτικά την πραγματικότητα, αψηφώντας μεταξύ άλλων και τον ανταγωνισμό.
Θεώρησαν, λοιπόν, ότι η γκάμα των κινητήρων βενζίνης του μικρομεσαίου Ford επαρκεί ώστε να καλύψει τις ανάγκες των πελατών τους, εστιάζοντας τις προσπάθειές τους, έστω και καθυστερημένα για πολλούς, στον καλλωπισμό του αμαξώματος.
Επικέντρωσαν έτσι την προσοχή τους στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου, που παρουσιάζει, πλέον, το μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον. Ακολουθώντας για μια ακόμα φορά τη φιλοσοφία του kinetic design, η Ford εφήρμοσε πρακτικές που ισχυροποίησαν το δυναμικό προφίλ του Focus.
Η τραπεζοειδής εισαγωγή του επανασχεδιασμένου προφυλακτήρα, τα νέα φωτιστικά σώματα, τα έντονα νεύρα του καπό και οι τονισμένοι θόλοι των τροχών διαμορφώνουν μια ελκυστική εικόνα, που δεν θυμίζει σε τίποτα το μετριοπαθές σχεδιαστικά μικρομεσαίο Ford του πρόσφατου παρελθόντος.
Αντίστοιχης αισθητικής είναι και οι επεμβάσεις που έχουν γίνει στο πίσω τμήμα. Εκεί συναντούμε φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, μια καλοσχεδιασμένη αεροτομή στην κορυφή της πέμπτης πόρτας και χαμηλότερα τον προφυλακτήρα, ο οποίος έχει αποκτήσει διακριτικές αιχμές.
Το ανανεωμένο Ford Focus μπορεί, πλέον, να καυχιέται για το σχεδιασμό του, θυμίζοντας τις παλιές καλές εποχές της ρηξικέλευθης πρώτης γενιάς του.
Λιγότερο επαναστατικά είναι τα πράγματα στο εσωτερικό. Οι σχεδιαστικές του διαφοροποιήσεις περιορίζονται στον πίνακα οργάνων και στους χρωμιωμένους δείκτες του στροφόμετρου και του ταχύμετρου.
Βελτιωμένη εργονομικά είναι η κεντρική κονσόλα, που φιλοξενεί τα χειριστήρια του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος, ενώ νέο είναι το υλικό που καλύπτει τον πίνακα οργάνων και το ανώτερο τμήμα των θυρών.
Εφαρμογές, όπως τα συστήματα δορυφορικής πλοήγησης, φωνητικών εντολών και το Bluetooth έχουν προστεθεί στο κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού. Εξαιρετικά χρήσιμη αποδεικνύεται η θύρα USB και η παροχή ρεύματος 230 volt, που έχει τοποθετηθεί στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Αναβαθμισμένο ποιοτικά και με νέο, δυναμικότερο προφίλ, το Focus του 2008 διατηρεί με… θρησκευτική ευλάβεια τα χαρακτηριστικά κίνησης που το καθιέρωσαν.
Πλαίσιο και αναρτήσεις δεν έχουν διαφοροποιηθεί σε σχέση με το παρελθόν, γεγονός που διαμορφώνει μια γνώριμη, σε εμάς, εικόνα. Συμμετοχικό, χωρίς ωστόσο, να κουράζει τον οδηγό και τους συνεπιβάτες, παραμένει ακόμα και σήμερα μια από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας του.
Τα τρία προγράμματα υποβοήθησης (Sport, Comfort και Standard) του συστήματος διεύθυνσης προσφέρουν τη δυνατότητα παραμετροποίησης της αίσθησης του τιμονιού, που σε κάθε περίπτωση ικανοποιεί.
Μέσω του ίδιου μενού, και όχι από τον παραδοσιακό διακόπτη της κεντρικής κονσόλας, απενεργοποιείται το ESP, που θα αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού στην συντριπτική πλειοψηφία των εκδόσεων.
Πέρα από το πλαίσιο, που έχει αποδείξει άλλωστε την ανθεκτικότητά του στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, χωρίς αλλαγές στον κυβισμό και την ισχύ τους, έχουν διατηρηθεί οι πέντε, συνολικά, κινητήρες βενζίνης.
Tο ανανεωμένο Focus ξεκινά -και πάλι- από τα 1.400 κ.εκ. με τους 80 ίππους, φτάνοντας τους 225 ίππους στη μοναδική υπερτροφοδοτούμενη έκδοση ST των -γνωστών- 2,5 λίτρων.
Το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον, πάντως, αναμένεται να συγκεντρώσουν οι εκδόσεις των 1.600 κ.εκ. και συγκεκριμένα ο κινητήρας τεχνολογίας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (Ti-VCT) που αποδίδει 115 ίππους και 155 Nm ροπής, αφού η έκδοση των 100 ίππων χωρίς μεταβλητό χρονισμό στα 1.6 λίτρα μάλλον δεν έχει λόγο ύπαρξης.
Στους 145 ίππους έχει διατηρηθεί η ισχύς της δίλιτρης ατμοσφαιρικής έκδοσης, η οποία συνοδεύεται από μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.
Πέρα από τους κινητήρες βενζίνης, το Focus εξοπλίζεται με τρεις διαφορετικούς κινητήρες πετρελαίου – οι δύο από αυτούς με διπλές αποδόσεις. Δυο στα 1.600 κ.εκ. με ισχύ 90 και 109 ίππων, έναν στα 1.800 κ.εκ. με 115 ίππους και δυο ακόμα στα δυο λίτρα, με 110 και 136 ίππους αντίστοιχα. Ο τελευταίος θα συνοδεύεται προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι ταχυχτήτων, που έχει εξελιχθεί από την Getrag.
Μέσα στο 2008 θα περάσει στην παραγωγή η έκδοση Econetic, η οποία εξοπλίζεται με πετρελαιοκινητήρα 1.600 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 109 ίππους, καταναλώνοντας μόλις 4,3 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χλμ.
Συνολικά το μικρομεσαίο Ford αδικείται από την αδυναμία του κατασκευαστή να εξελίξει ένα μηχανικό σύνολο, το οποίο θα σταθεί αντάξιο των ικανοτήτων του πλαισίου, απαντώντας ταυτόχρονα στις υπερτροφοδοτούμενες προτάσεις του ανταγωνισμού.
Όπως όλα δείχνουν θα πρέπει να περιμένουμε την επόμενη γενιά του Focus, αν θέλουμε να μιλάμε για μια πρόταση που δεν θα αρκείται στην ισορροπημένη οδική της συμπεριφορά, αλλά θα προσφέρει τεχνολογικά προηγμένους και αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης χαμηλότερου κυβισμού.
Επιστρέφοντας στο σήμερα, το ανανεωμένο Ford αναμένεται στη χώρα μας το Φεβρουάριο του 2008, σε τρίθυρο, πεντάθυρο και Station Wagon αμάξωμα.
Την άνοιξη του ίδιου χρόνου θα διατεθούν και οι υπόλοιποι τύποι αμαξωμάτων (τετράθυρο και Coupe Cabriolet) όπως και η κορυφαία, μέχρι σήμερα, έκδοση ST.
Τέλος, οι τιμές του ανανεωμένου Focus θα διατηρηθούν στα επίπεδα των σημερινών του εκδόσεων, ενώ οι οποίες διαφορές προκύψουν θα οφείλονται στην προσθήκη επιπλέον εξοπλισμού ο οποίος παραμένει άγνωστος ακόμη και μετά την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου.