Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Fiat Panda 100: Μικρό ναι, αδιάφορο όχι

Fiat Panda 100: Μικρό ναι, αδιάφορο όχι

Τα αυτοκίνητα πόλης, κατά κανόνα, προσανατολίζονται στο να εξυπηρετούν συγκεκριμένους σκοπούς. Ευτυχώς, υπάρχουν και οι εξαιρέσεις.

Μιχάλης Κατωπόδης

Τον όγκο πολλοί εμίσησαν, την δύναμη, όμως, ουδείς. Παραφράζοντας το γνωστό ρητό, η Fiat αποφάσισε να δώσει μία πικάντικη προέκταση στο δημοφιλές της μικρό, εφοδιάζοντάς το με ένα νέο μηχανικό σύνολο 100 ίππων.



Το Panda 100, όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται, δεν σκοπεύει να απαρνηθεί την αστική καταγωγή του, είναι όμως διατεθειμένο να κηρύξει πόλεμο στην αδιαφορία, την αδράνεια και σε οποιαδήποτε άλλη αρνητική υπόσταση χαρακτηρίζει ένα συμβατικό αυτοκίνητο πόλης.



Η ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης πρότασης γίνεται εμφανής από την πρώτη κιόλας ματιά, χάρη στο δυναμικό body-kit που υιοθετεί η εξωτερική του εμφάνιση. Η επιβλητική μάσκα με τους μεγάλους αεραγωγούς, οι πλευρικές ποδιές, οι ζάντες ελαφρού κράματος 15 ιντσών και η διακριτική πίσω αεροτομή με τη χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης είναι στοιχεία που τονίζουν την προσωπικότητα του αυτοκινήτου, διαφοροποιώντας το παράλληλα από τις υπόλοιπες, συμβατικές προτάσεις.



Αντίστοιχο των περιστάσεων, αν και κάπως πιο συγκρατημένο, δείχνει και το εσωτερικό. Το τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος, ο μηχανικός επιλογέας των έξι σχέσεων και η σκουρόχρωμη επένδυση του σαλονιού θα δώσουν ένα πιο έντονο τόνο, χωρίς ωστόσο να προκαλούν αισθητικά.



Η θέση οδήγησης είναι κάπως περιορισμένη -λόγω των φυσικών διαστάσεων του αυτοκινήτου- παρόλα αυτά όμως ο οδηγός θα εκτιμήσει την αναβαθμισμένη πλευρική στήριξη των καθισμάτων.



Η επιπλέον ισχύς, σε συνδυασμό με τη ζωντάνια που επιδεικνύει ο κινητήρας, μεταμορφώνουν τη μέχρι πρότινος αδιάφορη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Τα επαρκή αποθέματα ροπής, από τις χαμηλές στροφές, χαρίζουν ένα μπριόζο χαρακτήρα σε συνθήκες αυξημένης κίνησης.



Και στον ανοικτό δρόμο όμως, το μειωμένο συνολικό βάρος των, μόλις, 975 κιλών εξασφαλίζει επιδόσεις που θα ζήλευαν πολλές μεγαλύτερες προτάσεις. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 9,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα.



Για την επίτευξη αυτών των τιμών ενεργό ρόλο παίζει και το νέο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων που χρησιμοποιείται, το οποίο διαθέτει αρκετά κοντή κλιμάκωση, ενώ είναι καλό και σε αίσθηση.



Η γενικότερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, με την αύξηση των ρυθμών κίνησης, μπορεί να θεωρηθεί ανάλογη των περιστάσεων. Η ευστάθεια και η αίσθηση ασφάλειας που προσφέρει κατά την κίνηση στο εθνικό οδικό δίκτυο δεν δείχνει να επηρεάζεται από τις ενδείξεις του κοντέρ.



Η ηχητική υπόκρουση με τη σειρά της και η τραχύτητα του μηχανικού συνόλου, έστω και αν δείχνουν… υπερβάλλοντα ζήλο ως προς τις εκφράσεις τους, φανερώνουν το ανήσυχο πνεύμα που κρύβεται κάτω από το καπό.



Για τους λάτρεις της γρήγορης οδήγησης η Fiat φρόντισε να προσθέσει ένα διακόπτη sport στο κέντρο του ταμπλό, ο οποίος, θεωρητικά, βελτιώνει την απόκριση της πεταλούδας του γκαζιού. Στην πράξη, ωστόσο, η μεταβολή αυτή είναι σχεδόν ανεπαίσθητη.



Σχετικά αναβαθμισμένο εμφανίζεται και το σύστημα πέδησης, που χρησιμοποιεί αεριζόμενους δίσκους μεγαλύτερης διαμέτρου 257 χιλιοστών εμπρός και απλούς δίσκους πίσω, έναντι των ταμπούρων που διαθέτουν οι απλές εκδόσεις. Διακριτικές επεμβάσεις έχουν δεχτεί και οι αναρτήσεις, ώστε να διαχειρίζονται καλύτερα τις αναπτυσσόμενες δυνάμεις, χωρίς όμως να υποβαθμίζουν την άνεση και την ποιότητα κύλισης.



Εδώ κάπου θα πρέπει να σημειωθεί ότι η οδική συμπεριφορά έχει μεν βελτιωθεί, δεν παύει όμως να είναι αυτή ενός μικρού αυτοκινήτου, με ο,τι αυτό συνεπάγεται. Ενώ στην ευθεία δεν τίθεται, ουσιαστικά, θέμα, σε διαδρομές με στροφές τα όρια του αυτοκινήτου είναι συγκεκριμένα και, ευτυχώς, διακριτά για τον οδηγό.



Κατά τα άλλα το Panda 100 δεν δείχνει να υστερεί σε τίποτα από τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς του. Εξασφαλίζει ένα σχετικά ευρύχωρο -για τις διαστάσεις του- εσωτερικό, ένα φρέσκο παρουσιαστικό και, βεβαίως, το αντίστοιχο επίπεδο εξοπλισμού.



Το τελευταίο είναι ανάλογο της έκδοσης Dynamic και διαθέτει δύο αερόσακους, ABS με EBD, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα, air-condition, ράδιο-CD με 4 ηχεία και ζάντες ελαφρού κράματος με ελαστικά διαστάσεων 195/45 R15.



Το κόστος για όλα αυτά ανέρχεται στα 12.990 ευρώ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι με 300 ευρώ επιπλέον η Fiat προσφέρει το πακέτο Pandemonio που τονίζει το σπορτίφ χαρακτήρα του συνόλου με πλαϊνά φιλέτα χρωμίου, κόκκινες δαγκάνες φρένων, ασημί ζάντες αλουμινίου και διάφορες ακόμα λεπτομέρειες στο εσωτερικό.



Αντικειμενικά μιλώντας, πρόκειται για μία από τις πλέον ενδιαφέρουσες και ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας αυτοκινήτων πόλης, με τιμή όμως που πλησιάζει επικίνδυνα τα δεδομένα των supermini και δη μοντέλων ανάλογης ιπποδύναμης. Αυτό είναι και το μόνο μελανό σημείο του, καθώς κατά τα άλλα το Panda 100 αποτελεί μία καθόλα αξιόλογη προσθήκη στο ενεργητικό της Fiat.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο