Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Peugeot 207 1.6: Νέα ήθη

Peugeot 207 1.6: Νέα ήθη

Εξελιγμένο 206, μικρογραφία του 307 ή ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο; Η αλήθεια βρίσκεται κάπου ανάμεσα.

Μιχάλης Κατωπόδης

Παρότι αποτελεί μία εντελώς νέα πρόταση, το σχήμα του 207 ίσως σε κάποιους να δείχνει πιο γνώριμο από όσο θα έπρεπε. Η σχεδιαστική επανάσταση, άλλωστε, του 1998 -εν είδει 206- συνεχίζει να κρατάει καλά στις επάλξεις της Peugeot. Προτού όμως αναρωτηθεί κανείς για το βαθμό συγγένειας των μικρών και μικρομεσαίων προτάσεων που κατακλύζουν τη γκάμα της γαλλικής φίρμας, καλό θα είναι να προβούμε στον απαραίτητο διαχωρισμό.


































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.586 κ.εκ.
Ισχύς:
110 ίπποι/5.800 σ.α.λ.
Ροπή:
147 Nm/4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα σε 10,6 δλ
Τελ. ταχύτητα:
194 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
15.640 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
15.640 ευρώ

Αφήνοντας κατά μέρος τα 1007, 107 και 307, τα οποία απευθύνονται στο δικό τους ξεχωριστό κοινό, τα 206 και 207 δείχνουν σαν δύο παραλλαγές στο ίδιο θέμα. Η πρώτη, η κλασική, έχει αποδεδειγμένα δείξει την αξία της και συνεχίζει ακάθεκτη έως και το 2010. Η δεύτερη πάλι, έχει αφουγκραστεί τις σύγχρονες ανάγκες και εναρμονίζεται στη νέα στρατηγική της εταιρίας. Ακολουθώντας τη λογική που θέλει τα supermini να ξεπερνούν πλέον σε μήκος τα τέσσερα μέτρα, το 207 στέκεται επάξια απέναντι από τα νέα Fiat Grande Punto και Renault Clio. Η ευελιξία, σε αυξημένες συνθήκες κίνησης, έχει βεβαίως δεχτεί ένα πλήγμα, στον αντίποδα όμως οι μεταφορικές -και όχι μόνο- δυνατότητες που προσφέρει, επαναπροσδιορίζουν τη χρηστικότητα του συνόλου. Όλα αυτά γίνονται άμεσα εμφανή, από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα βρεθεί κανείς στο εσωτερικό του. Η σχεδίαση, η ευρυχωρία και ο γενικότερος αέρας που αποπνέει, θυμίζουν αρκετά το μεγαλύτερο 307. Η εργονομία έχει κάνει άλματα, η θέση οδήγησης είναι παραπάνω από καλή, ενώ η περιμετρική ορατότητα, λόγω των μεγάλων γυάλινων επιφανειών, θα ικανοποιήσει απόλυτα.


























Υπέρ
Ολοκληρωμένος χαρακτήρας και λόγος αξίας/τιμής
Οδική συμπεριφορά
Παθητική ασφάλεια
Κατά
Μειωμένο εσωτερικό ύψος πίσω
Μέτρια χρηστικότητα των θέσεων για μικροαντικείμενα

Από αισθητικής απόψεως, το ταμπλό έχει υιοθετήσει μία πιο μοντέρνα γραμμή, ανάλογη του χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η ποιότητα κατασκευής δείχνει καλή, ενώ ανάλογα είναι και τα χρησιμοποιούμενα υλικά, με εξαίρεση ορισμένα τμήματα -όπως το ράδιο-CD– που μας γυρίζουν λίγο πίσω στο χρόνο… Σε ο,τι αφορά την πίσω σειρά θέσεων, είναι εμφανώς πρακτικότερη και περισσότερο ευρύχωρη από εκείνη του 206, ενώ η πρόσβαση σε αυτή δεν προβληματίζει, χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των θυρών. Ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια είναι πλέον επαρκής, στον αντίποδα όμως, η έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω περιορίζει κάπως το εσωτερικό ύψος.



Ανάλογη εικόνα παρουσιάζει και ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος ανέρχεται στα 270 λίτρα. Η τιμή αυτή είναι απόλυτα επαρκής, ενώ μπορεί εύκολα να αυξηθεί με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, φτάνοντας μέχρι και τα 1.195 λίτρα.



Ο ενδιαφερόμενος δύσκολα θα βρει κάτι το μεμπτό για την εργονομία και την άνεση της θέσης οδήγησης, εκτός ίσως από το γεγονός ότι -στην πλειοψηφία τους- οι προσφερόμενοι χώροι για μικροαντικείμενα είναι λίγο άβολοι. Το πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι και τα αναπαυτικά, με πολύ καλή πλευρική στήριξη, καθίσματα θα αποτελέσουν σύμμαχο σε κάθε είδους διαδρομή.



Όπως προείπαμε, σε στενούς δρόμους και συνθήκες αυξημένης κίνησης το 207 δεν διαθέτει, λόγω μεγέθους, τη χάρη του προκατόχου του. Παρόλα αυτά, η ίδια η διαδικασία της μετακίνησης δείχνει να αποκτά άλλο νόημα, με βάση τη λειτουργία των αναρτήσεων και την καλή ηχομόνωση της καμπίνας.



Οι ανωμαλίες του οδοστρώματος φιλτράρονται ικανοποιητικά σε πολύ μεγάλο ποσοστό. Ταυτόχρονα, οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε λογικά πλαίσια, ενώ οι όποιες αντιδράσεις υπό πίεση δεν προκαλούν ανησυχία. Τα διαστάσεων 155/55 R16 ελαστικά της Continental εξασφαλίζουν χαμηλό θόρυβο κύλισης, προσφέροντας παράλληλα τα απαραίτητα επίπεδα πρόσφυσης.



Παρά την ηλεκτρική του υποβοήθηση, το σύστημα διεύθυνσης είναι όσο ακριβές και βαρύ χρειάζεται, εκπλήσσοντας ευχάριστα με την αίσθηση και την αμεσότητα που προσφέρει. Αυτό, σε συνδυασμό με τον εύστροφο κινητήρα των 1,6 λίτρων και 110 ίππων, εγγυάται ένα ζωντανό σύνολο, ευχάριστο οδηγικά, όχι όμως τόσο σπορτίφ, όσο τουλάχιστον υποδηλώνει ο τίτλος sport του σχετικού πακέτου εξοπλισμού.



Καλά και αποδοτικά δείχνουν και τα φρένα, που επιβραδύνουν αγόγγυστα το αμάξωμα των 1.230 κιλών από όλο το φάσμα των ταχυτήτων. Το σχετικά αυξημένο βάρος του αμαξώματος επηρεάζει ελαφρά τις επιδόσεις, από την άλλη όμως εγγυάται έναν υψηλό δείκτη ασφάλειας σε περίπτωση σύγκρουσης.



Πέραν των δομικών ενισχύσεων, το 207 εφοδιάζεται, στο βασικό του εξοπλισμό, με έξι αερόσακους, ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με ξεχωριστούς αισθητήρες για τον κάθε επιβάτη και όλα τα σύγχρονα συστήματα που του εξασφάλισαν την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων στις σχετικές δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP.



Ο εξοπλισμός δείχνει πλήρης και στον τομέα της άνεσης αφού, από τη βασική έκδοση Sport της δοκιμής, το 207 φέρει διζωνικό κλιματισμό, ράδιο-CD με χειριστήριo πίσω από το τιμόνι, υπολογιστή ταξιδίου και, βεβαίως, τις βασικές ηλεκτρικές ευκολίες. Το κόστος του ξεκινά από τα 15.640 ευρώ, τιμή αρκετά ανταγωνιστική για το χαρακτήρα και τη θέση του αυτοκινήτου στην αγορά.



Σε περίπτωση τώρα που επιθυμείτε κάτι περισσότερο, είναι πολύ πιθανό να το βρείτε στην πλουσιότερη έκδοση sport pack των 16.290 ευρώ. Εάν πάλι οι ενστάσεις σας έχουν να κάνουν με τις επιδόσεις, λίγη υπομονή, καθώς αργότερα η γκάμα του 207 θα εμπλουτιστεί και με νέους κινητήρες 1,6 λίτρων, ισχύος έως και 150 ίππων.






































Κινητήρας
Κυβισμός1.587 κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)110/5.800 σ.α.λ.
Ροπή (Νm)147/4.000 σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήΧυτοσίδηρος/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή78,5×82,0
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)68,7





































Μετάδοση
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΜηχανικό πέντε σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)1:3,42

1:1,95

1:1,36
1:1,05
1:0,85
Τελική σχέση διαφορικού3,77











Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις6.0J X16
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνContinental Premium Contact 2
Ελαστικά195/55 R16
ΡεζέρβαΑσφαλείας

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρική
Στροφές τιμονιού2,9
Διάμετρος στροφής10,4 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος4.030 μέτρα
Πλάτος1.972 μέτρα
Ύψος1.472 μέτρα
Μεταξόνιο2.540 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.475/1.470
Χώρος αποσκευών270-1.195 λίτρα
Βάρος1.230 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο11,3




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη9,3
Εκτός5,6
Μέση7,0
Ρεζερβουάρ (λίτρα)50
Αυτονομία714 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα194 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα10,6 δευτερόλεπτα
Ελέω ποσότητας -και ποιότητας- των ανταγωνιστικών προτάσεων, η επικράτηση στη συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί μία πραγματικά δύσκολη υπόθεση. Η αγορά διαθέτει μοντέλα για όλα τα γούστα και τα βαλάντια, πολλά εκ των οποίων συναγωνίζονται επί ίσοις όροις το μοντέλο της Peugeot. Το να μιλήσει κανείς για φαβορί είναι άτοπο. Παρόλα αυτά όμως, το νέο 207 διεκδικεί άνετα μία θέση στην κορυφαία τριάδα.













Fiat Grande Punto 1.4 95 PS
hspace=0



















Κυβισμός1.368 κ.εκ.
Ιπποδύναμη95 ίπποι/5.800 σ.α.λ.
Ροπή128 Nm /4.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση11,5 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
175 χλμ./ώρα
Τιμή13.390-14.590 ευρώ

Το Grande Punto καταφέρνει να διακρίνεται έναντι όλων στο θέμα της εξωτερικής εμφάνισης ενώ, με βάση την τιμολογιακή πολιτική της ιταλικής εταιρίας, αποτελεί μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση. Δυστυχώς όμως το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την έλλειψη ενός ισχυρότερου μηχανικού συνόλου, δεν εξασφαλίζουν τις ανάλογες επιδόσεις. Οι αναρτήσεις, όπως και το σύστημα διεύθυνσης, είναι υποδεέστερα αυτών του Peugeot 207, ενώ αντίστοιχη αίσθηση θα αποκομίσει κανείς και από την ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού.











Ford Fiesta 1.6
hspace=0



















Κυβισμός1.596 κ.εκ.
Ιπποδύναμη100 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Ροπή146 Nm/4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση11.0 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
184 χλμ./ώρα
Τιμή14.700-15.710 ευρώ

Παρότι ο κινητήρας των 1,6 λίτρων του Fiesta υπολείπεται κατά 10 ίππους, σε σχέση με αυτούς των άμεσα ανταγωνιστικών μοντέλων, το δημοφιλές supermini της Ford χαίρει άκρας εκτίμησης από τους λάτρεις της σπορ οδήγησης. Το νεύρο, η οδική συμπεριφορά και το κοφτερό σύστημα διεύθυνσης είναι μερικά από τα πλεονεκτήματά του, ενώ συνοδεύεται ιδανικά από μία πολύ καλή τιμή πώλησης. Στον αντίποδα, ωστόσο, η σχεδίαση και το γενικότερο φινίρισμα, εντός και εκτός, δεν δείχνουν να διεκδικούν δάφνες














Renault Clio 1.6
hspace=0



















Κυβισμός1.390 κ.εκ.
Ιπποδύναμη112 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Ροπή151 Nm/4.250 σ.α.λ.
Επιτάχυνση10,2 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
190 χλμ./ώρα
Τιμή16.800 ευρώ

Διαθέτοντας ίσως τον καλύτερο κινητήρα στα 1,6 λίτρα, το Clio αποτελεί, πιθανότατα, το μεγαλύτερο ανταγωνιστή του Peugeot 207. Εξίσου καλαίσθητο και πρακτικό, έχει έντονη προσωπικότητα, είναι ιδιαίτερα άνετο, ενώ οι επιδόσεις του είναι κορυφαίες για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το μόνο σημείο που δείχνει εμφανώς να υστερεί είναι στο θέμα της τιμής












Seat Ibiza 1.4 101 PS
hspace=0



















Κυβισμός1.390 κ.εκ.
Ιπποδύναμη101 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Ροπή126 Nm/4.400 σ.α.λ.
Επιτάχυνση11,2 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
190 χλμ./ώρα
Τιμή13.190-14.190 ευρώ

Με έντονο στο DNA του το μεσογειακό ταμπεραμέντο, το Ibiza προσανατολίζεται σε ένα πιο σπορτίφ κοινό, το οποίο και θα εκτιμήσει την επιθετική εξωτερική του εμφάνιση. Το μοντέλο της Seat δεν διαθέτει κινητήρα στα 1,6 λίτρα, καταφέρνει όμως να κινείται περίφημα και με αυτόν των 1,4 λίτρων και 101 ίππων. Η τιμή του είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, στα θέματα όμως της άνεσης, των προσφερόμενων χώρων και της παθητικής ασφάλειας υστερεί έναντι του Peugeot 207












Toyota Yaris 1.3
hspace=0



















Κυβισμός1.296 κ.εκ.
Ιπποδύναμη87 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Ροπή121 Nm/4.200 σ.α.λ.
Επιτάχυνση11,5 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
170 χλμ./ώρα
Τιμή13.590-16.610 ευρώ

Το μεγάλο μειονέκτημα του Yaris δεν είναι άλλο από τις επιδόσεις του, καθώς αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει διαθέσιμο κάτι ισχυρότερο από την έκδοση 1.3 με τους 87 ίππους. Παρόλα αυτά -και παρά τις περιορισμένες του διαστάσεις- τα καταφέρνει εξίσου καλά παντού. Για την ακρίβεια προσφέρει αντίστοιχη άνεση και ασφάλεια, μεγαλύτερη ευελιξία, έξι χρόνια εγγύηση, οικονομία καυσίμου και μία αρκετά ανταγωνιστική τιμή που το κατατάσσει στις κορυφαίες προτάσεις της; αγοράς












VW Polo 1.4 100 PS
hspace=0



















Κυβισμός1.390 κ.εκ.
Ιπποδύναμη100 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Ροπή126 Nm/4.400 σ.α.λ.
Επιτάχυνση10,9 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
188 χλμ./ώρα
Τιμή14.090-15.150 ευρώ

Το μοντέλο της VW ήταν αυτό που άνοιξε το χορό των XLarge supermini. Παρότι όμως δεν βρίσκεται πολλά χρόνια στην αγορά, δύσκολα θα αντέξει σε απευθείας σύγκριση με το Peugeot 207. Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν έναν ολοκληρωμένο οικογενειακό χαρακτήρα, με τη γαλλική πρόταση να υπερτερεί στα σημεία. Το Polo είναι βεβαίως φθηνότερο, δεν διαθέτει όμως έκδοση 1,6 λίτρων, ενώ και στο θέμα της παθητικής ασφάλειας έχει βαθμολογηθεί με λιγότερα αστέρια -τέσσερα έναντι πέντε- από τον οργανισμό ΕuroNCAP


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο