Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Nissan Micra C+C: Αντιθέσεις

Nissan Micra C+C: Αντιθέσεις

Δύο ιδέες, δύο φιλοσοφίες, η ίδια, όμως, υλοποίηση. Coupe ή Cabrio, το δίλημμα δεν υφίσταται πια, αφού η διαφορά μεταξύ τους είναι μόλις 22 δευτερόλεπτα. Όσο δηλαδή διαρκεί η αναδίπλωση της οροφής του νέου Micra C+C.

Μιχάλης Κατωπόδης

Συνήθως ο χρόνος δεν αποτελεί κριτήριο αξιολόγησης ενός αυτοκίνητου. Στην προκειμένη, όμως, περίπτωση η Nissan έχει ένα καλό λόγο να δώσει βάρος σε αυτόν. Μετά το πολύ 350 Z Roadster, έστρεψε την προσοχή της σε μία πιο γήινη πρόταση, ικανή να μεταβάλλει το χαρακτήρα της σε μόλις 22 δευτερόλεπτα, όσο δηλαδή απαιτεί η αναδίπλωση της σκληρής οροφής και η μετατροπή της από Coupe σε Cabrio.



Το τιμώμενο όχημα δεν είναι άλλο από το πολυδιαφημισμένο Micra C+C, το οποίο αναμένεται να βάλει φωτιά στην κατηγορία των μικρών Coupe Cabriolet. Καλά διαβασμένη η ιαπωνική εταιρία, μελέτησε τα ισχύοντα δεδομένα και προχώρησε στην κατασκευή μίας πρότασης διττού χαρακτήρα, με σημαντικά πλεονεκτήματα για την κατηγορία.



Ξεκινώντας από τα βασικά, η απόφαση για την εξέλιξή του προϋπέθετε την όσο το δυνατό πιστότερη διατήρηση των γνωστών σχεδιαστικών γραμμών, όπερ και εγένετο. Η αύξηση, ωστόσο, του μήκους κατά 7,2 εκατοστά και η αντίστοιχη μείωση του ύψους κατά 9,9 ολόκληρα εκατοστά έχει προσδώσει στο αμάξωμα μία πιο επιθετική αύρα, ανάλογη των περιστάσεων.



Σχετικά με την οροφή, η Nissan ήρθε σε επαφή με την εταιρία Karmann, η οποία συνεργάζεται επίσης και με τη Renault, στην παραγωγή του Megane CC. Το ζητούμενο ήταν η κατασκευή μίας παρόμοιας σκληρής οροφής, δύο τμημάτων, με γυάλινο θόλο. Η επιλογή αυτή, σε συνεργασία με την πλήρως αυτοματοποιημένη ηλεκτρική αναδίπλωση, εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε ένα μικρό Coupe Cabriolet αποτελώντας ένα σημαντικό ατού για την εν λόγω πρόταση.



Την ίδια στιγμή -και με δεδομένο ότι η έλλειψη σταθερής οροφής περιορίζει σημαντικά τη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου, φαινόμενο από το οποίο πάσχουν αρκετές CC και Cabrio προτάσεις- οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρίας προέβησαν σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα δομικής ενίσχυσης. Το αποτέλεσμα δικαίωσε απόλυτα την προσπάθεια, καθώς στην πράξη οι στρεβλώσεις του 2+2 θέσεων αμαξώματος είναι σχεδόν ανεπαίσθητες.



Αντίστοιχη φροντίδα έχουν δεχτεί και οι αναρτήσεις, ώστε να εξασφαλίζουν ένα πιο δυναμικό χαρακτήρα χωρίς, ωστόσο, να υπονομεύουν την άνεση. Εμπρός διατηρούνται τα γόνατα McPherson με τους εγκάρσιους βραχίονες και την αντιστρεπτική ράβδο, ενώ πίσω παραμένει ο ημιάκαμπτος άξονας με ξεχωριστά ελατήρια και αμορτισέρ, ώστε να μην καταλαμβάνει μεγάλο όγκο, σε βάρος του διαμερίσματος των αποσκευών.



Το τελευταίο, αποτελεί ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου, καθώς κατορθώνει να ξεπερνά σε χωρητικότητα ακόμα και προτάσεις της κατηγορίας D! Η ευεργετική αύξηση του μήκους για την αποθήκευση της οροφής οδήγησε σε ένα χώρο της τάξης των 457 λίτρων, ο οποίος περιορίζεται στα 255 λίτρα όταν το όχημα κινείται open top.



Δυστυχώς, αυτή η ευρυχωρία δεν χαρακτηρίζει και την καμπίνα των επιβατών, με τα πράγματα εκεί να δείχνουν αρκετά περιορισμένα. Ο οδηγός με το συνοδηγό δεν πρόκειται, βεβαίως, να αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα, το να ελπίζει, όμως, κάποιος ενήλικας ότι θα βολευτεί στις πίσω θέσεις είναι μάλλον ουτοπικό, καθώς ο χώρος για τα πόδια, απλά, δεν επαρκεί.



Αντιπαρέρχοντας το τελευταίο, οι επιβάτες θα βιώσουν στο εσωτερικό μία μοντέρνα και ζεστή, από άποψης σχεδίασης, ατμόσφαιρα, με μελετημένη αισθητική και πρακτικότητα. Άφθονες θέσεις για μικροαντικείμενα, καλή ποιότητα κατασκευής και εργονομία είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που θα εκτιμηθούν δεόντως.



Στο κομμάτι τώρα των κινητήρων, το Micra C+C εφοδιάζεται με δύο μηχανικά σύνολα, 1,4 και 1,6 λίτρων. Το πρώτο είναι το γνωστό μοτέρ των 88 ίππων που φέρουν και οι συμβατικές εκδόσεις ενώ το δεύτερο είναι το νέο αλουμινένιο μοτέρ των 110 ίππων της εταιρίας, που πρωτοεμφανίστηκε πριν από λίγο καιρό στο Micra 160SR.



Σε κάθε περίπτωση και οι δύο κινητήρες συνεργάζονται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων, εξασφαλίζοντας ικανοποιητικές επιδόσεις με μειωμένη κατανάλωση. Πιο συγκεκριμένα τα πρώτα 100 χιλιόμετρα έρχονται από στάση σε 12,8 και 10,6 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 176 και 191 χλμ./ώρα αντίστοιχα.



Η αίσθηση που δίνει το αυτοκίνητο στο δρόμο δεν εντυπωσιάζει, είναι όμως σίγουρα καλή, με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας. Με ή χωρίς την ύπαρξη ESP, η συμπεριφορά του, τουλάχιστον σε καλό οδόστρωμα, είναι ουδέτερη και αρκετά προοδευτική. Αντίστοιχα το σύστημα διεύθυνσης μπορεί να μην χαρακτηρίζεται για την πληροφόρηση που προσφέρει, είναι όμως άμεσο και ακριβές όσο χρειάζεται.



Αυτά, σε συνεργασία με το στιβαρό πλαίσιο και τα διαστάσεων 175/60 R15 -προαιρετικά 185/50 R16– ελαστικά της Continental εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και έναν άνετο και ευχάριστο, οδηγικά, χαρακτήρα.



Το τίμημα, τώρα, για την απόκτηση της συγκεκριμένης πρότασης δεν έχει οριστεί ακόμα, υπολογίζεται όμως ότι θα κυμαίνεται ανάμεσα στα 17.000-20.000 ευρώ. Για όσους πιστούς, οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2006, με την ελληνική αντιπροσωπεία να θέτει στόχους για τουλάχιστον 100 ταξινομήσεις ανά μήνα.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο