Ποιός είπε ότι οι σπορ εκδόσεις θα πρέπει να ικανοποιούν μόνο τους λάτρεις της ταχύτητας; Η νέα Octavia 5 RS αποτελεί απτή απόδειξη του ότι η ισχύς και ο δυναμισμός μπορούν να συνυπάρχουν αρμονικά με την άνεση και την πρακτικότητα.
Μπορεί η κατάληξη RS να παραπέμπει σε ένα όχημα απόλυτο, κατασκευασμένο με πρωταρχικό σκοπό την οδηγική ευχαρίστηση, στην πράξη όμως η Skoda έχει άλλη άποψη σχετικά με το τι θα πρέπει να πρεσβεύει η σπορ κορωνίδα της γκάμας της.
Το εντυπωσιακό με την Octavia 5 RS είναι, ξεκάθαρα, ο ισορροπημένος χαρακτήρας της. Πρόκειται για μία πρόταση στην οποία ο δυναμισμός και τα σπορτίφ χαρακτηριστικά δεν έρχονται σε σύγκρουση με τις οικογενειακές καταβολές των υπολοίπων εκδόσεων. Με την ίδια άνεση που θα τη χρησιμοποιήσει κανείς στα ψώνια του Σαββάτου, μπορεί να κινηθεί και στον αυτοκινητόδρομο, με 240 χλμ./ώρα, χωρίς τα χέρια του να ιδρώνουν στο τιμόνι.
Τώρα βέβαια θα σκεφτείτε, μα είναι τόσο καλό; Ε λοιπόν, ναι. Είναι, γιατί με ένα λογικό κόστος -πιθανότατα μικρότερο των 30.000 ευρώ, οι τιμές δεν έχουν ακόμα οριστεί από την ελληνική αντιπροσωπεία- θα μπορεί ο οποιοσδήποτε να συνδυάσει το τερπνόν μετά του ωφελίμου.
Βασισμένο στο πάτωμα του VW Golf V, δεν διστάζει να επιδείξει την γερμανική του καταγωγή. Καλή ποιότητα κατασκευής, ανάλογα υλικά και βέβαια ο γνωστός δίλιτρος TFSI κινητήρας του ομίλου με τους 200 ίππους και την απόλυτα γραμμική λειτουργία.
Το αμάξωμα έχει δεχτεί σημαντικές ενισχύσεις, ώστε να αυξηθεί η στρεπτική του ακαμψία. Παράλληλα, οι αναρτήσεις έχουν χαμηλώσει κατά 1,2 εκατοστά, χρησιμοποιώντας σκληρότερα ελατήρια και αμορτισέρ.
Οι ζάντες που χρησιμοποιούνται είναι 17 ιντσών, όσοι όμως επιθυμούν, μπορούν να επιλέξουν και τις 18άρες, που τονίζουν ακόμα περισσότερο το χαρακτήρα του. Μέσα, δε, από τους τροχούς, ξεπροβάλλουν τέσσερις ευμεγέθεις αεριζόμενοι δίσκοι, με τις χαρακτηριστικές πράσινες δαγκάνες, σημάδι ότι πρόκειται για την κορυφαία σπορ πρόταση της εταιρίας.
Συνεχίζοντας προς τα πίσω, οι διπλές χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να παράγουν την απαιτούμενη ηχητική χροιά, χωρίς ωστόσο να προκαλούν τα δυσμενή σχόλια των περίοικων. Οι εξωτερικές αλλαγές περιλαμβάνουν επίσης και επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, με μία ικανή αεροτομή για την έκδοση hatchback.
Συντελεστής όλων αυτών; Ενα αμάξωμα -ή καλύτερα δύο- με την απαιτούμενη δόση δυναμισμού, που όμως δεν βαίνει σε βάρος της διακριτικότητας. Παρότι η προηγούμενη Octavia RS είχε μία διαφορά ηλικίας κατά δυο χρόνια από την estate εκδοχή της, τώρα και οι δύο παρουσιάζονται μαζί, δίνοντας τη δυνατότητα στον υποψήφιο αγοραστή να επιλέξει το αμάξωμα που ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες του.
Και στις δύο περιπτώσεις αυτό που θα εισπράξει, μαζί με το δυναμισμό, είναι η άνεση. Για τους προσφερόμενους χώρους -ειδικά στην estate εκδοχή- δεν χρειάζεται να γίνει λόγος. Εκεί όμως που αξίζει να εστιάσει κανείς είναι η εσωτερική σχεδίαση. Σε αυτή οι άνθρωποι της Skoda δεν έβαλαν περιορισμούς, δημιουργώντας τελικά ένα άκρως ικανοποιητικό αποτέλεσμα.
Το κεντρικό σημείο αυτής της προσπάθειας είναι, αναμφισβήτητα, τα καθίσματα. Η διχρωμία τους, σε σχέση με τη σχεδίαση και τα κεντημένα αγωνιστικά λογότυπα δύσκολα θα αφήσουν ασυγκίνητο ακόμα και τον πλέον αδιάφορο. Ο οδηγός θα εκτιμήσει επίσης το τριάκτινο σπορ τιμόνι και τα μεταλλικά πεντάλ, ενώ την εικόνα θα συμπληρώσουν οι Alu-look επενδύσεις στο ταμπλό και τις πόρτες.
Σχετικά με το επίπεδο εξοπλισμού, η Octavia 5 RS συνοδεύεται από έναν αποδοτικό διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα, καθώς και από όλες τις ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές ευκολίες. Η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται, όπως προαναφέραμε, στα ίδια, υψηλά επίπεδα, αντίστοιχα με τα χρησιμοποιούμενα υλικά.
Περνώντας στον τομέα των επιδόσεων, τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση αναγράφονται στο κοντέρ σε μόλις 7,3 δευτερόλεπτα -7,5 για την Octavia 5 Combi. Οσο για την τελική ταχύτητα, αυτή αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα -238χλμ./ώρα στην επιμηκυμένη έκδοση.
Οι τιμές αυτές υποδεικνύουν το ταχύτερο Skoda όλων των εποχών, το οποίο, αναμφίβολα, είναι και το ισχυρότερο. Δεν είναι μόνο η ψυχρή μαθηματική υπεροχή των 200 ίππων του TFSI κινητήρα αλλά και ο τρόπος με τον οποίο τα αποδίδει. Απόλυτα γραμμικός, πολιτισμένος και άμεσος στις αντιδράσεις του, εξασφαλίζει ικανοποιητικά αποθέματα ισχύος σε όλο το φάσμα των στροφών. Η καλή συνεργασία του, μάλιστα, με το μηχανικό κιβώτιο των έξι ταχυτήτων δεν απαιτεί συχνή χρήση του επιλογέα, πράγμα για το οποίο φροντίζουν και τα 280 Nm της ροπής που βρίσκονται διαθέσιμα από τις 1.800 έως τις 5.000 σ.α.λ.
Οσο για το στήσιμο, παρότι απέχει από το να χαρακτηριστεί απόλυτο, είναι σε θέση να δημιουργήσει εκείνο το χαζό χαμογελάκι στα χείλη του οδηγού, χωρίς να τον οδηγήσει στον… ορθοπεδικό, μετά από πολύωρη χρήση.
Η Octavia 5 RS, σε αμφότερες τις εκδοχές της, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στην ελληνική αγορά τον ερχόμενο Φεβρουάριο. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη ημερομηνία δεν πρόκειται να είναι καταληκτική της προηγούμενης έκδοσης RS, καθώς αυτή θα παραμείνει στις εκθέσεις τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2006, με χαμηλότερη, φυσικά, τιμή από την Octavia 5 RS.