Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
BMW σειρά 7: Ηi-end ανανέωση!

BMW σειρά 7: Ηi-end ανανέωση!

Διακριτικά ανανεωμένη και με ισχυρότερους κινητήρες, η ναυαρχίδα της BMW εξακολουθεί να κρατά ψηλά το κύρος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Νίκος Μαρινόπουλος

Η σειρά 7 είναι ίσως μία από τις λίγες περιπτώσεις όπου ένα κορυφαίο μοντέλο μιας φίρμας, όπως η BMW, έχει δεχθεί τόσο έντονη κριτική. Σαν λιμουζίνα, το γερμανικό μοντέλο κάλυπτε και με το παραπάνω τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού.

Ωστόσο, υπήρχε μια μεγάλη μερίδα που θεωρούσε την εμφάνιση του αυτοκινήτου περισσότερο προχωρημένη από ότι θα ήθελε και τις εμπνεύσεις του επικεφαλής σχεδιασμού της βαυαρικής φίρμας, Chris Bangle μάλλον άκαιρες.

Και όμως, παρά τα σχόλια που έχει δεχθεί, αυτή η επτάρα είναι εμπορικά η πιο πετυχημένη όλων των εποχών, έχοντας να επιδείξει διάφορες καινοτομίες, όπως είναι -μεταξύ άλλων- το πρωτοποριακό σύστημα i-Drive. Για αυτό το λόγο, οι Γερμανοί δεν θέλησαν να προβούν σε μεγάλες αισθητικές επεμβάσεις έστω και αν η γερμανική ναυαρχίδα διανύει το μισό κύκλο ζωής της.

Στο πρότυπο, λοιπόν, ενός τυπικού facelift, τα νέα στοιχεία στο εμπρός μέρος περνούν μάλλον απαρατήρητα σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στο πίσω τμήμα. Εκεί, τα ανεξάρτητητα φωτιστικά έχουν πλέον ενσωματωθεί σε ένα σώμα ενώ την πόρτα του πορτμπαγκάζ διατρέχει μια χρωμιωμένη ρίγα ενισχύοντας το κύρος που εκπέμπει το γερμανικό μοντέλο.

Επίσης, οι νευρώσεις στα πλαϊνά του αμαξώματος είναι διαφορετικές και σύμφωνα με τους σχεδιαστές του κρύβουν μέρος από τον όγκο του αυτοκινήτου. Αξίζει να σημειωθεί πως όλες οι εκδόσεις διαθέτουν εμπρός φωτιστικά σώματα τύπου Xenon και πίσω τεχνολογίας BFD (τύπου LED με ταχύτερη λειτουργία).

Στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση της νέας σειράς 7, οι ιθύνοντες της γερμανικής φίρμας δεν στάθηκαν και πολύ στις αισθητικές αλλαγές του αυτοκινήτου, περνώντας κατευθείαν στο θέμα. Συγκεκριμένα, η γκάμα των κινητήρων αναβαθμίστηκε άρδην και την ανανεωμένη επτάρα κινούν, πλέον, πέντε ολοκαίνουργια μηχανικά σύνολα. Εξαίρεση αποτελεί το αναβαθμισμένο -άμεσου ψεκασμού- V12 μοτέρ που τοποθετείται στην 760i, αποδίδει 445 ίππους και συνδυάζεται με διπλό Vanos (σύστημα χρονισμού των βαλβίδων) και το γνωστό Valvetronic.

Η νέα 730i εξοπλίζεται με βελτιωμένο τρίλιτρο κινητήρα που προέρχεται από τις 330i και 630i. Χάρη στην αναβάθμιση των συστημάτων Valvetronic, την τοποθέτηση ηλεκτρικής αντλίας νερού και την ανασχεδιασμένη εισαγωγή του αέρα η ισχύς του μοτέρ αγγίζει τους 258 ίππους, 27 περισσότερους σε σχέση με την απερχόμενη 730i.

Η νέα έκδοση 740i αντικαθιστά την 735i -με τους 272 ίππους- και κάτω από το καπό της υπάρχει τετράλιτρο V8 μοτέρ απόδοσης 306 ίππων και 390Nm ροπής. Αναφορικά με τους diesel, η ισχύς της 730d έχει αυξηθεί στους 228 ίππους ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η νέα V8 έκδοση 745d, ισχύος 300 ίππων, η οποία έχει να επιδείξει τρίτης γενιάς σύστημα common rail και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα φίλτρα αιθάλης (καπνοπαγίδες).

Η 745i, η έκδοση με τις περισσότερες πωλήσεις από οποιαδήποτε άλλη, αντικαθίσταται από τη νέα 750i η οποία αποδίδει 367 ίππους και 490Nm ροπής. Οι επιδόσεις της πεντάλιτρης έκδοσης είναι συγκρίσιμες με αυτές ενός σπορ μοντέλου καθώς χρειάζεται μόλις 5,9 δευτερόλεπτα για την διαδικασία των 0-100χλμ/ώρα ενώ η τελική της ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250χλμ/ώρα.

Σύμφωνα με τους Γερμανούς, η αυξημένη ισχύς των νέων εκδόσεων επέφερε την αλλαγή της γεωμετρίας της ανάρτησης καθώς και την αύξηση των μετατροχίων κατά 1,4 εκατοστά για καλύτερο κράτημα.

Πέρα όμως από ότι λένε τα χαρτιά, εμείς δεν έχουμε παρά να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από την οδηγική μας επαφή με την BMW 7 στους ισπανικούς δρόμους. Αυτό που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι το πως μπορεί ένα αυτοκίνητο με τόσο μεγάλο όγκο να κινείται ή να στρίβει με την ευελιξία ενός μεσαίου μοντέλου, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει τα άλματα που έχουν κάνει οι μηχανικοί της BMW στο συνδυασμό πλαισίου/ανάρτησης.

Η απόδοση του μοτέρ δεν επιδέχεται κανένα σχόλιο ενώ το ημιαυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων διακρίνεται για την αρκετά γρήγορη λειτουργία του. Εξοικείωση πάντως απαιτεί η απουσία του κλασικού επιλογέα ταχυτήτων, αφού οι αλλαγές γίνονται από ένα βραχίονα δεξιά από το τιμόνι. Ανάλογη εξοικείωση απαιτεί και το ανεβοκατέβασμα από τους διακόπτες που βρίσκονται εμπρός και πίσω από το τιμόνι.

Η συγκεκριμένη 750i που οδηγήσαμε διέθετε σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης ανάρτησης με δύο προγράμματα όπου η μετάβαση από το ένα στο άλλο γίνεται άμεσα αντιληπτή. Στην επιλογή Comfort η ανάρτηση είναι πιο χαλαρή προσφέροντας περισσότερη άνεση ενώ η επιλογή Sport ευνοεί την γρήγορη οδήγηση. Ίσως να φανεί παράξενο, αλλά τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων δεν κατέχει η κανονική αλλά η επιμηκυμένη έκδοση, αυτή με τα επιπλέον 14 εκατοστά σε μήκος.

Μετά από 38 μήνες στην αγορά η τέταρτη γενιά BMW 7 έχει ήδη σημειώσει 160.000 πωλήσεις, νούμερο το οποίο θεωρείται σημαντικό αφού η κατηγορία των πολυτελών μεγάλων αυτοκινήτων και αρκετούς ανταγωνιστές περιλαμβάνει και δεν απευθύνεται σε μεγάλο αριθμό πελατών. Οι Γερμανοί πάντως θεωρούν πως μετά την ανανέωση της σειράς 7, η ζήτηση θα διατηρηθεί στους ίδιους ρυθμούς μέχρι την εμφάνιση της επόμενης γενιάς 7, στα τέλη του 2007.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο