51ο Ράλι Ακρόπολις: Απόλυτος κυρίαρχος ο Petter Solberg
Ο Petter Solberg ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του 51ου Ράλι Ακρόπολις. Ο περσινός παγκόσμιος πρωταθλητής επικράτησε άνετα στον πιο απαιτητικό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, σημείωσε τη δεύτερη, μετά το Ράλι Νέας Ζηλανδίας, νίκη του για το 2004 και πέρασε στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος οδηγών -πίσω από τον S.Loeb- με 38 βαθμούς.
Ο Petter Solberg ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του 51ου Ράλι Ακρόπολις. Ο περσινός παγκόσμιος πρωταθλητής επικράτησε άνετα στον πιο απαιτητικό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, σημείωσε τη δεύτερη, μετά το Ράλι Νέας Ζηλανδίας, νίκη του για το 2004 και πέρασε στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος οδηγών -πίσω από τον S.Loeb- με 38 βαθμούς.
Ο Νορβηγός οδηγός τέθηκε επικεφαλής του αγώνα στην 4η ΕΔ και χωρίς να απειληθεί ουσιαστικά από κανέναν, παρέμεινε πρωτοπόρος μέχρι τον τερματισμό. Απέφυγε τα λάθη και ακολούθησε ένα σταθερό ρυθμό που του εξασφάλισε μια διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού τις δύο πρώτες ημέρες. Δεν πανικοβλήθηκε στην 13η ΕΔ, όπου έπαψαν να λειτουργούν τα φρένα του Impreza WRC, ούτε έδειξε να ανησυχεί όταν -από μια ανοησία των μηχανικών της ομάδας- του επιβλήθηκε ποινή 30 δευτερολέπτων στο τελευταίο service του 2ου Σκέλους.
Ακολούθησε γρήγορο ρυθμό στις πρώτες ΕΔ της τελευταίας μέρας, κερδίζοντας μάλιστα τη μια από αυτές, διατήρησε τη διαφορά του από τους Sebastien Loeb και Harri Rovanpera στα 30 δευτερόλεπτα και όταν η μάχη των δύο τελευταίων κορυφώθηκε στις τρεις τελευταίες ΕΔ, οδήγησε χωρίς να ρισκάρει για να εξασφαλίσει τελικά τη νίκη με διαφορά 18,4 δευτερολέπτων από τον Γάλλο της Citroen που τερμάτισε τελικά στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, αφήνοντας τους βαθμούς του τρίτου για τον H.Rovanpera.
Είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Ήταν ένας σκληρός αγώνας και μετά την απογοήτευση της Κύπρου αυτή η νίκη ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να μας συμβεί. Είναι δύσκολο να προσαρμόζεις συνέχεια το ρυθμό σου ανάλογα με τις συνθήκες, αλλά τελικά όλα εξελίχθηκαν καλά για μας, δεν είχαμε κανένα πρόβλημα ανέφερε ο Petter Solberg.
Η ποινή δεν με επηρέασε αρκετά. Ομολογώ ότι όταν το έμαθα χθές το βράδυ δεν αισθάνθηκα καλά, αλλά όταν ξύπνησα το πρωί απλά γέλασα, μου φαινόταν σαν ανέκδοτο. Πρέπει να πω ότι το αυτοκίνητο είναι εκπληκτικό, όλοι στην ομάδα εργάστηκαν σκληρά και θέλω να τους ευχαριστήσω για αυτό συμπλήρωσε ο Νορβηγός, o οποίος, με τη νίκη του αυτή, διέκοψε την τετράχρονη κυριαρχία της Ford στη χώρα μας.
Όπως και πέρσι, η μάχη για τη δεύτερη θέση ήταν αυτή που παράτεινε την αγωνία μέχρι και τις τελευταίες ΕΔ. Πρωταγωνιστές φέτος ήταν οι Sebastien Loeb της Citroen και ο Harri Rovanpera της Peugeot. Οι δύο οδηγοί ξεκίνησαν το 3ο Σκέλος με τη μεταξύ τους διαφορά κάτω από τα δέκα δευτερόλεπτα και τον Φινλανδό να προηγείται. Ο Sebastien Loeb κινήθηκε ταχύτερα στις τρεις πρώτες ΕΔ της ημέρας και οι δύο οδηγοί έφθασαν στο service park με μόλις 0,3 δέκατα του δευτερολέπτου διαφορά.
Ο αγώνας ολοκληρωνόταν με την επανάληψη των τριών πρωινών ΕΔ. Ο οδηγός της Citroen κέρδισε το Δίκαστρο των 26,78 χλμ., που ήταν και η μεγαλύτερη ΕΔ της ημέρας, με διαφορά 6,9 δευτερολέπτων και πέρασε στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης. Ο H.Rovanpera προσπάθησε στις δύο επόμενες ΕΔ να επανακτήσει τη δεύτερη θέση, κέρδισε την προτελευταία, αλλά δεν κατάφερε να καλύψει τη διαφορά από τον εκπληκτικό S.Loeb ο οποίος σημείωσε τον καλύτερο χρόνο και στην 22η -και τελευταία- ΕΔ.
Ήταν ένας συναρπαστικός αγώνας. Δεν ήμασταν αρκετά τυχεροί και χάσαμε χρόνο σε κάποια σημεία. Είμαι ευτυχισμένος που κατάφερα να τερματίσω στη δεύτερη θέση δήλωσε ο Γάλλος, ο οποίος με τους βαθμούς αυτούς αύξησε ακόμα περισσότερο τη διαφορά του στον πίνακα της βαθμολογίας.
Η τρίτη θέση ήταν ένα πολύ καλό αποτέλεσμα για τον H.Rovanpera, που ήθελε να αποδείξει στην ομάδα του ότι κακώς τον απομάκρυνε στο τέλος του 2003.
Δεν ξέρω που οφειλόταν η τελική μας διαφορά. Μεγαλώσαμε τις αυλακώσεις στα ελαστικά και στις τρεις τελευταίες ΕΔ δεν είχαμε πολύ καλή πρόσφυση. Προσπαθήσαμε αλλά δεν τα καταφέραμε. Ο S.Loeb ήταν απλά ταχύτερος σήμερα δήλωσε ο Φινλανδός, ο οποίος μετά την εγκατάλειψη του Marcus Gronholm την δεύτερη ημέρα, έμεινε να διεκδικεί μόνος τους βαθμούς για τη γαλλική ομάδα.
Η τέταρτη θέση ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να πετύχει ο Francois Duval, ιδίως μετά την εγκατάλειψη του Markko Martin και την εντολή της ομάδας να φέρει το αυτοκίνητο στον τερματισμό. Ο Βέλγος βρισκόταν χθες πολύ κοντά στους διεκδικητές της δεύτερης θέσης, αλλά αποφάσισε να μην μετάσχει στη μάχη αυτή και να σιγουρέψει, για τον εαυτό του και τη Ford, τους βαθμούς της τέταρτης θέσης.
Μια θέση στο βάθρο θα ήταν σίγουρα καλύτερη για μας. Προσπαθήσαμε στην πρώτη ΕΔ της ημέρας να ακολουθήσουμε το ρυθμό των πρώτων, είδαμε ότι δεν μπορούσαμε και μειώσαμε το ρυθμό μας προκειμένου να τερματίσουμε δήλωσε ο Francois Duval.
Στις τρεις επόμενες θέσεις της γενικής κατάταξης βρέθηκαν αντίστοιχα ιδιωτικά πληρώματα. Πέμπτος ήταν Daniel Carlsson με Peugeot 206 WRC, o οποίος έκανε έναν αλάνθαστο αγώνα και κατάφερε για τέταρτη φορά φέτος να αποσπάσει βαθμούς από τους εργοστασιακούς οδηγούς. Οι Manfred Stohl και Janne Tuohino, εκμεταλλεύτηκαν το πρόβλημα του Gilles Panizzi με τον κινητήρα του Mitsubishi Lancer WRC στις τρεις τελευταίες ΕΔ κέρδισαν από μια θέση στη γενική και τερμάτισαν έκτoς και έβδομος αντίστοιχα.
Στην τελευταία βαθμολογούμενη θέση τερμάτισε ο Αρης Βωβός, ο οποίος έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, κατάφερε να φυλάξει το Ford Focus WRC03 που οδηγούσε και κέρδισε έναν βαθμό για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Ο Gilles Panizzi, που ταλαιπωρήθηκε και τις τρεις ημέρες του αγώνα από την αναξιοπιστία του Lancer κατάφερε τελικά να εξασφαλίσει τέσσερις βαθμούς για την ομάδα του, ενώ ο Carlos Sainz -που έχασε αρκετό έδαφος την πρώτη ημέρα και αφιέρωσε τον υπόλοιπο αγώνα δοκιμάζοντας νέες ρυθμίσεις στην Xsara WRC- από την 19η θέση της γενικής κατάταξης έδωσε τρεις πολυτίμους βαθμούς στην ομάδα της Citroen, η οποία πέρασε στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών.
Η Suzuki, αν και είδε τρία κορυφαία πληρώματά της να εγκαταλείπουν στο 2ο Σκέλος -τα δύο μάλιστα ενώ προηγούνταν-, κατάφερε με τον Guy Wilks να κερδίσει την κατηγορία JWRC. Στις δύο επόμενες θέσεις του βάθρου ανέβηκαν οι Nicolas Bernardi με Renault Clio και Xavier Pons με Fiat Punto. Στη βαθμολογία της κατηγορίας προηγείται ο Nicolas Bernardi, ο οποίος ήταν και ο νικητής του πρώτου αγώνα στο Monte Carlo.
Τέλος, όσον αφορά στα ελληνικά πληρώματα, στη δεύτερη θέση, πίσω από τον A.Βωβό, τερμάτισε ο Κώστας Αποστόλου με Mitsubishi Lancer EVO VI της ομάδας Α. Το πλήρωμα της ελληνικής αστυνομίας, με οδηγό τον Γρηγόρη Νιώρα ακολούθησε στην τρίτη θέση και κέρδισε παράλληλα με το Subaru Impreza WRX και την κατηγορία Ν για τους Έλληνες. Στη γενική βαθμολογία της Ν, πρώτος ήταν ο θρύλος των αγώνων Ράλι, Stig Blomqvist με Subaru Impreza WRX STI.
Ο εθνικός μας αγώνας πάντως έδειξε το σκληρό του χαρακτήρα και φέτος, καθώς από τα 72 πληρώματα που πήραν τελικά εκκίνηση μόλις τα 33 κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις 22 ΕΔ και να ανέβουν στη ράμπα του τερματισμού.
Από πλευράς εργοστασιακών οδηγών οι σημαντικότερες εγκαταλείψεις ήταν αυτές των Markko Martin με Ford, Marcus Gronholm με Peugeot και των δύο Skoda που έδειξαν να χρειάζονται αρκετή εξέλιξη προκειμένου να πρωταγωνιστήσουν στο πρωτάθλημα. Από τις ελληνικές εγκαταλείψεις ξεχωρίζουν αυτές των Γιάννη Παπαδημητρίου, Πάνου Χατζητσοπάνη, Σωκράτη Τσολακίδη και του Χρήστου Πλατή, ο οποίος ήταν και η μεγάλη έκπληξη, από ελληνικής πλευράς, στη κατηγορία Ν μέχρι την εγκατάλειψή του στην 11η ΕΔ.
Χρήστος Παπαχριστόπουλος
auto.in.gr
- Οριστικό: Την Τρίτη (30/12) θα γίνει το Μαρούσι – Παναθηναϊκός
- Με 4 τρόπους ο Λανουά μεταφέρει την πίεση στους διαιτητές
- Μαλαισία: Δεκαπέντε χρόνια κάθειρξης για τον πρώην πρωθυπουργό Νατζίμπ Ραζάκ
- Τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της τέχνης: Η χαμένη τοιχογραφία του Τσιμαμπούε στην Ασίζη μπορεί να επιστρέψει
- Αχαΐα: 16 ετών το θύμα του θανατηφόρου τροχαίου στην Πατρών-Πύργου – Πώς έγινε το δυστύχημα
- Συναγερμός στην Κυψέλη – Ύποπτο αντικείμενο στην οδό Αμοργού
- Ισπανία: Στην «κατάψυξη» η χώρα – Θερμοκρασίες έως -8°C και πορτοκαλί συναγερμός
- «Φεύγει από την Αλ Ιτιχάντ ο Μιτάι»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις







![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Πέμπτη 25.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/evgeni-tcherkasski-bE4C_M7M4xY-unsplash-1-315x220.jpg)




























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442