Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Toyota Land Cruiser 4.0 V6: Aφθαρτο

Toyota Land Cruiser 4.0 V6: Aφθαρτο

Για πολλοστή φορά το Land Cruiser γυρνά την πλάτη στον καθωσπρεπισμό των σύγχρονων SUV, αναδεικνύοντας ανθεκτικά, στο χρόνο και στη... λάσπη, χαρακτηριστικά.

Γιάννης Αδάναλης

Η συγκυρία δεν είναι η ευνοϊκότερη. Την ίδια στιγμή που η Διάσκεψη της Κοπεγχάγης αποφασίζει για το μέλλον αυτού του πλανήτη, επιχειρώντας -έστω και καθυστερημένα- να θέσει αυστηρότερα όρια στις εκπομπές CO2, εσύ οδηγείς ένα θηριώδες SUV, που δείχνει έτοιμο να ακυρώσει κάθε περιβαλλοντική διάσταση της αυτοκίνησης.

Δύο τόνοι άψυχου μετάλλου πασπαλισμένοι με αρκετές δόσεις υπερβολής σου υποδεικνύουν το λάθος τρόπο. Τον τρόπο που μόνο σε αδιέξοδα μπορεί να οδηγήσει, έχοντας νωρίτερα εξαντλήσει, μεταξύ άλλων, τις πιθανότητες αναστροφής του κλιματολογικών συνθηκών.

Ταυτότητα
Κινητήρας:
3.956 κ.εκ.
Ισχύς:
282 ίπποι/5.600 σ.α.λ.
Ροπή:
387 Nm/4.400 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 9,2 δλ
Τελ. ταχύτητα:
180 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
62.450 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
79.050 ευρώ

Η αλήθεια είναι ότι αντιμετωπίζοντας το Land Cruiser ως το αυτοκίνητο της διπλανής πόρτας, πιο εύκολα μπορείς να εντοπίσεις σε αυτό τρανταχτά μειονεκτήματα παρά αδιαπραγμάτευτες αρετές.

Πόσο μάλλον όταν στα μέρη μας οι περιπέτειες ενός τετράτροχου -ακόμη και όταν αυτό διαθέτει τις απαιτούμενες off road προδιαγραφές- καλώς ή κακώς ξεκινούν και τελειώνουν στην άσφαλτο.

Ας πάρουμε τα πράγματα, όμως, από την αρχή. Από εκεί δηλαδή που η προηγούμενη γενιά του αειθαλούς οff roader της Toyota παρέδωσε τη σκυτάλη στο ανανεωμένο, σχεδιαστικά και όχι μόνο, Land Cruiser του σήμερα.

Το εμφανώς τροποποιημένο παρουσιαστικό και οι αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος αποκαλύπτουν την προσπάθεια της ιαπωνικής φίρμας να διαφοροποιηθεί από το πρόσφατο παρελθόν της.

Στην πραγματικότητα, βέβαια, τα τέσσερα επιπλέον εκατοστά που έχουν προστεθεί στο μήκος του νέου Land Cruiser -φτάνοντας πλέον τα 4,76 μέτρα- δεν οφείλονται σε κάποια κοσμογονική αλλαγή στην κατασκευαστική δομή του αυτοκινήτου, αλλά στις καλλωπιστικές παρεμβάσεις που αυτό δέχτηκε.

Υπέρ
Εκτός δρόμου δυνατότητες
Αναβάθμιση πλαισίου
Λειτουργία Crawl Control
Κατά
Αυξημένη κατανάλωση καυσίμου
Συντηρητικές σχεδιαστικές επιλογές
Συμπεριφορά εντός δρόμου

Aλλωστε, όπως ο ίδιος ο κατασκευαστής δηλώνει και επιβεβαιώνει η σύμπτωση στο μήκος των μεταξονίων μεταξύ των δύο αυτοκινήτων, το πλαίσιο του νέου Land Cruiser προέρχεται από το παρελθόν, έχοντας στο ενδιάμεσο δεχτεί τις απαραίτητες ενισχύσεις και πρωτίστως έχοντας αυξήσει την ακαμψία του κατά 11%.

Στα αριθμητικά δεδομένα που περιγράφουν το επιβλητικό Τoyota θα πρέπει να προσθέσουμε τα 22 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος, όπως άλλωστε και τον εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 4,0 λίτρων που συναντά κανείς κάτω από τις μεταλλικές του επιφάνειες.

Αφού λοιπών αναρριχηθείς στην θέση του οδηγού και επιχειρήσεις να συμφιλιωθείς με τις διαστάσεις αλλά και την εμφανή αδυναμία του ιαπωνικού off roader να επιβιώσει σε αστικές συνθήκες κίνησης, μπορείς πια να απομονώσεις και ταυτόχρονα να αξιολογήσεις τα επιμέρους χαρακτηριστικά του.

Η εικόνα στο εσωτερικό δικαιολογεί απόλυτα το χαρακτήρα και πολύ περισσότερο τον προορισμό του αυτοκινήτου. Χωρίς να λείπουν τα στοιχεία πολυτέλειας ή εξοπλιστική υπερβολής, ο θάλαμος επιβατών του Land Cruiser καταφέρνει να διατηρήσει τους χαμηλούς τόνους του κατασκευαστή.

Χάρη στην απλοϊκή σχεδίαση των επιφανειών του ταμπλό τα λάθη εργονομίας έχουν αποφευχθεί, χωρίς αυτό να σημαίνει, βέβαια, ότι ο χειρισμός του ηχοσυστήματος, του υπολογιστή ταξιδίου και του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης μέσω της κεντρικής οθόνης αφής δεν έχει να παρουσιάσει ιδιομορφίες.

Αναζητώντας τη διάρκεια-ανθεκτικότητα στο χρόνο και όχι κάποιο αναλώσιμο -κατά πολλούς- συνώνυμο ποιότητας, δικαιολογημένη μπορεί θεωρηθεί και η χρήση σκληρών πλαστικών στο ταμπλό, η οποία άλλωστε συμβαδίζει απόλυτα με τις κατασκευαστικής συνήθειες της ιαπωνικής σχολής που περήφανα πρεσβεύει η Toyota.

Από την σχεδιαστική και όχι μόνο μετριοπάθεια, ο λόγος περνά στα πληθωρικά χωροταξικά δεδομένα του πενταθέσιου ή επταθέσιου -ανάλογα με την έκδοση- θαλάμου επιβατών.

Ενδεικτικός των μεταφορικών του δυνατοτήτων είναι ο όγκος του χώρου αποσκευών, που στην πενταθέσια διαμόρφωση του αυτοκινήτου ξεκινά από τα 621 λίτρα.

Τα ηλεκτρικά αναδιπλούμενα καθίσματα της τρίτης σειράς έρχονται απλά να επιβεβαιώσουν τα παραπάνω, προσφέροντας με τη μέγιστη δυνατή ευκολία το αξιοποιήσιμο bonus των δύο επιπλέον θέσεων.

Ο ρόλος του Land Cruiser, βέβαια, σε καμία περίπτωση δεν περιορίζεται στην μεταφορά ανθρώπινου δυναμικού, μιας και οι εκτός δρόμου δυνατότητές του υπερκαλύπτουν κάθε άλλη πτυχή της πολυσχιδούς προσωπικότητάς του.

Από τη στιγμή, μάλιστα, που το πλαίσιο σκάλας, παρά τις βελτιώσεις-ενισχύσεις που δέχτηκε, εξακολουθεί να υποβαθμίζει την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο, μονόδρομος για το τετρακίνητο Toyota και για κάθε άλλη πρόταση του, υπό εξαφάνιση, είδους του αποτελεί το χώμα.

Γεμίζοντας με θάρρος και θράσος τις αποσκευές σου το νέο Land Cruiser θα σε ανταμείψει, ισοπεδώνοντας με εκνευριστική άνεση οποιοδήποτε εμπόδιο βρεθεί στο διάβα του.

Στην ουσία τα πράγματα απλοποιούνται από την στιγμή που θα κλειδώσεις το κεντρικό διαφορικό -διαδικασία που πραγματοποιείται ακόμη και εν κινήσει-, στέλνοντας, υπό κανονικές συνθήκες, το 60% της παραγόμενης ροπής στους πίσω τροχούς.

Στα δύσκολα σειρά έχει ο υπο-πολλαπλασιασμός των σχέσεων, ενώ σε αυτήν περίπτωση μπορεί να κλειδώσεις και το πίσω διαφορικό, επεκτείνοντας ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Με το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας να περνά εκτός λειτουργίας, το ρόλο του θεματοφύλακα αναλαμβάνει το Crawl Control, το οποίο διατηρεί σταθερή την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου, ελέγχοντας τη λειτουργία του κινητήρα και των φρένων.

Το συγκεκριμένο σύστημα δεν απαιτεί την παρέμβαση του οδηγού, που ωστόσο διατηρεί τη δυνατότητα να αυξομειώνει την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου, είτε μέσω των χειριστηρίων του Crawl Control είτε μέσω του δεξιού πεντάλ.

Έχοντας σπαταλήσει το χρόνο σου στην προσπάθεια να αποδείξεις ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητες του νέου Land Cruiser διαθέτουν οροφή, η επιστροφή σου στην άσφαλτο τείνει να αποδειχθεί άσκοπη.

Οι ανταγωνιστικοί ρυθμοί κίνησης που εξασφαλίζουν οι 282 ίπποι και τα 387 Nm ροπής του V6 ατμοσφαιρικού κινητήρα των 4,0 λίτρων, έρχονται απλώς να συμπληρώσουν το προφίλ του αυτοκινήτου και να το οδηγήσουν εκ του ασφαλούς, σε συνδυασμό με τον ανασχεδιασμό των αναρτήσεων και την αναβάθμιση του πλαισίου, για μια ακόμη φορά στην κορυφή.

Κινητήρας
Κυβισμός3.956 κ.εκ.
Κύλινδροι6σε διάταξη V
Ισχύς (ίπποι)282/5.500σ.α.λ.
Ροπή (Νm)387/4.000σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/Διαμήκη άξονα
Μπλοκ/κεφαλήΑλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή94×95
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)71,3
Μετάδοση
ΚίνησηΤετρακίνηση
ΚιβώτιοΑυτόματο
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα):1/
:1/
:1/
:1/
:1/
Τελική σχέση διαφορικού
Ανάρτηση
ΕμπρόςΔιπλά ψαλίδια
ΠίσωΆκαμπτος άξονας με τέσσερα σημεία στήριξης
Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΑεριζόμενοι δίσκοι
ABSΝαι
Τροχοί
Διαστάσεις
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνBridgestone Dueller
Ελαστικά265/60/18
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου
Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΥδραυλική
Στροφές τιμονιού3,0
Διάμετρος στροφής11,6
Διαστάσεις
Μήκος4,76 μέτρα
Πλάτος1,885 μέτρα
Ύψος1,845 μέτρα
Μεταξόνιο2,79 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.580/1.580
Χώρος αποσκευών621 λίτρα
Βάρος2.050 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο7,27
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη14,7
Εκτός8,6
Μέση10,8
Ρεζερβουάρ (λίτρα)87
Αυτονομία805 χλμ. (θεωρητική μέση)
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα180 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα9,2 δευτερόλεπτα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο