Οι πωλήσεις του Twingo δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες της γαλλικής εταιρείας, αλλά τα κορυφαία στελέχη της δηλώνουν πως αυτή η έκδοση θα αλλάξει την τύχη του.
Η τελευταία προσθήκη στην γκάμα του Twingo διαθέτει ισχυρό κινητήρα και σπορτίφ πλαίσιο. Το ολοκαίνουργιο μοτέρ του 1,6 λίτρου που αποδίδει 133 ίππους και η νέα ανάρτηση μπορεί να μην φτάνουν στα επίπεδα ενός Megane R26, αλλά το Twingo RS καλύπτει τα πρώτα 100χλμ./ώρα από στάση σε 8,7 δευτερόλεπτα. Φτάνει δε τα 200χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, πλησιάζοντας σε επιδόσεις το Fiat 500 Abarth.
Τα τονισμένα φτερά, η πίσω αεροτομή και οι λεπτομέρειες στο αμάξωμα, τονίζουν την επιθετική υπόσταση του μοντέλου και αντανακλούν την σπορ κληρονομιά της εταιρείας. Ωστόσο, αυτό το μοντέλο δεν εστιάζει μόνο στις επιδόσεις στην ευθεία. Η γαλλική εταιρεία, εξασφάλισε ότι τα οδικά του χαρακτηριστικά θα είναι αντάξια ενός κλασικού γαλλικού καυτού hatchback.
Η άποψή μας
Πίσω από το τιμόνι αυτό το Twingo συνεχίζει την παράδοση των Γάλλων στα καυτά μικρά αυτοκίνητα. Ο συνδυασμός του στιβαρού πλαισίου, του χαρισματικού κινητήρα και της ξεχωριστής εμφάνισης, αποτελούν σημαντικά πλεονεκτήματα. Το αυτοκίνητο είναι καλό και ακούγεται θαυμάσια, ενώ δεν πρόκειται να βαρεθείτε με τις επιδόσεις του. Ας ελπίσουμε ότι θα αποδειχθεί τόσο επιτυχημένο, όσο αξίζει.
Στο πλαίσιο των μοντέλων της Renault Sport το Twingo RS έχει μειωμένη απόσταση από το έδαφος, ζάντες 16 ιντσών με χαμηλού προφίλ ελαστικά και πιο σφιχτά ελατήρια και αμορτισέρ. Το μετατρόχιο έχει διευρυνθεί κατά 6 εκατοστά μπροστά και κατά 5,9 εκατοστά πίσω, προσφέροντας αυξημένη σταθερότητα στις κλειστές στροφές.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο επίσης και με το πακέτο Cup, που βελτιώνει περαιτέρω το πλαίσιο. Αυτό το πακέτο, περιλαμβάνει ακόμα πιο σφιχτά ελατήρια και αμορτισέρ, ακόμα μικρότερη απόσταση από το έδαφος κατά 4 χιλιοστά και κοστίζει περίπου 1.000 ευρώ. Επιπλέον υπάρχουν εκκεντρικές, ανθρακί ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Αλλαγές που σίγουρα προδιαθέτουν για πιο ακραία οδική συμπεριφορά σε σχέση με το απλό Twingo RS.
Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού, βρίσκεσαι αντιμέτωπος με δύο σπορ bucket καθίσματα και ένα πλήθος σπορτίφ λεπτομεριών. Αυτές περιλαμβάνουν ένα μικρό στροφόμετρο τοποθετημένο πίσω από το τιμόνι, ενώ το ψηφιακό ταχύμετρο είναι τοποθετημένο στο κέντρο του ταμπλό.
Υπάρχει επίσης ένα έξυπνο και μοντέρνο σετ pedal με σχήματα δανεισμένα από ηχοσύστημα που συμβολίζουν το pause, το stop και το play!
Στρίβοντας το κλειδί στον διακόπτη του κινητήρα, το μοτέρ ζωντανεύει με χαρακτηριστικό ήχο. Το σύστημα εξαγωγής εκπέμπει έναν θαυμάσιο μπάσο ήχο στις χαμηλές στροφές, που μετατρέπεται σε έντονο μεταλλικό ήχο και σφύριγμα από τους δύο εκκεντροφόρους, καθώς ανεβαίνουν οι στροφές.
Το Twingo RS δεν υπολείπεται και σε ροπή, αφού η μέγιστη τιμή της φτάνει τα 160Nm στις 4.400σ.α.λ, ενώ η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 6.750 σ.α.λ. Το αυτοκίνητο είναι σβέλτο και πρόθυμο στο κάτω άκρο του στροφόμετρου, αλλά η πραγματική δύναμη φαίνεται ψηλά, όταν ανάβει το λαμπάκι για αλλαγή ταχύτητας.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ και η είσοδος στη στροφή ακριβής, κάτι που τονίζει τον σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Δυστυχώς, η κατά τ΄ άλλα θετική οδηγική εμπειρία του Twingo RS μειώνεται από την υστέρηση στην απόκριση του γκαζιού.
Οι υπόλοιπες ενστάσεις μας αφορούν τα μάλλον φτηνά πλαστικά περιγράμματα των φώτων, το τιμόνι που βαραίνει στους ελιγμούς με χαμηλή ταχύτητα και τον ελάχιστο χώρο αποσκευών.
Ωστόσο, αν επιθυμείτε ένα γρήγορο, μικρό, αυτοκίνητο, δεν υπάρχουν και πολλά που μπορούν να φτάσουν το Twingo RS, ειδικά αν πρόκειται για καθημερινό αυτοκίνητο.
Το RS δεν προσφέρει μεγάλους εσωτερικούς χώρους, ούτε σφύζει από ποιότητα, αλλά αποτελεί ένα καλό πρώτο βήμα για την εισαγωγή στον κόσμο των RS εκδόσεων της Renault. Πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός ότι θα φέρει το χαμόγελο στον οδηγό κάθε φορά που βρίσκεται πίσω από τιμόνι του.