Μιχάλης Κατωπόδης Εάν δεν ήταν SUV θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί μία ειδική έκδοση του Α8. Αυτή τουλάχιστον είναι και η φιλοσοφία του Q7: να ξεχωρίζει λόγω μεγέθους, εμφάνισης, πολυτέλειας ή, απλά, λόγω άποψης. Με συνολικό μήκος 5,086 μέτρα και ένα εντυπωσιακό παρουσιαστικό, το εν λόγω μοντέλο της Audi δείχνει σοβαρούς ανταγωνιστές όπως τα Toyota […]
Εάν δεν ήταν SUV θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί μία ειδική έκδοση του Α8. Αυτή τουλάχιστον είναι και η φιλοσοφία του Q7: να ξεχωρίζει λόγω μεγέθους, εμφάνισης, πολυτέλειας ή, απλά, λόγω άποψης.
Με συνολικό μήκος 5,086 μέτρα και ένα εντυπωσιακό παρουσιαστικό, το εν λόγω μοντέλο της Audi δείχνει σοβαρούς ανταγωνιστές όπως τα Toyota Land Cruiser και VW Touareg, να φαντάζουν «λίγοι» μπροστά του. Τι και αν κάτι τέτοιο αποτελεί «ύβρη» ή δηλώνει άγνοια από έναν πρωτάρη απέναντι σε παίκτες που έχουν καταξιωθεί, χρόνια τώρα, στον χώρο; Αυτό ποσώς το ενδιαφέρει.
Το ζητούμενο, στην προκειμένη περίπτωση, δεν είναι να τα βάλει με τις όποιες κραταιές προτάσεις αλλά να προσφέρει κάτι νέο, που να μην το έχουν οι άλλοι. Ετσι λοιπόν ο δημιουργός του συστήματος quattro, με τη στήριξη και την εμπειρία της VW, στόχευσε σε ένα πιο εξειδικευμένο κοινό και, όπως αποδεικνύει το «θερμό» καλωσόρισμα της αγοράς, πέτυχε διάνα.
Το Q7 δεν διεκδικεί δάφνες στην off road χρήση, ούτε και τον τίτλο του ικανότερου «ασφάλτινου» 4Χ4. Το μυστικό του κρύβεται στο συνδυασμό αυτών των δύο πτυχών, που συνοδεύεται ιδανικά από ένα εξεζητημένο τεχνολογικό υπόβαθρο, άφθονες δόσεις πολυτέλειας και εξοπλισμού και τη δυνατότητα προαιρετικής επιλογής σε εξαθέσια ή επταθέσια διαμόρφωση.
Χάρη στο μεταξόνιο, που ξεπερνάει σε μήκος τα τρία μέτρα, οι προσφερόμενοι χώροι στην καμπίνα των επιβατών είναι υπέρ του δέοντος ικανοποιητικοί. Τα δερμάτινα καθίσματα, τα ποιοτικά υλικά και η επένδυση ξύλου θα προκαταλάβουν θετικά οδηγό και επιβάτες. Ειδικά δε για τον πρώτο υπάρχει και συνέχεια, καθώς από τη στιγμή που θα βολευτεί στην πλήρως ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης θα πρέπει να αφιερώσει ένα σεβαστό χρονικό διάστημα ώστε να εξοικειωθεί με τον περιβάλλοντα χώρο.
Το υψηλό επίπεδο ολοκλήρωσης του αυτοκινήτου προσφέρει μεν λειτουργίες και ανέσεις πρωτόγνωρες για τα ισχύοντα δεδομένα, στην πράξη όμως είναι σχετικά ιδιάζον στο θέμα της εργονομίας και θα απαιτήσει ένα ικανό διάστημα τριβής, μέχρι να γίνει κτήμα του χρήστη του.
«Καρδιά» όλων των συστημάτων αποτελεί το γνωστό MMI, το οποίο χειρίζεται μία μεγάλη ποσότητα πληροφοριών και παραμέτρων, μέσω της ευκρινούς οθόνης των 7 ιντσών που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Εκεί παρουσιάζονται στοιχεία από τον κλιματισμό, το πολύ καλό ηχοσύνολο της Bose αλλά και από το σύστημα πλοήγησης, τη λειτουργία των πνευματικών αναρτήσεων και ένα σωρό άλλα στοιχεία που ανήκουν στον βασικό ή τον προαιρετικό εξοπλισμό.
Σε ο,τι αφορά τον τελευταίο, συμπληρώνει μία μακριά λίστα που μπορεί να εκτοξεύσει το τελικό κόστος στα ύψη. Μερικά από τα συστήματα που διατίθενται είναι το Adaptive Cruise Control που, μέσω αισθητήρα radar, έχει τη δυνατότητα να αυξομειώνει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου, τα ενεργά φώτα, ο τετραζωνικός κλιματισμός και το σύστημα ελέγχου αλλαγής λωρίδας που ενημερώνει τον οδηγό για την ύπαρξη άλλων, παράλληλα κινούμενων οχημάτων.
Κάτω από το καπό του Q7 κρύβεται ένα σύγχρονο V8 FSI μηχανικό σύνολο, χωρητικότητας 4.163 κ.εκ. το οποίο αποδίδει 3