Θεσσαλονίκη: Έξι Έλληνες αφήνουν καθημερινά την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, ενώ ετησίως στη χώρα μας συμβαίνουν 20 χιλιάδες περίπου οδικά ατυχήματα, στα οποία σκοτώνονται περισσότεροι από 2.100 οδηγοί, επιβάτες ή πεζοί και τραυματίζονται περίπου 30 χιλιάδες συνάνθρωποί μας. Τα παραπάνω ανέφερε ο γενικός αστυνομικός διευθυντής Θεσσαλονίκης, Νικηφόρος Τζατζάκης, στη διάρκεια ημερίδας με θέμα "Τροχαία Ατυχήματα-Εθνική Υπόθεση" που διοργάνωσε η Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων (ΕΥΘΥΤΑ) σε συνεργασία με το Ράδιο Θεσσαλονίκη.
Θεσσαλονίκη: Έξι Έλληνες αφήνουν καθημερινά την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, ενώ ετησίως στη χώρα μας συμβαίνουν 20 χιλιάδες περίπου οδικά ατυχήματα, στα οποία σκοτώνονται περισσότεροι από 2.100 οδηγοί, επιβάτες ή πεζοί και τραυματίζονται περίπου 30 χιλιάδες συνάνθρωποί μας. Τα παραπάνω ανέφερε ο γενικός αστυνομικός διευθυντής Θεσσαλονίκης, Νικηφόρος Τζατζάκης, στη διάρκεια ημερίδας με θέμα «Τροχαία Ατυχήματα-Εθνική Υπόθεση» που διοργάνωσε η Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων (ΕΥΘΥΤΑ) σε συνεργασία με το Ράδιο Θεσσαλονίκη.
Αναφορικά με την κατανομή των ατυχημάτων ανά γεωγραφικό διαμέρισμα, ο γενικός διευθυντής Θεσσαλονίκης διαπίστωσε μεγάλη διακύμανση των δεικτών ανά περιφέρεια με ιδιαίτερα υψηλούς στη Μακεδονία και τη Στερεά Ελλάδα.
Τα οδικά ατυχήματα στην ΕΕ ευθύνονται για το θάνατο σχεδόν 120 Ευρωπαίων πολιτών ημερησίως, ενώ, σημαντικό -σύμφωνα με τον κ. Τζατζάκη- είναι και το οικονομικό κόστος εξαιτίας των τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν κάθε χρόνο στην ΕΕ, καθώς αυτό ανέρχεται σε περίπου 70 δισ. ευρώ, ήτοι 24 τρισ. δραχμές.
Στην Ελλάδα και την Πορτογαλία παρατηρούνται τα περισσότερα ατυχήματα σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), ενώ, σε ό,τι αφορά τα θέματα οδικής ασφάλειας είναι ουραγοί. Στον αντίποδα, την καλύτερη απόδοση στους συγκεκριμένους δείκτες εμφανίζουν κατά σειρά το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σουηδία, η Φινλανδία και η Ολλανδία.
Σχετικά με τις ώρες κατά τις οποίες συμβαίνουν τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας, τη μερίδα του λέοντος κατέχει το τετράωρο 5-9 μ.μ., οπότε παρατηρείται ο μεγαλύτερος κυκλοφοριακός φόρτος, ενώ σημαντικός αριθμός ατυχημάτων σημειώνεται από τα μεσάνυχτα μέχρι τις 7 το πρωί, γεγονός που αποδίδεται εν πολλοίς στο αλκοόλ, υπό την επήρεια του οποίου οδηγούν πολλοί.
Από την πλευρά του ο καθηγητής Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Φωκίων Βοσνιάκος, ανέφερε ότι οι Θεσσαλονικείς κατέχουν την πρώτη θέση σε ό,τι αφορά την εγκατάλειψη του τόπου ατυχήματος.
Παράλληλα, ο κ. Βοσνιάκος σημείωσε ότι η κυριότερη αιτία πρόκλησης ατυχημάτων είναι ο υπέρμετρος εγωισμός των ανθρώπων όταν λειτουργούν ως οδηγοί, σύμφωνα με έρευνα του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Τόνισε δε ότι οι οδηγοί δεν έχουν κυκλοφοριακή παιδεία, ενώ ανύπαρκτη είναι και η συντήρηση οχημάτων.
«Ξεχασμένες πινακίδες σήμανσης στους δρόμους συντείνουν στη μη εμπιστοσύνη των οδηγών στο σύστημα σήμανσης της χώρας» παρατήρησε ο κ. Βοσνιάκος, ενώ πρόσθεσε ότι «ο ελλιπής, φωτισμός, η κατάσταση του οδοστρώματος και οι κακές καιρικές συνθήκες δεν φαίνεται να είναι οι κύριοι υπεύθυνοι ατυχήματος, όπως πιστεύαμε μέχρι σήμερα».