Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Ο Γιώργος Γκικαπέππας και η «μούσα» του Κίκα Γεωργίου μιλούν στο in.gr

Ο Γιώργος Γκικαπέππας και η «μούσα» του Κίκα Γεωργίου μιλούν στο in.gr

...

Πρόκειται για μία άκρως επιτυχημένη συνεργασία. Πρώτα στην ταινία «Η Πόλη των Παιδιών» και τώρα στο «Silent», όπου ο Γιώργος Γκικαπέππας σκηνοθετεί την Κίκα Γεωργίου στον ρόλο μίας σοπράνο που χάνει τη φωνή της. Η Διδώ -όπως είναι το όνομα της ηρωίδας- θα κληθεί να αντιμετωπίσει τους ανθρώπους της ζωής της που σπεύδουν να τη συναντήσουν.
Η ταινία Silent θα προβληθεί τη Μεγάλη Δευτέρα και τη Δευτέρα του Πάσχα στον κινηματογράφο Δαναό και έχει κερδίσει το βραβείο Fipresci (της ένωσης κριτικών κινηματογράφου) και μάλιστα για το διεθνές τμήμα στο πρόσφατο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Ο σκηνοθέτης και η «μούσα» του μιλούν στο in.gr για την ταινία, μία κοινωνία που χαρακτηρίζεται από την δυνατότητα να μιλά και για το τι συμβαίνει όταν συναντά τη σιωπή.
Γιώργος Γκικαπέππας: Το Silent είναι και μία ταινία βαθιά πολιτική. Λέει ότι στον Μάη του 68 τέθηκε ως ζήτημα η ελευθερία του λόγου. Το «μίλα» υπήρξε το ξέσπασμα του να βγει η δική μας φωνή. Πέρασαν τα χρόνια και μιλάς οπουδήποτε, οποτεδήποτε και για οιονδήποτε. Αν και πιστεύω ότι και σήμερα χρειάζεται ένας γαλλικός Μάης, γιατί η μπάλα έχει χαθεί, θεωρώ ότι η ελευθερία του λόγου δεν έλυσε τα βαθιά προβλήματα των σχέσεων του ανθρώπου. Οι σχέσεις δεν λύνονται με λόγια, αλλά με συμπεριφορές. Στην ταινία δημιουργείται μία συνθήκη: προσγειώνεται ανάμεσά μας ένα πρόσωπο σιωπηλό και βλέπουμε πώς το αντιμετωπίζουν τα πρόσωπα του περιβάλλοντός του. Η ταινία ασχολείται με το «τι λέμε» όταν μιλάμε. Σε σχέση με το γιατί η Διδώ χάνει τη φωνή της, θα έλεγα ότι υπάρχει μέσα της μια βαθιά ενοχή. Όταν βλέπεις ένα μωρό 1,5 – 2 ετών και δοκιμάζει τη φωνή του, λέει «Τα-τα-τα-τα». Όταν σπάσει κάτι και το ρωτήσεις «γιατί;», δεν μιλάει. Κι αυτό γιατί εκείνη την ώρα ο λόγος δεν το λυτρώνει, το αγχώνει. Ένα τέτοιο πρόσωπο είναι η Διδώ.

Κίκα Γεωργίου: Υστερική αφωνία είναι μία νόσος που πλήττει συχνά τις σοπράνο. Είναι πολύ συνηθισμένη και οι σοπράνο που την παθαίνουν δεν επανέρχονται ποτέ 100%. Χάνουν από την έκταση της φωνής τους, αν και έχουν βαθιά ερμηνεία στους ρόλους γιατί ξέρουν ότι μπορεί να είναι η τελευταία φορά που τραγουδούν. Και συνήθως ντρέπονται, δεν θέλουν να μιλήσουν για αυτό.
Γ.Γκ.: Τα μέλη της οικογένειάς της Διδούς ζουν μέσα της. Είναι σαν να αποσυνθέτουμε τη Διδώ και τους βάζουμε απέναντί της.
Κ.Γ.: Είναι κομμάτι του εαυτού της.
Γ.Γκ.: Ζουν μέσα της και της δημιουργούν ενοχή. Αν πας να αγοράσεις ένα κινητό τηλέφωνο και βρεις κάποιο που σου αρέσει, είναι πιθανό να μην αγοράσεις αυτό, γιατί δεν θα αρέσει σε κάποιον άλλο. Εκεί ξεκινά ο ψυχαναγκασμός. Ουσιαστικά η Διδώ κάνει κατάληψη στο σπίτι των γονιών της. Οι γονείς της βιώνουν έναν αμφισβητία, ενώ υπήρξαν οι ίδιοι αμφισβητίες. Ήρθαν οι δικοί της και της είπαν: Δεν μιλάς. Είσαι άρρωστη που δεν μιλάς. Στην αφίσα με το μπανταρισμένο πρόσωπο και την παραμάνα στο στόμα, η Διδώ βρίσκει ένα alter ego. Η αφίσα υπήρξε έμπνευση για την ταινία.

Κ.Γ.: Δεν ξέρω εάν ακούμε ή όχι. Νιώθω ότι η ομιλία είναι ένα μικρό μόνο ποσοστό της πραγματικής επικοινωνίας μεταξύ δύο ατόμων. Η ομιλία είναι ένας κώδικας, μερικές ταμπέλες που βρήκαμε για να μπορούμε να συνεννοηθούμε. Η πραγματική επικοινωνία βρίσκεται μέσα σε άλλα κανάλια: στο βλέμμα, στην επαφή, στην εγγύτητα, στην ησυχία. Συνήθως μιλάμε γιατί έχουμε αγωνία να τοποθετηθούμε κάπου, να βρούμε απαντήσεις. Δεν νιώθω ότι όλοι μπορούμε να βρούμε όλες τις απαντήσεις για τα πάντα.

Γ.Γκ.: Εγώ έκανα πολύ δουλειά με τον εαυτό μου για να μη μιλάω. Νομίζω ότι η πολυλογία δείχνει έναν άνθρωπο που κάτι δεν έχει βρει και αυτό τον κάνει να αισθάνεται καλά. Άνθρωπος που είναι ευτυχισμένος, δεν μιλάει πολύ. Από την άλλη, η εποχή σου λέει «μίλα»: απεριόριστη επικοινωνία. Και μετά οι άνθρωποι λένε «δεν καταλαβαίνω». Πώς να καταλάβεις αν δεν έχεις αισθανθεί; Δεν έχουμε μάθει να ακούμε.

Κ.Γ.: Κάναμε πολλούς μήνες πρόβα. Το θέμα ήταν πολύ γοητευτικό για μένα, με συγκινούσε. Κατά κάποιο τρόπο το είχα πάθει και εγώ παλαιότερα. Ντρεπόμουν να μην αναλάβω την ευθύνη. Δεν είχα, όμως, όλες τις μέρες το ίδιο κουράγιο. Θύμωνα με τον εαυτό μου, εκνευριζόμουν. Μετά τα γυρίσματα χρειάστηκα πολύ χρόνο να επανέλθω. Ήμουν κουρέλι.

Γ.Γκ.: Εγώ Κίκα σε ζήλευα, δεν ξέρω εάν στο έχω πει. Είναι μια πισίνα η σιωπή και όσο πιο πολύ μέσα μπαίνεις, τόσο κολυμπάς και υπάρχεις. Εγώ σαν σκηνοθέτης πρέπει να εκφράζομαι, να μιλάω, να καθοδηγώ. Ζήλευα αυτόν τον προσωρινό κόσμο σιωπής που είχες μπει.

* Η ταινία «Silent» θα προβληθεί τη Μ.Δευτέρα και τη Δευτέρα του Πάσχα στον κινηματογράφο Δαναό. Θα ακολουθήσει συζήτηση με τους συντελεστές.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024