Την καρό σημαία είδε πρώτος στο Γκραν Πρι της Ιταλίας ο Λιούις Χάμιλτον, πανηγυρίζοντας ακόμα μια νίκη στην καριέρα του.
Παρά την μέτρια επίδοση της Mercedes στις κατατακτήριες της Μόντσα (3η και 4η θέση) μόλις στην δεύτερη στροφή το πλεονέκτημα της Ferrari χάθηκε.
Ο Σεμάστιαν Φέτελ είχε επαφή με τον Λιούις Χάμιλτον, με αποτέλεσμα ο Γερμανός να κάνει τετ-α-κε. Το ατύχημα του Χάρτλεϊ στον ίδιο γύρο έφερε αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, με αρκετούς οδηγούς (συμπεριλαμβανομένου του Φέτελ) να μπαίνουν στα πιτ.
Ο Ραϊκόνεν που ήταν στην κορυφή κατάφερε να κρατήσει εκτός ζώνης DRS τον Χάμιλτον και να διατηρήσει τα ηνία του αγώνα.
Την ώρα που ο Φινλανδός έκανε το πιτ στοπ του η Mercedes που αρχικά φαινόταν ότι θα καλούσε τον Βρετανό για αλλαγή, μπλόφαρε και κράτησε εκτός τον Παγκόσμιο πρωταθλητή.
Με τα καινούρια πλέον ελαστικά ο «Κίμι» σημείωνε συνεχώς ταχύτερους γύρους και μείωνε γρήγορα την απόστασή του από τον Χάμιλτον, αναγκάζοντας τον να μπει για αλλαγή.
Τότε ο ομόσταυλος του Χάμιλτον στην Mercedes, Βάλτερι Μπότας που προπορευόταν πλέον στον αγώνα λειτούργησε ιδανικά για τον team mate του καθυστερώντας τον Κίμι.
Οκτώ γύρους πριν το τέλος ο Χάμιλτον κατάφερε να προσπεράσει τον Ραϊκόνεν και να φτάσει σε μια μεγάλη νίκη μέσα στο «σπίτι» της Ferrari.
Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Φινλανδοί Κίμι Ραϊκόνεν και Βάλτερι Μπότας, τέταρτος τερμάτησε ο Σεμπάστιαν Φέτελ.
Με δύο γκολ και μία ασίστ του Μπρούνο Φερνάντες η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ πέρασε με 4-1 από την έδρα της καταδικασμένης Γουλβς που σκόραρε μετά τον Οκτώβριο.
Η αρχή μιας νέας εποχής που κατέληξε σε αποτυχία, με τον Χάμιλτον να μην καταφέρνει ούτε νίκη ούτε podium και τον Λεκλέρ να παραμένει η μόνη ελπίδα της Scuderia