Τουρισμός: Ένας στους τέσσερις επιλέγει «all inclusive»
Το προφίλ των τουριστών που επισκέπτονται τα Χανιά σκιαγραφεί μια αποκαλυπτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2017 και καταδεικνύει την ανοδική πορεία του τουρισμού στη Δυτική Κρήτη.
Το προφίλ των τουριστών που επισκέπτονται τα Χανιά σκιαγραφεί μια αποκαλυπτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2017 και καταδεικνύει την ανοδική πορεία του τουρισμού στη Δυτική Κρήτη.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι τουρίστες που προτιμάνε το αεροδρόμιο Χανίων ως τελικό προορισμό για τις διακοπές τους θεωρούν τη Δυτική Κρήτη οικογενειακό προορισμό, χαλάρωσης, παραλίας και φιλοξενίας. Είναι μέσης ηλικίας κυρίως μεταξύ 25 και 54 ετών, ενώ η πλειονότητα έχει ξαναέρθει στη Δυτική Κρήτη.
Οι αλλοδαποί τουρίστες είναι υψηλού μορφωτικού επιπέδου και εισοδήματος, αφού τρεις στους τέσσερις είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ οι μισοί δηλώνουν αυξημένο ετήσιο οικογενειακό εισόδημα άνω των 60.000 ευρώ, πραγματοποιώντας περίπου 9 διανυκτερεύσεις στη Δυτική Κρήτη, μία περισσότερη σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Στη συντριπτική τους πλειονότητα προτιμούν τις οικογενειακές διακοπές με ή χωρίς παιδιά, ενώ διαμένουν στις γύρω περιοχές του Πλατανιά και της Αγίας Μαρίνας, σε ξενοδοχεία 3 και κυρίως 4 αστέρων, με μόλις έναν στους τέσσερις να επιλέγει το πακέτο «all inclusive».
Αναφορικά με τις μετακινήσεις τους, όπως αναφέρει το ΒΗΜΑ, οι αλλοδαποί τουρίστες αύξησαν τις ημέρες χρήσης ενοικιαζόμενων οχημάτων με έναν μέσο όρο 7 ημέρες, ενώ με μεγάλη ικανοποίηση κάνουν χρήση λεωφορείων / ΚΤΕΛ και των ταξί για τις διάφορες περιηγήσεις τους κυρίως σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος, αλλά και παραλιών, αναδεικνύοντας και εφέτος την παραλία του Ελαφονησίου ως τον πιο δημοφιλή θαλάσσιο προορισμό.
Εκτός από τα έξοδα που έχουν κάνει για τα αεροπορικά εισιτήρια και το κόστος διαμονής τους, η μέση δαπάνη ταξιδιού κυμαίνεται στα 650-800 ευρώ, αυξημένη κατά 50 ευρώ περίπου σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Εννέα στους δέκα τουρίστες δαπανούν το περισσότερο μέρος του προϋπολογισμού τους σε ταβέρνες και καφετέριες, ακολουθούν οι δαπάνες σε σουπερμάρκετ και σε μετακινήσεις, οι οποίες σημείωσαν αύξηση κατά 10% σε σχέση με την προηγούμενη τουριστική περίοδο. Αντίθετα, μικρό παραμένει το ποσοστό αυτών που ενδιαφέρονται να δαπανήσουν κάποια χρήματα για νυχτερινή διασκέδαση.
Η έρευνα και ανάλυση συντονίστηκε από το Τμήμα Οικονομίας και Διοίκησης του Μεσογειακού Αγρονομικού Ινστιτούτου Χανίων (ΜΑΙΧ), σε συνεργασία με το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης και το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης.
in.gr
- Αρκάς: Η καλημέρα των Χριστουγέννων με ευχές
- Σομαλία: Διεξάγονται οι πρώτες άμεσες εκλογές από το 1969
- «Toxic»: Ένας άντρας, μια γυναίκα, ένας θανατηφόρος ιός – Το ψυχολογικό θρίλερ έρχεται στο θέατρο Αργώ
- Κατώτατος μισθός: Προς νέα αύξηση κατά 40 ευρώ τον Απρίλιο του 2026
- «Ο Ναν μοιάζει να προσπαθεί να στείλει κόσμο στο νοσοκομείο»
- ClimateHub: Τα πιο ψυχρά και τα πιο θερμά Χριστούγεννα τα τελευταία 125 χρόνια
- Social media: Πως μας επηρεάζει η αποχή μιας εβδομάδας;
- «Πως ο Πάβλοβιτς επέλεξε την Εθνική Γερμανίας αντί της Σερβίας»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Πέμπτη 25.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/evgeni-tcherkasski-bE4C_M7M4xY-unsplash-1-315x220.jpg)
























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442