Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

ΟΑΣΑ: Να γίνει πλημμέλημα η λαθρεπιβίβαση, «κόκκινη κάρτα» από Σπίρτζη

Την αυστηροποίηση των ποινών της λαθρεπιβίβασης με την μετατροπή του αδικήματος από πταίσμα σε πλημμέλημα, πρότεινε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Γρ.Δημητριάδης. Στις δηλώσεις αντέδρασε έντονα ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης προαναγγέλλοντας την απομάκρυνση του κ. Δημητριάδη. Διευκρινίσεις από τη διοίκηση του Οργανισμού.

Την αυστηροποίηση των ποινών της λαθρεπιβίβασης με την μετατροπή του αδικήματος από πταίσμα σε πλημμέλημα, πρότεινε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) Γρηγόριος Δημητριάδης.

«Είχαμε πει ότι και η αποφυγή εισιτηρίων έπρεπε να γίνει πλημμέλεια αντί πταίσματος, όχι προφανώς για να τιμωρήσουμε αυστηρά κάποιον, αλλά απλά και μόνο για να περάσει ένα μήνυμα στην κοινωνία ότι οι αστικές συγκοινωνίες πρέπει να είναι βιώσιμες και ποιοτικές, αντί να τις κατασπαταλούμε» ανέφερε ο κ. Δημητριάδης.

Ο κ. Δημητριάδης ζήτησε επίσης τα υπουργεία που ασκούν κοινωνική πολιτική με τα εισιτήρια των συγκοινωνιών να καταβάλλουν στον Οργανισμό τα ανάλογα ποσά και να ενταθούν οι διώξεις κατά της παραχάραξης των εισιτηρίων.

Στις δηλώσεις του κ. Δημητριάδη αντέδρασε έντονα ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος μάλιστα άφησε να εννοηθεί ότι έπρεπε να έχει ήδη υπάρξει αλλαγή στη διοίκηση του Οργανισμού.

«Εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας» είπε ο κ. Σπίρτζης επισημαίνοντας πως δεν μπορεί να καταλάβει τέτοιου είδους προτάσεις ειδικά όταν προέρχονται από ανθρώπους που έχουν πολλά χρόνια στις ηγεσίες των συγκοινωνιών, έχουν ευθύνη για το χάλι τους, για τις προτάσεις που έχουν κάνει, για τους λαθροκυνηγούς και όλα όσα έχουμε δει.

Πρόσθεσε μάλιστα πως «έχουν ευθύνη εκείνοι που τους τοποθέτησαν σε αυτές τις θέσεις αλλά έχουμε ευθύνη κι εμείς που δεν τους έχουμε αλλάξει ακόμη, για διάφορους λόγους».

Διευκρινίσεις από τον ΟΑΣΑ

Έπειτα από το θόρυβο που δημιουργήθηκε, η διοίκηση του Οργανισμού Συγκοινωνίες Αθηνών διευκρίνισε:

«Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης όλων για το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής που συρρικνώνει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, προτείναμε και την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ, όπως ίσχυε μέχρι το 1994 όταν και καταργήθηκε με το νόμο 2207/1994. Τίποτα περισσότερο.

»Το έτος 2011, η διάταξη επανήλθε με το νόμο 3920/2011 αλλά ως πταίσμα. Το πταίσμα τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο. Πρόστιμο ήδη υπάρχει Διοικητικό. Η διάταξη λοιπόν δεν απέτρεψε την εισιτηριοδιαφυγή, το αντίθετο, τη διόγκωσε με τις απώλειες σήμερα να ξεπερνούν τα 40 εκ Ευρώ.

»Για αυτό το λόγο, το ΔΣ του Οργανισμού πρότεινε την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ όπως ίσχυε μέχρι το 1994 με πρόβλεψη προστίμου ή ποινή φυλάκισηςμέχρι τρεις μήνεςπου, έτσι και αλλιώς,είναι εντός του ορίου αναστολής, και θα μπορούσε να ισχύσει και τώρα ή και λιγότερο.

»Διαφορετικά το 391 ΠΚ ως πταίσμα δεν έχει καν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης. Σήμερα μάλιστα, τονίσαμε στη σχετική συζήτηση ότι με την πρόταση αυτή θέτουμε ένα υπαρκτό ζήτημα για προβληματισμό, αλλά ξεκαθαρίσαμε ότι σε κάθε περίπτωση δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη, ενώ δεν εκφράσαμε κάποια διαφωνία που δεν συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο.

»Ασφαλώς, βέβαια, το σημαντικό της υπόθεσης είναι το κοινωνικό σύνολο να συνειδητοποιήσει ότι τα δημόσια Μέσα Μεταφοράς στην πόλη μας, αξίζουν σεβασμό για να μπορούν να υπάρχουν, να είναι δημόσια, να έχουν προσιτές τιμές και να βελτιώνονται προς όφελος του περιβάλλοντος και όλων των ανθρώπων της πόλης.

»Το υπό νομοθέτηση Σχέδιο Δράσης για την αναδιοργάνωση του Ομίλου έχει στόχο την ανάπτυξη των Συγκοινωνιών Αθηνών με την αλλαγή νοοτροπίας του επιβατικού κοινού και τη μετατροπή των δημόσιων Μέσων Μεταφοράς ως πρώτη επιλογή μετακίνησης στην πόλη.

»Προβλέπει πλήθος δράσεων για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Συγκοινωνίες Αθηνών στο επιβατικό κοινό, βελτιώνοντας παράλληλα την οικονομική θέση του Ομίλου, καθώς και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα. Το πλάνο στηρίζεται σε τρεις άξονες: αύξηση των εσόδων, εξορθολογισμό των δαπανών και στροφή στην εξυπηρέτηση των ανθρώπων της πόλης.

»Στους άξονες αυτούς, η πρόταση συμπεριλαμβάνει και μέτρα κατά τις εισιτηριοδιαφυγής, όπως η αλλαγή φιλοσοφίας του ελέγχου σε αποτρεπτικό από κατασταλτικό, η συστηματική εκπαίδευση των ελεγκτών, η δημιουργία εσωτερικού ελέγχου για τους ελεγκτές, η ενεργή προώθηση των καρτών απεριορίστων διαδρομών, κλπ.»

Παράσταση διαμαρτυρίας σπουδαστών

Παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία του ΟΑΣΑ πραγματοποιεί αύριο στις 11π.μ. το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών.

«Απαιτούμε να μη διανοηθούν να καταργήσουν τα μειωμένα εισιτήρια και τις κάρτες μετακίνησης για τους φοιτητές, δυνατότητα που δίνεται μέσω του πολυνομοσχεδίου της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ λόγω χρεών προς τον ΟΑΣΑ» αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή του το ΜΑΣ, στην οποία επίσης καταγγέλλει «τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΑ, Γρηγόρη Δημητριάδη που προκλητικά απαίτησε από την κυβέρνηση τη σύλληψη όλων των επιβατών που δεν έχουν εισιτήριο».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο