Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Λάθος στον αλγόριθμο των διορθωτών «βούλιαξε» τους μαθητές της Α’ Λυκείου

Λάθος στον αλγόριθμο των διορθωτών «βούλιαξε» τους μαθητές της Α’ Λυκείου

Στον αλγόριθμο που χρησιμοποίησαν οι διορθωτές στην βαθμολόγηση των γραπτών της Α' Λυκείου αποδίδει το υπουργείο Παιδείας το πρόβλημα, που είχε ως συνέπεια πολλοί μαθητές να βαθμολογηθούν κάτω από τη βάση. Πληροφορίες ανέφεραν ότι σε κάποια μαθήματα το ποσοστό των μαθητών που έχει γράψει κάτω από τη βάση έφτανε ακόμη και το 40%.

Σε τεχνικής φύσεως πρόβλημα αποδίδει το υπουργείο Παιδείας το ζήτημα που προέκυψε με τη βαθμολόγηση των γραπτών στις προαγωγικές εξετάσεις της Α’ Λυκείου.

Το λάθος εντοπίστηκε στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών και είχε ως αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βαθμολογηθούν κάτω από τη βάση.

Κατόπιν αυτού, οι διορθωτές κλήθηκαν να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση των γραπτών ή να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου.

Πήγες του υπουργείου Παιδείας τόνιζαν ότι δεν θα υπάρξει καθυστέρηση στην έκδοση των αποτελεσμάτων, ενώ επισήμαναν ότι δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για τις επιδόσεις των μαθητών αν δεν υπάρξει μεγαλύτερο δείγμα ή ακόμη και τα τελικά αποτελέσματα.

Πληροφορίες ανέφεραν ότι σε κάποια μαθήματα το ποσοστό των μαθητών που έχει γράψει κάτω από τη βάση έφτανε ακόμη και το 40%.

Αιτία αυτής της «βουτιάς» θεωρήθηκε η Τράπεζα Θεμάτων από την οποία αντλήθηκε για πρώτη φορά φέτος το 50% των ερωτημάτων στις εξετάσεις.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει καταστήσει σαφές ότι, εάν χρειαστεί, θα υπάρξουν διορθώσεις, αποκλείοντας ωστόσο την κατάργηση του θεσμού. «Εμείς πιστεύουμε στον θεσμό και δεν πρόκειται να τον αλλάξουμε, θα δούμε όμως ποιες τεχνικές παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε αφού όμως βγουν οι βαθμολογίες» τόνισε χαρακτηριστικά από τη Ρόδο ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος.

Κύκλοι του γραφείου του υφυπουργού Παιδείας Αλέξανδρου Δερμεντζόπουλου διευκρίνισαν τα εξής:
Σύμφωνα με τον νόμο 4186/2013 και το Προεδρικό Διάταγμα 68/2014 που εκδόθηκε τον Απρίλιο του 2014 καθορίζεται ο τρόπος προαγωγής και της βαθμολόγησης των μαθητών.
Ωστόσο, σήμερα, η βαθμολόγηση μπορεί να γίνει έχοντας πάντα υπόψη τα προαναφερόμενα ή με τη διαδικασία υπολογισμού της βαθμολογίας με τον παραδοσιακό τρόπο ή με τη χρήση του προγράμματος myschool που επιβλέπεται από την ομάδα τεχνικής υποστήριξης «Διόφαντος».
Ορισμένα σχολεία που επέλεξαν την εξαγωγή των αποτελεσμάτων με το δεύτερο τρόπο διαπίστωσαν ότι τα αποτελέσματα που έβγαλαν δεν ήταν σωστά, γεγονός που οφειλόταν σε τεχνικό πρόβλημα του αλγορίθμου που είχε ετοιμάσει η ομάδα υποστήριξης.
Μόλις η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ενημερώθηκε δόθηκε άμεσα εντολή για διόρθωση του αλγορίθμου και ενημερώθηκαν οι διευθύνσεις που χρησιμοποίησαν αυτή τη διαδικασία να επανεκδώσουν τα αποτελέσματα.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές του υπουργείου Παιδείας:
– Στα γλωσσικά μαθήματα (Γλώσσα, Λογοτεχνία, Αρχαία) ο βαθμός προαγωγής είναι τουλάχιστον 10 στο καθένα.
– Στα Μαθηματικά (Άλγεβρα, Γεωμετρία) ο βαθμός προαγωγής είναι τουλάχιστον 10 στο καθένα.
– Στα μαθήματα Φυσικών Επιστημών (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) προϋπόθεση προαγωγής είναι ο Μέσος Όρος (Μ.Ο) πάνω από 8.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο