Mercedes-Benz C-Class 2014: Σε αναζήτηση της τελειότητας
Με τεχνολογία αιχμής, σχεδίαση που συναρπάζει και άνεση που σχεδόν αβίαστα προκύπτει από τα premium χαρακτηριστικά της, η νέα C-Class αναζητά εκ νέου τον δρόμο για την κορυφή.
Σε κατηγορίες, όπως αυτή των pemium sedans, δεν αρκεί να είσαι απλά καλός. Είτε λέγεσαι Μercedes-Benz, μετρώντας περισσότερα από τριάντα χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας σε αυτή, είτε αυτοαποκαλείσαι εναλλακτικός αμφισβητώντας με τον έναν ή τον άλλο τρόπο την πρωτοκαθεδρία των Γερμανών.
Ταξιδεύοντας, λοιπόν, μέχρι τη Μασσαλία για τις ανάγκες της πανευρωπαϊκής παρουσίασης της τέταρτης κατά σειρά γενιάς της C-Class δεν περιμένεις να συναντήσεις μία ακόμη καλοβαλμένη μπερλίνα που θα αρκεστεί στα πολυτελή χαρακτηριστικά της ή στο ειδικό βάρος του κατασκευαστή της, αλλά το αυτοκίνητο που θα αποτελέσει το νέο μέτρο σύγκρισης για τις προτάσεις της κατηγορίας του.
Οι φιλόδοξες σχεδιαστικές του γραμμές θα σε δικαιώσουν, καθώς έχουν προσδώσει στην εικόνα της νέας C-Class δυναμικότερα χαρακτηριστικά, χωρίς μάλιστα να αμφισβητήσουν το… αρχοντικό προφίλ μιας «λιμουζίνας» που δεν παρέλειψε να μεγεθύνει, για ακόμη μία φορά, τις διαστάσεις της.
Το συνολικό μήκος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 9,5 εκατοστά, οκτώ εκατοστά έχει «κερδίσει» το μεταξόνιο και τέσσερα εκατοστά το πλάτος, τοποθετώντας την C-Class πάνω από τα επίπεδα του ανταγωνισμού της.
Παρά την αισθητή αύξηση των διαστάσεων, πάντως, η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε πλαίσιο και μηχανικά μέρη οδήγησε στον περιορισμό του συνολικού βάρους έως και 100 κιλά.
Ένα ακόμη σημείο αναφοράς, για τα δεδομένα της εν λόγω κατηγορίας, αποτελούν οι αεροδυναμικές επιδόσεις της νέας C-Class. Για του λόγου το αληθές, ο συντελεστής αεροδυναμικής οπισθέλκουσας (Cd) έχει περιοριστεί στo 0,25, ωστόσο, με τη συμβολή των ενεργών πτερυγίων της κεντρικής εισαγωγής αέρα (πρόσθετος εξοπλισμός που διατίθεται για τις εκδόσεις EXCLUSIVE) μειώνεται περαιτέρω στo 0,24.
Το χαμηλότερο βάρος και η καλύτερη αεροδυναμική ενισχύουν ακόμη περισσότερο την αποδοτικότητα των κινητήριων συνόλων, φροντίζοντας παράλληλα και για τη βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου, είτε αυτά έχουν να κάνουν με τα νούμερα των επιδόσεων είτε με τις αντιδράσεις του πλαισίου.
Πριν φτάσεις στο σημείο, βέβαια, να αξιολογήσεις τον τρόπο με τον οποίο η C-Class επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τη συμπεριφορά της στην άσφαλτο, οφείλεις να προσαρμοστείς στα σχεδιαστικά και εξοπλιστικά γνωρίσματα του θαλάμου επιβατών.
Από την πρώτη κιόλας στιγμή την προσοχή σου τραβά η καλλίγραμμη κεντρική κονσόλα, η οποία χάρη στο πολυχειριστήριο με την επιφάνεια αφής (Touchpad στην γλώσσα των Γερμανών) ξεχωρίζει για την απλότητα και τον εντυπωσιακά μικρό αριθμό διακοπτών που φιλοξενεί.
Θέλοντας και μη, λοιπόν, το βλέμμα σου θα σταθεί στη μεγέθους 7 ιντσών έγχρωμη οθόνη, προσπερνώντας τους ποιοτικούς μεν, σχεδιαστικά προβλέψιμους δε κυκλικούς αεραγωγούς.
Εξίσου γνώριμο είναι και το σχεδιαστικό μοτίβο των οργάνων πίσω από το τριάκτινο τιμόνι, γεγονός που δίνει τον πρώτο λόγο στο προαιρετικά διαθέσιμο Head-Up Display, το οποίο προβάλλει έγχρωμα στο παρμπρίζ όλες τις απαραίτητες, για τον οδηγό, ενδείξεις.
Με τον εξοπλισμό να μην θέτει ουσιαστικούς περιορισμούς, προσφέροντας τη δυνατότητα να δημιουργήσεις, αν πραγματικά το θελήσεις, μια μικρογραφία της S-Class, η ευρυχωρία στην πίσω σειρά καθισμάτων αποτέλεσε το σημαντικότερο στοίχημα για τη νέα C-Class.
Αξιοποιώντας την αύξηση στο μήκος του μεταξονίου, η απόσταση που χωρίζει τα κάτω άκρα των πίσω επιβατών από τα μπροστινά καθίσματα είναι, ανεξαρτήτως ρυθμίσεων, κάτι παραπάνω από αρκετή, κάτι που δεν ισχύει και για το πλάτος της συγκεκριμένης περιοχής, καθώς το ογκώδες τούνελ μετάδοσης εξακολουθεί να λειτουργεί περιοριστικά.
Τις αυξητικές τάσεις των εξωτερικών διαστάσεων, πάντως, ακολούθησε και το διαμέρισμα αποσκευών, ο όγκος του οποίου φτάνει πλέον τα 480 λίτρα.
Όχι τυχαία, οι πρώτες εντυπώσεις στο αριστερό κάθισμα της νέας C-Class αποτυπώθηκαν με τη συμβολή ενός νέου κινητήρα diesel, χωρητικότητας 1,6 λίτρων και απόδοσης, στην περίπτωση της C200 BlueTEC, 136 ίππων.
Αν και ο συγκεκριμένος κινητήρας φέρει την υπογραφή της Renault, υποστηρίζει με σχετική ευκολία τα premium χαρακτηριστικά της γερμανικής μπερλίνας. Ο θόρυβος και ο κραδασμός διατηρούνται μακριά από τον θάλαμο επιβατών, τα 320 Nm ροπής φαντάζουν αρκετά ακόμη και για τα 1.400 κιλά του γερμανικού συνόλου, ενώ το γεγονός ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κινούνται κάτω από το όριο των 100 γραμ./χλμ. μάς προϊδεάζει για την οικονομία καυσίμου που μπορεί να προσφέρει η συγκεκριμένη έκδοση.
Βέβαια, μία C-Class χωρίς ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (DIRECT CONTROL) ή χωρίς αερανάρτηση (AIRMATIC) θα πρέπει να επενδύσει στην αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, θέλοντας να υποβαθμίσει την αμηχανία που εμφανίζει το πλαίσιο υπό πίεση και την… out of date αίσθηση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων.
Τη μετριοπάθεια των χαρακτηριστικών της C 200 BlueTEC δεν συμμερίστηκε η πλήρως εξοπλισμένη C 300 BlueTEC HYBRID, η οποία έχει την πολυτέλεια να συνδυάζει έναν πετρελαιοκινητήρα 2,2 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, αποδίδοντας 231 ίππους.
Πέρα από την ικανότητά της να επιταχύνει είτε από στάση είτε εν κινήσει με χαρακτηριστική ευκολία, καταναλώνοντας σύμφωνα με τη γερμανική φίρμα μόλις 3,7 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ., η υβριδική C-Class με την αερανάρτηση και τα τέσσερα προγράμματα οδήγησης που σου επιτρέπουν να μεταβάλλεις όποια στιγμή το θελήσεις τα χαρακτηριστικά λειτουργίας της ανάρτησης, του κινητήρα ή ακόμα και του αυτόματου κιβωτίου των επτά σχέσεων, δείχνει έτοιμη να αντιπαρατεθεί με οποιαδήποτε άλλη πρόταση της κατηγορίας.
Η νέα C-Class εξακολουθεί να απευθύνεται στο παραδοσιακό κοινό της Mercedes-Benz, ωστόσο με τον κατάλληλο εξοπλισμό δεν χάνει την ευκαιρία να αναδείξει ένα δυναμικότερο προφίλ, αξιοποιώντας γνωρίσματα όπως το χαμηλότερο βάρος, οι ανασχεδιασμένες αναρτήσεις και η αυξημένη ακαμψία του πλαισίου.
Στη χώρα μας προσφερονται ήδη οι εκδόσεις βενζίνης C 200 και C 250 με τετρακύλινδρους κινητέρες χωρητικότητας 1,6 και 2,0 λίτρων, όπως άλλωστε και η μοναδική, για την ώρα, πετρελαιοκίνητη έκδοση C 220 BlueTEC, με μοτέρ χωρητικότητας των 2,2 λίτρων.