Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Υamaha Χ-ΜΑΧ 400: Γέφυρα δύο κόσμων, από 6.150 ευρώ

Υamaha Χ-ΜΑΧ 400: Γέφυρα δύο κόσμων, από 6.150 ευρώ

Με το maxi scooter Χ-ΜΑΧ 400 η Yamaha γεφυρώνει τη γκάμα των maxi-sport-scooter της και τις δύο κατηγορίες, προσφέροντας την ενδιάμεση επιλογή. Παράλληλα - κι αυτό είναι ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο για το μοντέλο - γίνεται μια γοητευτική πρόταση για τους ήδη ιδιοκτήτες Χ-ΜΑΧ 250, που θέλουν ένα scooter ίδιας φιλοσοφίας, σχεδίασης, θέσης οδήγησης και χαρακτήρα, με καλύτερες όμως επιδόσεις.


Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος – Φωτογραφίες: Yamaha

Η επιτυχία της οικογένειας των Χ-ΜΑΧ είναι αποδεδειγμένη, αφού από τότε που πρωτοβγήκε το μοντέλο μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί πάνω από 100.000 μονάδες, διατηρώντας πάντοτε ένα καλό μερίδιο της τάξης του 5,0 – 6,5% στις συνολικές ευρωπαϊκές πωλήσεις.

Η δημιουργία του νέου -γεμάτου προκλήσεις- project που ονομάζεται Yamaha Χ-ΜΑΧ 400, επιδιώκει να εκπληρώσει πέντε στόχους: «Λειτουργικότητα – εμφάνιση Χ-ΜΑΧ – περιορισμένες διαστάσεις – κράτημα – επιδόσεις» με την αισθητική να γίνεται αιχμηρότερη, την γκάμα της εταιρίας πλουσιότερη και το Χ-ΜΑΧ να περνάει στην επόμενη βαθμίδα εξέλιξης.

Η θέση οδήγησης είναι βολική και φυσική, με τα πέλματά σου να πατούν σταθερά στο μακρύ «μαρσπιέ»-ποδιά. Η μεγάλη σέλα είναι άνετη για αναβάτη και συνεπιβάτη -τα μαρσπιέ του είναι αναδιπλούμενα.

Η ευελιξία του 400 είναι πολύ καλή για το βάρος του, με το τιμόνι να «κόβει» δεξιά-αριστερά σε καλό επίπεδο, το βάρος να είναι ζυγισμένο κάτω από τα πόδια του αναβάτη, την δύναμη και την ροπή του τετραβάλβιδου κινητήρα να είναι καλή, όπως και η απόκρισή του άνω των 25 χλμ./ώρα.

Το πιρούνι χρησιμοποιεί όλη τη διαδρομή του -χωρίς να χτυπάει- και τα ελατήριά του είναι πιο μαλακά από τα αντίστοιχα των δύο πίσω αμορτισέρ. Τα φρένα σταματούν γρήγορα το Χ-ΜΑΧ 400, αφού διαθέτουν δύναμη για ταχύτητες πόλης, απαιτώντας πάντως από τα δάκτυλα του αναβάτη που πατούν τις μανέτες προσοχή, με το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού να έρχεται πιο εύκολα απ’ ό,τι στον μπροστινό τροχό. Ωστόσο, με επιπλέον κόστος 650 ευρώ μπορεί κάποιος να επιλέξει το μοντέλο με ABS για να απαλλαγεί από φαινόμενα σαν αυτό.

Στον αυτοκινητόδρομο η βελόνα του κοντέρ δείχνει περισσότερα από 155 χλμ./ώρα και στις ελαφρές παρατεταμένες κατηφόρες ξεπερνάει τα 165 χλμ./ώρα. Η προστασία από τον αέρα είναι ικανοποιητική για τον αναβάτη, ενώ το σύνολο παραμένει σταθερό μέχρι τα 140 χλμ./ώρα. Η απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού σε ταχύτητες ταξιδιού συνεχίζει να είναι καλή κι έτσι οι ρεπρίζ γίνονται και ευχάριστες και αποτελεσματικές, στοιχείο χρήσιμο στο προσπέρασμα.

Το κράτημα του 400 σε όλες τις περιπτώσεις είναι ουδέτερο και γρήγορο, θυμίζοντας αρκετά το 250 στις μεσαίες καμπύλες των 50-80 χλμ./ώρα και δείχνοντας λίγο παραπάνω το βάρος του στις κλειστές στροφές, που σχεδόν αυτοκαταστροφικά (βλ. τυφλές στροφές, στενός δρόμος, με πουλμανάκια, τουρίστες και ποδηλάτες στο αντίθετο ρεύμα) διανύαμε με φρενήρη ρυθμό στη διαδρομή προς τη γραφικότατη λίμνη Como.

Το Yamaha Χ-ΜΑΧ 400 καλύπτει ένα κοινό που χρησιμοποιεί scooter μέσα και έξω από την πόλη. Θέλει να αποτελέσει την χρυσή τομή κυκλοφορώντας καθημερινά σε αστικό περιβάλλον αλλά δεν διστάζει να ταξιδέψει έξω από αυτό με ένα ή δύο άτομα.

Το X-MAX 400 σχεδόν σε «παρακαλάει» να το οδηγήσεις σε αυτοκινητόδρομους και επαρχιακά οδικά δίκτυα, να γνωρίσεις νέους τόπους μαζί του. Γι’ αυτό και κερδίζει τον τίτλο του πολυτάλαντου μηχανοκίνητου συντρόφου.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο