GP Μονακό 2013: Τρίτη συνεχής pole position για τον N. Rosberg
Με τον Nico Rosberg σε εξαιρετική φόρμα ολοκληρώθηκαν οι κατατακτήριες δοκιμές στο Grand Prix του Μονακό. Ο Γερμανός πιλότος πήρε την pole position, ενώ ο team mate του, Lewis Hamilton, έδωσε το 1-2 στη Mercedes.
Καθολική ήταν η επικράτηση του Nico Rosberg σε όλη την περίοδο ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών, στο Grand Prix του Μονακό. Ο Γερμανός πιλότος της Mercedes πήρε την τρίτη συνεχή pole position στο φετινό πρωτάθλημα. Δίπλα του, στην πρώτη σειρά της εκκίνησης του αγώνα, θα βρίσκεται ο Lewis Hamilton.
Δυναμικές ήταν οι Red Bull, με τους Sebastian Vettel και Mark Webber στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα.
Ο καιρός έδωσε συναρπαστικό χαρακτήρα στις κατατακτήριες δοκιμές. Η ασθενής βροχή που έπεσε λίγο πριν από την έναρξη της διαδικασίας ήταν αρκετή για να μειώσει δραματικά την πρόσφυση της ασφάλτου.
Όλοι οι πιλότοι μπήκαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά, κάνοντας χρόνους πολύ πιο αργούς από ό,τι στις ελεύθερες δοκιμές. Η κίτρινη σημαία ήταν μια μόνιμη κατάσταση, αφού οι έξοδοι και τα γλιστρήματα ήταν αμέτρητα.
Στα pits, εξελισσόταν ένα άλλο διπλό δράμα, με τους μηχανικούς του Felipe Massa και του Romain Grosjean να δίνουν τη δική τους μάχη με τον χρόνο για να επισκευάσουν τα μονοθέσια που είχαν υποστεί σοβαρή ζημιά λόγω των ατυχημάτων που προηγήθηκαν μία ώρα νωρίτερα στις ελεύθερες δοκιμές 3.
Τελικά, ο Γάλλος ήταν ο κερδισμένος αφού η ομάδα του πρόλαβε και επισκεύασε τη Lotus. Ο Βραζιλιάνος έβαλε το κράνος του και περίμενε εναγωνίως. Ωστόσο η ζημιά που είχε η Ferrari ήταν μεγάλη και οι μηχανικοί δεν πρόλαβαν να την επισκευάσουν. Έτσι, ο F. Massa δεν μπόρεσε να μπει στην «πίστα» για να κάνει γύρους και θα ξεκινήσει τον αγώνα από την έξοδο του pit lane.
Οι ψιχάλες που έπεφταν με την ίδια συχνότητα απομάκρυναν τη γόμα που είχε στρωθεί στην αγωνιστική γραμμή της διαδρομής. Είτε αποφάσιζε κάποιος πιλότος να προσπαθήσει να κάνει τον καλύτερο χρόνο του είτε προτιμούσε να μη ρισκάρει κάποια επαφή με τις μπαριέρες ελπίζοντας να σταματήσει η βροχή, χάνοντας όμως χρόνο, το ρίσκο ήταν το ίδιο.
Ο Paul di Resta ήταν το πρώτο «θύμα», καθώς αποκλείστηκε στο Q1. Έκπληξη ήταν και η κακή εμφάνιση του Esteban Gutierrez, ο οποίος κατάφερε να είναι ταχύτερος μόνο από τη Marussia του Max Chilton, αφού η δεύτερη Marussia του Jules Bianchi έμεινε λόγω βλάβης στον κινητήρα πριν καν συμπληρώσει μισό γύρο.
Στο Q2 η κατάσταση δεν άλλαξε καθόλου. Οι πιλότοι, έχοντας φθείρει αρκετά το ένα σετ της ενδιάμεσης γόμας, μπήκαν για αλλαγή ελαστικών και επέλεξαν να συνεχίσουν με το δεύτερο σετ των ενδιάμεσων.
Η βροχή είχε σταματήσει, αλλά η άσφαλτος ήταν ακόμη βρεγμένη. Οι χρόνοι βελτιώθηκαν σημαντικά και η μάχη συνεχίστηκε. Ο Romain Grosjean, φανερά επηρεασμένος από τις άτυχες στιγμές που είχε, φοβήθηκε να πιέσει παραπάνω. Ο αποκλεισμός του στο Q2 ήταν το πιο αξιοσημείωτο γεγονός.
Η αγωνία κορυφώθηκε στο Q3, όταν η άσφαλτος στέγνωσε και κάποιοι ξεκίνησαν τις προσπάθειές τους με την πολύ μαλακή γόμα. Κάθε γύρος ήταν και μια ολοκληρωτική ανατροπή στην κατάταξη, με τον πρώτο να πέφτει στη δέκατη θέση και τον δέκατο να ανεβαίνει στην κορυφή.
Ο Nico Rosberg στην τελευταία προσπάθειά του, κυριολεκτικά στην καρό σημαία, πήρε την pole position. Ο team mate του, Lewis Hamilton, πρόλαβε να κάνει ακόμη έναν γύρο και με διαφορά 91 χιλιοστά του δευτερολέπτου ήταν στη δεύτερη θέση.
Το 1-2 που είχαν οι δύο Red Bull έγινε 3-4, καθώς ούτε ο Sebastian Vettel ούτε ο Mark Webber κατάφεραν να κινηθούν ταχύτερα από τις Mercedes.
O Kimi Raikkonen βρήκε τον επιθυμητό ρυθμό, αλλά δεν μπόρεσε να πάρει κάτι καλύτερο από την πέμπτη θέση. Ο Fernando Alonso έκανε το λάθος να «πουλήσει» έναν πολύ γρήγορο γύρο του για να μπει στα pits και να αλλάξει ελαστικά. Όταν ξαναβγήκε, δεν είχε τις συνθήκες να κάνει τον χρόνο που ήθελε.
Η McLaren του Sergio Perez θα εκκινήσει από την έβδομη θέση. Ο Μεξικανός προσπάθησε πολύ και ήταν αρκετά πιο γρήγορος από τον team mate του, Jenson Button. Ικανοποιημένος πρέπει να είναι ο Adrian Sutil στην όγδοη θέση. Ο πιλότος της Force India είχε ατύχημα στις ελεύθερες δοκιμές 3, αλλά οι μηχανικοί του πρόλαβαν και επισκεύασαν το μονοθέσιο.
Η Toro Rosso του Jean Eric Vergne συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα στην κατάταξη εκκίνησης του αγώνα. Ο Γάλλος πιλότος, στο Μονακό, πήρε την καλύτερη θέση της καριέρας του σε κατατακτήριες δοκιμές.
Grand Prix Μονακό 2013: Αυτή είναι η σειρά εκκίνησης του αγώνα