Το γερμανικό τετράθυρο coupe ανανεώνεται, περιλαμβάνοντας στις «αλλαγές» του –και- την προσθήκη μιας νέας plug-in hybrid έκδοσης, η οποία κατακτά τον τίτλο της πρώτης αντίστοιχης τεχνολογίας στην κατηγορία της.
Η ανανεωμένη εκδοχή της Panamera, η οποία αποκαλύπτεται από την Porsche λίγο πριν την παγκόσμια πρεμιέρας της, στην έκθεση της Σαγκάης, επεφύλαξε κάτι παραπάνω από τις τυπικές σχεδιαστικές αλλαγές και τις βελτιώσεις σε κινητήρες της συγκεκριμένης διαδικασίας.
Ο λόγος για την προσθήκη μιας plug-in hybrid έκδοσης στην γκάμα του τετράθυρου coupe, η οποία αποτελεί την πρώτη του είδους της στην κατηγορία των πολυτελών οχημάτων ευρείας παραγωγής.
H Panamera S E-Hybrid, όπως ονομάζεται η έκδοση, περιορίζει την κατανάλωση σε 3,1 λίτρα/100 χλμ. ενώ εμφανίζει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 71 γραμμ./χλμ., συνδυάζοντας τα πρωτόγνωρα χαμηλά αυτά μεγέθη με την υπόσχεση εκρηκτικών και ενισχυμένων σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή «απλή» υβριδική έκδοση του τετράθυρου coupe, επιδόσεων.
Αναλυτικότερα, το υβριδικό σύνολο που εξοπλίζει την Panamera S E-Hybrid έχει συνδυαστική ισχύ 416 ίππων και 520 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας στο τετράθυρο coupe τη δυνατότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,5 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητά της φτάνει τα 270 χλμ./ώρα.
Παράλληλα, η νέα plug-in υβριδική Panamera η οποία αντικαθιστά τις μπαταρίες νικελίου μετάλλου της απλής hybrid έκδοσης με νέες και πέντε φορές αποδοτικότερες, ιόντων λιθίου, έχει τη δυνατότητα να κινηθεί βασιζόμενη αποκλειστικά στον ηλεκτροκινητήρα της και την ενέργεια των μπαταριών της για απόσταση έως και 36 χλμ.
Η μέγιστη ταχύτητά της στην ηλεκτρική λειτουργία ανέρχεται σε 135 χλμ. Σε ό,τι αφορά το χρόνο φόρτισης των μπαταριών απαιτούνται περίπου τέσσερις ώρες σε δίκτυο οικιακής τάσης και λιγότερο από δυόμιση ώρες σε δίκτυο υψηλής τάσης.
Όπως ισχύει, συνήθως, στην περίπτωση υβριδικών προτάσεων επιδόσεων όπως το τετράθυρο coupe, ο ηλεκτροκινητήρας -στην προκειμένη περίπτωση ισχύος 95 ίππων- λειτουργεί όχι μόνο ως μέσο εξοικονόμησης καυσίμου αλλά και ως overboost.
Έτσι, ο οδηγός καλείται να επιλέξει μέσω ενός διακόπτη στο ταμπλό κατά πόσο οι μπαταρίες θα τροφοδοτήσουν με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα, αυξάνοντας την ισχύ ή θα «ασχοληθούν» με την επαναφόρτισή τους μέσω της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.
Ωστόσο, όπως θα περίμενε κανείς, οι αλλαγές της ανανεωμένης Panamera δεν θα μπορούσαν να περιορίζονται στην υβριδική έκδοση. Βελτιώσεις, με γνώμονα την αποδοτικότητα έχουν πραγματοποιηθεί στο σύνολο της γκάμας με ένα νέο διπλά υπερτροφοδοτούμενο V6 κινητήρα 3,0 λίτρων να παίρνει την θέση του V8 των 4,8 λίτρων στις εκδόσεις Panamera S και 4S.
To νέο V6 μηχανικό σύνολο των 3,0 λίτρων είναι, κατά δήλωση του κατασκευαστή, κατά 20 ίππους και 20 Nm ροπής ισχυρότερο ενώ μειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 18% σε σχέση με τον οχτακύλινδρο κινητήρα.
Παράλληλα στις εκδόσεις της Panamera Τurbo και 4S θα είναι διαθέσιμη μια καινούρια Executive έκδοση η οποία διαθέτει μεγαλύτερο κατά 15 εκατοστά μεταξόνιο και αερανάρτηση.
Την ανανέωση της Panamera συμπληρώνουν κάποιες αισθητικές αλλαγές στις οποίες συγκαταλέγονται, οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, η προαιρετική επιλογή κεντρικών φωτιστικών σωμάτων LED, και το μεγαλύτερο πλάτος στο πίσω τζάμι που διασκεδάζει τον όγκο της τρίτης κολώνας.
Σε ό,τι αφορά την plug-in hybrid έκδοση πέρα από τα διακριτικά της, ξεχωρίζει και από το γεγονός ότι οι Γερμανοί έχουν επιλέξει το πράσινο χρώμα για τις δαγκάνες των φρένων.
Παράλληλα, όπως σημειώνει η φίρμα από τις αρχές του 2014 η ανανεωμένη Panamera θα διατεθεί –και- με ένα νέο diesel κινητήρα 300 ίππων ο οποίος θα αντικαταστήσει τον μέχρι σήμερα γνωστό πετρελαιοκινητήρα.