Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

Hellastat: Συρρίκνωση της αγοράς βιβλίων, εφημερίδων και περιοδικών

Ο εγχώριος κλάδος χονδρικού και λιανικού εμπορίου βιβλίων, εφημερίδων και περιοδικών εξετάζεται σε πρόσφατη μελέτη της Hellastat Α.Ε. Το 2011 η αγορά υποχώρησε αφενός λόγω της οικονομικής κρίσης και του περιορισμένου εισοδήματος των καταναλωτών και αφετέρου λόγω των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν για τον ευρύ εκδοτικό τομέα (φθίνουσα κυκλοφορία βιβλίων και έν-τυπων μέσων και υποχώρηση […]

Ο εγχώριος κλάδος χονδρικού και λιανικού εμπορίου βιβλίων, εφημερίδων και περιοδικών εξετάζεται σε πρόσφατη μελέτη της Hellastat Α.Ε. Το 2011 η αγορά υποχώρησε αφενός λόγω της οικονομικής κρίσης και του περιορισμένου εισοδήματος των καταναλωτών και αφετέρου λόγω των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν για τον ευρύ εκδοτικό τομέα (φθίνουσα κυκλοφορία βιβλίων και έν-τυπων μέσων και υποχώρηση διαφημιστικών εσόδων).

Η εγχώρια βιβλιοπαραγωγή υποχώρησε το 2011 στους 7.667 νέους τίτλους (-14% από το προηγούμενο έτος). Επιπλέον, καταγράφηκε περαιτέρω μείωση κυκλοφορί-ας σε όλες τις κατηγορίες εφημερίδων, με τις πωλήσεις των κυριακάτικων εκδόσεων να υποχωρούν κατά 10% και των απογευματινών κατά 17%.

Υποχώρηση χαρακτηρίζει και τη μέση κυκλοφορία όλων σχεδόν των κατηγοριών περιοδικών (πχ διακόσμησης: -49%, ήχου και εικόνας: -30%, γνώσεων: -24,6%, αυτο-κινήτου: -22,8%). Αντιθέτως, οι τίτλοι ποικίλης ύλης ενισχύθηκαν σε +17,5%.

Ενδεικτική της πτωτικής κυκλοφορίας είναι και η συνεχι-ζόμενη πτώση στις Πωλήσεις των δύο μεγάλων πρακ-τορείων διανομής Άργος και Ευρώπη (-17% και για τις δύο εταιρείες το 2011).

Η πτώση αυτή οφείλεται και στη σημαντική υποχώρηση των διαφημιστικών εσόδων, καθώς το 2011 τα διαφη-μιστικά έσοδα των περιοδικών υποχώρησαν κατά 22% (στα €580 εκ.), ενώ οι εφημερίδες υπέστησαν κάμψη 17%.

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της Hellastat αναλύονται οι οικονομικές κα-ταστάσεις 26 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

– Ο συνολικός Κύκλος Εργασιών των επιχειρήσεων του δείγματος υποχώρησε το 2011 κατά 16,5%. Μόνο μια επιχείρηση κατέγραψε αυξημένες πωλή-σεις ενώ η μέση υποχώρηση στο σύνολο του δείγ-ματος διαμορφώθηκε σε -15,4%.

– Τα λειτουργικά αποτελέσματα υποχώρησαν κατά 30%, σε €4,76 εκ. ενώ οι προ φόρων ζημιές επεκ-τάθηκαν σε €7,62 εκ.

– Το περιθώριο ΚΠΤΦΑ υποχώρησε περαιτέρω σε 2,6%, ενώ το περιθώριο ΚΠΦ έλαβε αρνητική τιμή, φθάνοντας στο -1%.

– Το περιθώριο μικτών κερδών υποχώρησε σε 35,8%.

– Τα λειτουργικά έξοδα των εταιρειών απαρτίζουν το 36,2% του Κύκλου Εργασιών τους. Η επιβάρυνση αυτή προέρχεται κυρίως λόγω των εξόδων διάθε-σης (25% των εσόδων).

– Ο εμπορικός κύκλος σχηματίστηκε στις -34 ημέρες, αφού το διάστημα πίστωσης ξεπέρασε το 2011 τους 9,5 μήνες. Επιπλέον, η είσπραξη των Απαιτήσεων είναι σχετικά σύντομη (σχεδόν 80 ημέρες το 2011).

– Οι δείκτες γενικής και άμεσης ρευστότητας σχημα-τίστηκαν σε 1,09 και 0,63 αντίστοιχα

– Η κεφαλαιακή μόχλευση βελτιώθηκε οριακά, παρα-μένοντας σε υψηλό επίπεδο (3,9 προς 1).

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο