Opel Astra 2013: Ένας οδηγός μετράει τα Άστρα
Η γκάμα του Astra εξελίσσεται και μεγαλώνει. Με την έκδοση sedan, τους νέους κινητήρες (βενζίνης και πετρελαίου), την ανανεωμένη σχεδίαση και πιο σύγχρονα συστήματα υποστήριξης οδηγού, η Opel αναβαθμίζει το best seller της, δίνοντας περισσότερες επιλογές στον αγοραστή.
Γιώργος Σκευοφύλαξ
Η παράφραση του τίτλου του διηγήματος του Μενέλαου Λουντέμη ταιριάζει στην συνολική παρουσίαση της Opel για την γκάμα του Astra, η οποία τώρα δίνει στον αγοραστή περισσότερες επιλογές, με νέους κινητήρες και εξοπλισμό με προηγμένα τεχνολογικά συστήματα.
Πριν καλά-καλά σβήσουν τα σημάδια από τα φρένα στην άσφαλτο των Ειδικών Διαδρομών του ράλλυ Γερμανίας, βρεθήκαμε στις οινοπαραγωγικές και πολύ όμορφες περιοχές της για να οδηγήσουμε την γκάμα του πιο επιτυχημένου μοντέλου της γερμανικής εταιρίας.
Στα highlights της παρουσίασης ξεχώρισε το νέο sedan, που συμπληρώνει τη γκάμα του μοντέλου, παράλληλα με νέους κινητήρες αυξημένης ισχύος, με 195 ίππους για τον δίλιτρο BiTurbo CDTI και αλλαγές στην εμφάνιση των πεντάθυρων και Station Wagon (Sports Tourer) εκδόσεων.
Έτσι η οικογένεια Astra μπορεί να χαρακτηριστεί… πολύτεκνη και περιλαμβάνει μια τρίθυρη -GTC, ταυτόχρονα με την υψηλών επιδόσεων OPC, έκδοση, τη sedan, την πεντάθυρη hatchback και την πρακτικότερη όλων Sports Tourer.
Ξεκινώντας από αυτά που μας αρέσουν, επιλέξαμε να δούμε (και να οδηγήσουμε) πρώτα το OPC. Στην Opel το χαρακτηρίζουν «ειδικό» και όχι άδικα. Με κινητήρα άμεσου ψεκασμού 2.000 κ.εκ. και ισχύ 280 ίππων (αλλά και ροπή 400 Nm), το OPC είναι επίσης το ταχύτερο Astra όλων των
εποχών, με τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από στάση (0–100 χλμ./ώρα) σε 6».
Εδώ οι αριθμοί λένε τη μισή αλήθεια και την άλλη μισή την αποκαλύπτει η οδική συμπεριφορά. Η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι πολύ έντονη, με τον ήχο από τις εξατμίσεις να είναι ιδιαίτερος. Κινητήρας, πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα συνεργάζονται αρμονικά και τελικά είναι η ομοιογένεια στο σύνολο του αυτοκινήτου που το κάνει να ξεχωρίζει. Όσοι είστε έτοιμοι να νιώσετε τη δύναμή του, πρέπει να διαθέσετε 32.500 ευρώ.
Αφήνοντας το OPC, παίρνουμε θέση πίσω από το τιμόνι του Astra diesel με το νέο 2.0 BiTurbo CDTI με ισχύ 195 ίππων και την ροπή των 400 Nm, μοτέρ γνωστός από το Insignia.
Χρησιμοποιώντας δύο υπερσυμπιεστές, ο κινητήρας αυτός προσφέρει επιδόσεις σε συνδυασμό με χαμηλή κατανάλωση. Το συγκεκριμένο μοτέρ τοποθετείται στο πεντάθυρο Astra, το Sports Tourer και το GTC. Προτιμήσαμε το πεντάθυρο αμάξωμα το οποίο τοποθετεί το Astra στο επίκεντρο της κατηγορίας των πετρελαιοκίνητων μοντέλων επιδόσεων. Μέχρι να γίνουν οι αλλαγές οδηγών και να εντοπίσουμε την διαδρομή στο χάρτη, βρήκαμε την ευκαιρία για παρατηρήσουμε την εξωτερική εμφάνιση.
Οι αλλαγές στα χαρακτηριστικά του επικεντρώθηκαν στο εμπρός τμήμα με στοιχεία από το GTC. Η «μάσκα» του hatchback μοντέλου έχει πιο έντονη χρωμιωμένη μπάρα, σχήματος φτερού. Την εικόνα συμπληρώνουν τα, τεχνολογίας LED, φώτα ημέρας.
Πίσω, υπάρχει μία νέα χρωμιωμένη λωρίδα στον προφυλακτήρα ακριβώς κάτω από την θέσης για τη πινακίδα κυκλοφορίας. Τέλος, οι δύο απολήξεις της εξάτμισης ολοκληρώνουν την εικόνα.
Η συνέχεια μας βρίσκει έτοιμους για το υπόλοιπο της διαδρομής στο εσωτερικό του πεντάθυρου Astra. Παρατηρούμε τα νέα χρώματα και υφάσματα στα καθίσματα και το κάλυμμα του επιλογέα που κάνουν πιο έντονη τη σπορ αίσθηση.
Το νέο δερμάτινο τιμόνι (με επίπεδο κάτω τμήμα) και τα «ειδικά» πατάκια με κόκκινα πλαίσια, είναι μερικά ακόμα σπορ στοιχεία της καμπίνας των BiTurbo.
Η ώρα της κίνησης αποκαλύπτει πως ο κινητήρας έχει και εδώ τον πρώτο ρόλο. Δύο συνεχόμενα turbos με διπλό intercooler, πιστόνια από αλουμίνιο και νέας σχεδίασης εκκεντροφόρους. Τα χαρακτηριστικά αυτά δεν δίνουν ένα σπορ χαρακτήρα αλλά ευελιξία, άμεση αντίδραση και ευστροφία. Όσο περισσότερη πίεση δέχεται το μοτέρ τόσο περισσότερο θόρυβο κάνει, χωρίς να αποδίδει παραπάνω δύναμη.
Έτσι μετριάζουμε την πίεση, κρατάμε τις στροφές στη ροπή και ανταμoιβόμαστε. Το σύστημα FlexRide φροντίζει την άνεσή μας και ανακαλύπτουμε έναν περισσότερο «ταξιδιάρικο» χαρακτήρα, ο οποίος θα είναι ευχάριστος και σε καθημερινές μετακινήσεις. Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει ακριβές και άμεσο βοηθώντας αυτούς που διάλεξαν τον επαρχιακό δρόμο αντί του αυτοκινητόδρομου.
Ο κινητήρας BiTurbo Diesel θα διατίθεται, από τα μέσα Δεκεμβρίου, στις εκδόσεις με τις 5 πόρτες (31.000 ευρώ), Sports Tourer (32.100 ευρώ) και GTC (31.500 ευρώ)
Τελευταίο αφήσαμε το νεότερο μοντέλο της γκάμας, το Astra sedan. To κλασικό σχήμα δεν παραπέμπει απαραίτητα σε συντηρητικό αυτοκίνητο. Η εμφάνιση έχει πολλά στοιχεία από το πεντάθυρο αλλά και από το Insignia. Όλα βέβαια αλλάζουν όταν το βλέμμα σταματήσει στο πίσω μέρος που χαρακτηρίζεται από το πλευρικό πίσω τζάμι, το διακριτικό πίσω spoiler και τον προφυλακτήρα. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 460 λίτρα, 90 λίτρα περισσότερα από εκείνον της πεντάθυρης έκδοσης.
Δεν θα μπορούσαμε να μην οδηγήσουμε ένα νέο Astra και με ένα παλαιό μοτέρ, έτσι επιλέξαμε τον ήδη γνωστό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.400 κ.εκ. με τους 140 ίππους. Το μοτέρ αυτό έχει λειτουργία overboost που αυξάνει στιγμιαία τη ροπή κατά 10%, από 200 στα 220 Nm, διευκολύνοντας τις προσπεράσεις.
Παρατηρήσαμε επίσης πολλές premium τεχνολογίες που έκαναν ντεμπούτο στα Insignia και Zafira Tourer και διατίθενται τώρα και στα Astra, αυξάνοντας τα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης.
Μεταξύ αυτών είναι η δεύτερη γενιά εμπρόσθιας κάμερας Opel Eye με αναβαθμισμένη λειτουργία Traffic Sign Assistant (TSA II), Lane Departure Warning (LDW), Following Distance Indication (FDI) και Forward Collision Alert (FCA). Τα συστήματα αυτά προειδοποιούν για την αποφυγή κρίσιμων καταστάσεων, όπως π.χ. στην περίπτωση απόσπασης της προσοχής ή απώλειας συγκέντρωσης του οδηγού.
Ανάμεσα στα συστήματα είναι και το προηγμένο park assist που εντοπίζει χώρους στάθμευσης και βοηθά στο παρκάρισμα και μία λειτουργία ειδοποίησης για πλαϊνό τυφλό σημείο – side blind spot alert και Adaptive Cruise Control (ACC) βασισμένο σε ραντάρ, με αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης (CIB).
Για πρόσθετη άνεση, εργονομικά καθίσματα προσφέρονται με όλα τα μοντέλα Astra. Αρχικά θεωρήσαμε ότι τα καθίσματα ήταν σχεδιασμένα και κατασκευασμένα με τη βοήθεια κάποιας εταιρείας που ειδικεύεται σε αυτά, όμως οι μηχανικοί της Opel επιβεβαίωσαν πως η σχεδίαση και κατασκευή είναι αποκλειστικά δική τους.
Η άνεση έχει τον πρώτο λόγο με το θόρυβο (αεροδυναμικό ή από τον κινητήρα) να μένει εκτός καμπίνας. Οι αναρτήσεις απορροφούν το σύνολο των μειονεκτημάτων του οδοστρώματος ενώ η οδική συμπεριφορά δεν επηρεάζεται.
H sedan έκδοση του Astra, θα είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά τις επόμενες εβδομάδες και η τιμή της ξεκινά από τα 16.450 ευρώ για την έκδοση των 1.400 κ.εκ.
auto.in.gr
- Δύο ξεχωριστές εκδηλώσεις του Δήμου Πειραιά για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
- Έρευνα στην Τουρκία για τα στημένα παιχνίδια – Συνελήφθησαν παίκτες των Φενέρμπαχτσε και Γαλατασαράι
- Ευλογιά προβάτων: Τα ποσά και οι δικαιούχοι των αγροτικών αποζημιώσεων για το χαμένο εισόδημα
- «Οι εθελοντές είναι συχνά οι πρώτοι που δρουν σε στιγμές κρίσεων»
- H Κυπριακή Ομοσπονδία καλεί τον Ολυμπιακό να παίξει στη Λεμεσσό αντί για το ΣΕΦ
- Θρήνος στην κηδεία του 24χρονου που σκοτώθηκε στο τροχαίο στη Λούτσα
- «Φως στο Τούνελ»: Αποκαλυπτικά στοιχεία για δύο σκοτεινές υποθέσεις
- «Φαίνεται τόσο υπέροχος» – Ο Τζακ Νίκολσον σε σπάνια φωτογραφία με τα παιδιά του (και σε τρελή φόρμα)
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)



























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442