Πώς λύνουν οι ομάδες της F1 το μυστήριο με τα ελαστικά;
Τα ελαστικά έγιναν από πέρυσι ένα ακόμη πρόβλημα για τις ομάδες της Formula 1 στις παρτίδες πόκερ των γκραν πρι. Οι McLaren και Ferrari για να αντιμετωπίσουν τους άλλους παίχτες και τις... μπλόφες τους, έχουν δύο άσσους από "γιαπωνέζικη" τράπουλα στα μανίκια από τις στολές στα pit box τους.
Η είσοδος της Pirelli στην F1 ήταν μια νέα παράμετρος για τις ομάδες. Οι Ιταλοί έκαναν αναμφίβολα πολύ καλή δουλειά, με λάστιχα που επίτηδες είχαν μικρότερη διάρκεια ζωής και διαφορετικό ρυθμό φθοράς. Έτσι δεν είναι τυχαίο πως είχαν πέρυσι πρωταγωνιστικό ρόλο στα grand prix.
Πώς λοιπόν αντιμετώπισαν και θα αντιμετωπίσουν αυτό το δεδομένο; Ως τώρα δύο ομάδες, η McLaren και η Ferrari, έκαναν την κίνησή τους και προσέλαβαν τεχνικούς που δούλευαν στη Bridgestone ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τη λειτουργία των… Pirelli. Την αρχή την έκανε η βρετανική ομάδα, που στρατολόγησε πέρυσι τον Hiroshi Imai ο οποίος μέχρι το 2009 ήταν επικεφαλής μηχανικός της ιαπωνικής εταιρείας κατασκευής ελαστικών.
Σύμφωνα με όσα παραδέχονται και δηλώνουν οι Βρετανοί, ο H.Imai βοήθησε σημαντικά στην ανάκαμψη της McLaren (από τα μέσα της χρονιάς του 2011), αλλά και στη λύση στο πρόβλημα υπερθέρμανσης των φρένων που είχαν οι «MP4-26» (η θερμότητα αυτή μεταφερόταν στα ελαστικά, επηρεάζοντας (φυσικά) τη λειτουργία τους).
Την ιδέα της McLaren ακολούθησαν στη Ferrari και προσέλαβαν τον… διευθυντή του Imai τον Hirohide Hamashima. Στη Scuderia ο H.Hamashima είχε να αντιμετωπίσει ένα διαφορετικό πρόβλημα: Τις χαμηλές θερμοκρασίες. Όταν η θερμοκρασία της ασφάλτου ήταν χαμηλή η F150 Italia, έχανε την πρόσφυσή της. Εδικά όταν οδηγούσε ο Felipe Massa με σκληρή γόμα.
Το πρόβλημα λύθηκε σε μεγάλο ποσοστό αλλά όχι εύκολα. Αιτία το… πρόβλημα του Ιάπωνα με την αγγλική γλώσσα (φανταστείτε τι γίνεται σε συνεννόηση με τους Ιταλούς). Ο H.Hamashima κάνει προσπάθεια αλλά η προφορά του είναι τόσο κακή, που χρειάζεται διερμηνέα. Μάλιστα υπάρχει μία ιστορία από την εποχή που ο Γιαπωνέζος δούλευε στην Bridgestone, είχε ως ευθύνη την ομάδα της Ferrari και μιλούσε με τον Ross Brawn.
Η ιστορία αφορά έναν νέο, τότε, μηχανικό που έστελνε ο H.Hamashima στο Maranello. Στην αξιολόγησή του ο Γιαπωνέζος είπε πως χρειαζόταν «motivation» (κίνητρο) και ο R.Brawn άκουγε πως χρειαζόταν… «masturbation» (αυνανισμό). Το πρόβλημα λύθηκε με ένα e-mail.
auto.in.gr
- «Καραγκιόζη… Χάσαμε τον Αϊ Βασίλη!»: Με τη Ματίνα Νικολάου στο θέατρο Σκιών του Π. Χατζηαναγνώστου
- Γιατί η πολιτική φαντασία έχει πεθάνει – και πώς να την αναστήσουμε
- Διαφθορά μετρημένη σε δισ.: Από τα βοσκοτόπια του ΟΠΕΚΕΠΕ στα σαλόνια των Βρυξελλών
- Ποιοι δρόμοι έχουν κλείσει στην Αττική λόγω της κακοκαιρίας Byron
- Αρκάς: Η καλημέρα της Παρασκευής σε κλίμα κακοκαιρίας
- Κακοκαιρία Byron: Κλειστά τα διόδια Ελευσίνας στο ρεύμα προς Κόρινθο – Ταλαιπωρία για εκατοντάδες οδηγούς
- Προπονήσεις: Γιατί είναι πιο δύσκολες τον χειμώνα;
- Τα SOS της τελευταίας στιγμής για το επίδομα θέρμανσης: Εκπνέει η προθεσμία – Τα ποσά που θα δοθούν
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)





























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442