Ένας βασικός κανόνας στη βιομηχανία της πληροφορικής μας λέει πως αν θέλεις οι χρήστες να εγκαταλείψουν ένα άλλο προϊόν ή υπηρεσία και να υιοθετήσουν το δικό σου πρέπει να είσαι όχι απλώς λίγο καλύτερος, αλλά 3 φορές πιο χρήσιμος.
Φαίνεται πως το Google γνωρίζει καλά αυτόν τον κανόνα και καταλαβαίνει ότι πρέπει να προσφέρει κάτι εξαιρετικά ελκυστικό ώστε να πείσει τους χρήστες του διαδικτύου να αλλάξουν συνήθειες και να μεταφέρουν τα δεδομένα τους στις πλατφόρμες του, αντικαθιστώντας τις εφαρμογές που ήδη χρησιμοποιούν.
Αφού λοιπόν ο σύγχρονος άνθρωπος παραπονιέται περισσότερο για την έλλειψη χρόνου απ’ ό,τι για την έλλειψη χρημάτων, το Google υπόσχεται ταχύτητα.
Ξεκίνησε με τον Chrome που είναι σαφώς γρηγορότερος στη χρήση του Gmail και άλλων εφαρμογών της ίδιας προέλευσης, συνέχισε με «ενισχύσεις» στο πρωτόκολλο http και έκανε ένα βήμα παραπάνω με το Google DNS.
Όσοι μάλιστα ψάξουν περισσότερο, θα βρουν και άλλα παραδείγματα όπως η ομιλία του Matt Cutts, software engineer της εταιρείας, που δήλωσε η ταχύτητα απόκρισης ενός web site θα συμπεριληφθεί στα κριτήρια με τα οποία γίνεται η κατάταξη των σελίδων στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Με άλλα λόγια λοιπόν, το στοίχημα του Google για να μας πείσει να ντυθούμε από την κορφή ως τα νύχια με τις εφαρμογές του, είναι να γίνουν αρκετά γρήγορες ώστε να τις χρησιμοποιούμε από παντού με την ίδια ταχύτητα όσο και εκείνες που έχουμε σήμερα εγκατεστημένες στον Η/Υ μας.
Η ουτοπία μάς υπόσχεται εύκολη, γρήγορη και ασφαλή πρόσβαση στα δεδομένα μας από παντού χωρίς αγορά ή εγκατάσταση λογισμικού και με τη χρήση μόνο μιας φθηνής συσκευής πρόσβασης.
Η λέξη ουτοπία όμως προέρχεται από το ου και τόπος, και σημαίνει το μέρος που δεν υπάρχει. Κάποτε φοβόμασταν το μονοπώλιο της Microsoft στις εφαρμογές, αλλά τα δεδομένα παρέμεναν αποκλειστικά στα δικά μας μηχανήματα. Τι θα κάνουμε τώρα που οι σειρήνες της ευκολίας και του δωρεάν μας προτρέπουν να εμπιστευτούμε τα πάντα στα χέρια τους;