Οδηγούμε στην Ιαπωνία την υπό εξέλιξη υβριδική εκδοχή του Toyota Yaris, η οποία αναμένεται στην ευρωπαϊκή ήπειρο την άνοιξη, μετά και την επίσημη πρεμιέρα στην Γενεύη.
Η δημοφιλέστερη πρόταση της Toyota εντός και εκτός ελληνικών συνόρων αποκτά υβριδική έκδοση. Μέχρι την άνοιξη του 2012 το γνωστό σε όλους Yaris πρόκειται να εξοπλιστεί με ένα υβριδικό σύνολο, το οποίο θα προέρχεται από την προηγούμενη γενιά του Prius, συνδυάζοντας έναν κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρων με ένα ηλεκτρικό μοτέρ.
Χωρίς να γίνεται ακόμη λόγος για τον τύπο των μπαταριών, ο παραπάνω υβριδικός συνδυασμός έχει περιορίσει το βάρος του κατά 20%, ενώ μεταξύ άλλων έχει διατηρήσει ανέπαφο, τόσο τον θάλαμο επιβατών όσο και το χώρο αποσκευών.
Ακόμα και έτσι πάντως, το υβριδικό Yaris είναι κατά 20% βαρύτερο από την συμβατική εκδοχή του, γεγονός που γίνεται άμεσα αντιληπτό και στην άσφαλτο.
Κατά τ’ άλλα το «μικρό» Toyota παραμένει ευκολοδήγητο και ευέλικτο, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να διανύει μικρές αποστάσεις -έως και 2 χιλιόμετρα- με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.
Το γεγονός αυτό περιορίζει ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες δεν θα ξεπερνούν -σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις- τα 85 γρ./χλμ.
Οι μηχανικοί της Toyota έβαλαν τα δυνατά τους ώστε να περιορίσουν το θόρυβο του υβριδικού συνόλου, βελτιώνοντας τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), ωστόσο είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα χρειαστούν επιπλέον παρεμβάσεις ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Οδηγώντας την πρωτότυπη εκδοχή του Yaris HSD στην Ιαπωνία, τα συμπεράσματα για την ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου δεν θα μπορούσαν να είναι ασφαλή. Είναι σχεδόν σίγουρο, λοιπόν, ότι το λανσάρισμά του στην ευρωπαϊκή ήπειρο θα συνοδευτεί από σκληρότερες ρυθμίσεις αναρτήσεων.
Το υβριδικό Toyota Yaris αναμένεται στην βρετανική αγορά τον Ιούνιο, με τιμή εκκίνησης τις 15.000 λίρες (18.000 ευρώ), αποτελώντας την πιο προσιτή υβριδική πρόταση της Ευρώπης