F1 – GP Κορέας 2011, ΕΔ1-2: Ο Lewis Hamilton ταχύτερος στη βροχή
Ο Άγγλος και ο ομόλογός του στη McLaren, Jenson Button, πέτυχαν με μεγάλη διαφορά τους πρώτους χρόνους των ελεύθερων δοκιμών, καθώς η πίστα της Yeongam δεν στέγνωσε ποτέ από τη βροχή.
Η McLaren έδειχνε να βρίσκεται στο «στοιχείο» της στη βροχή της Κορέας, στις ελεύθερες δοκιμές του 16ου φετινού αγώνα της Formula 1, καθώς οι Lewis Hamilton και Jenson Button σημείωσαν τους πρώτους χρόνους με διαφορά σχεδόν δύο δευτερολέπτων από τον πρωταθλητή Sebastian Vettel.
Οι δύο περίοδοι των δοκιμών διεξήχθησαν σε βρεγμένη άσφαλτο, που δεν στέγνωσε ποτέ αρκετά για να επιτρέψει στις ομάδες να τοποθετήσουν τα slicks ελαστικά. Στην πρώτη περίοδο ο γνωστός για τις ικανότητές του στη βροχή Michael Schumacher σημείωσε τον πρώτο χρόνο, ενώ στη δεύτερη οι δύο Άγγλοι πρωταθλητές ήταν σε δικό τους ρυθμό και εναλλάσσονταν στην κορυφή, μακριά από τον ανταγωνισμό.
Η ημέρα ξεκίνησε με πολλή βροχή και στο πρώτο 90λεπτο χρειάστηκε να περάσει μια ολόκληρη ώρα για να βγουν -όχι όλα- τα μονοθέσια στην πίστα. Αντίθετα, στη δεύτερη περίοδο όλοι έκαναν αρκετούς γύρους και στα τελευταία λεπτά οι S. Buemi και M. Webber δοκίμασαν τα slicks, αλλά χωρίς επιτυχία.
Ο Lewis Hamilton φάνηκε αισιόδοξος για το υπόλοιπο διήμερο, με βάση τις σημερινές επιδόσεις της McLaren, λέγοντας: «Θα ήταν υπέροχα αν τον [Sebastien Vettel] κερδίζαμε αύριο [στις δοκιμές κατάταξης]. Την Παρασκευή, όπως πάντα, δεν ξέρουμε τι κάνουν και δεν σημαίνει τίποτα.
Αλλά νομίζω ότι είμαστε γρήγοροι, νομίζω ότι το μονοθέσιό μας είναι καλό. Ο Jenson έδειξε στον τελευταίο αγώνα ότι μπορούμε να είμαστε πολύ ανταγωνιστικοί, συνεπώς δεν έχω αμφιβολία ότι θα βρισκόμαστε στη μάχη της κορυφής. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν μπορούμε να τους κερδίσουμε στις δοκιμές κατάταξης – κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ φέτος. Αν βρέξει, πάντως, θα βρισκόμαστε σε καλή θέση».
Ο Sebastien Vettel από την πλευρά του, που έχει κερδίσει 12 pole positions στους 15 φετινούς αγώνες, τόνισε: «Δεν πιστεύω ότι αυτό είναι δυσκολότερο από τα άλλα αγωνιστικά διήμερα. Σε αυτές τις συνθήκες σήμερα η McLaren έδειξε πολύ δυνατή, αλλά αυτό είναι κάτι που έχουμε δει αρκετές φορές στις δοκιμές τις Παρασκευής οπότε είναι δύσκολο να βγάλουμε συμπεράσματα».
Στη συνέχεια, ο πρωταθλητής αστειεύτηκε, μιλώντας για το μεγάλο ρυθμό φθοράς των ελαστικών στην πίστα της Κορέας: «Μπορούμε να κάνουμε το πολύ πέντε pit-stops, για τόσα μας φτάνουν τα ελαστικά, ενώ ίσως και να βάλουμε ένα σετ με ενδιάμεσα βροχής για να περάσουμε την καρό σημαία!». Η Pirelli έχει φέρει για αυτό τον αγώνα τον πολύ μαλακό και τον μαλακό τύπο γόμας.
Στις δύσκολες καιρικές συνθήκες της Κορέας αρκετοί οδηγοί (όπως οι S. Vettel, M. Schumacher, Paul di Resta, Pastor Maldonado) είχαν ανώδυνες εξόδους και τετ-α-κε, αλλά το σοβαρότερο συμβάν ήταν η σύγκρουση του Nico Rosberg με τον Jaime Alguersuari.
Στην έξοδο της στενής πρώτης δεξιάς στροφής ο Γερμανός της Mercedes ανοίχτηκε έπειτα από ένα λάθος στο φρενάρισμα και παρέσυρε την Toro Rosso του Ισπανού, που έβγαινε τότε από τα pits. Ο πρώτος κλήθηκε από τους αγωνοδίκες, προφανώς για να δώσει λεπτομέρειες για τις συνθήκες του ατυχήματος.
«Θα ήταν καλό να σκεφτούμε να γίνει η έξοδος των πιτς λίγο διαφορετική. [Ο Alguersuari] βγήκε ακριβώς τη χειρότερη στιγμή. Πίστευα ότι θα σταματούσε λίγο περισσότερο για να με αφήσει να περάσω, αλλά δεν το έκανε και μόλις το συνειδητοποίησα ήταν πια πολύ αργά. Ήταν ένα ατυχές συμβάν», είπε ο N. Rosberg. F1 – GP ΚΟΡΕΑΣ 2011 ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1 1. Schumacher (Mercedes) 2:02.784 2. Vettel (RBR) 2:02.840 +0.056 3. Di Resta (Force India) 2:02.912 +0.128 4. Sutil (Force India) 2:03.141 +0.357 5. Buemi (STR) 2:03.182 +0.398 6. Kobayashi (Sauber) 2:03.292 +0.508 7. Hamilton (McLaren) 2:03.391 +0.607 8. Rosberg (Mercedes) 2:04.311 +1.527 9. Perez (Sauber) 2:04.797 +2.013 10. Webber (RBR) 2;05.183 +2.399 11. Chandhok (Lotus) 2:06.350 +3.566 12. Maldonado (Williams) 2:06.852 +4.068 13. Vergne (STR) 2:07.541 +4.757 14. Barrichello (Williams) 2:08.218 +5.434 15. Karthikeyan (Hispania) 2:08.832 +6.048 16. Ricciardo (Hispania) 2:09.232 +6.448 17. D’Ambrosio (Virgin) 2:12.658 +9.874 18. Glock (Virgin) 2:14.508 +11.724 19. Massa (Ferrari) – 20. Alonso (Ferrari) – 21. Senna (Renault) – 22. Petrov (Renault) – 23. Kovalainen (Lotus) – 24. Button (McLaren) –