Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Οδηγούμε το KYMCO People GTi 300

Οδηγούμε το KYMCO People GTi 300

Το δημοφιλές scooter της KYMCO αναβαθμίστηκε τόσο πολύ στο σχεδιασμό και στον κινητήρα του, που δεν είναι απλώς αντάξιο του πολύπλευρου ανταγωνισμού. Είναι από τα δίτροχα που θέτουν τα δεδομένα στην πιο μοντέρνα κατηγορία της πόλης, ένα από εκείνα που έχουν τη δυναμική να αλλάξουν ολόκληρη την ιστορία μιας φίρμας.

Πάνος N. Διαμάντης


Η κεντρική σκηνή των scooter, η πιο μοδάτη και πιο τεχνολογικά αιχμηρή, είναι αυτή. Τα 300 κυβικά με τροχούς 16 ιντσών. Η Piaggio είναι εδώ, η Honda είναι εδώ, όπως και η KYMCO, η Yamaha είναι πολύ κοντά σε κυβισμό – όλες με μέγιστη αφοσίωση. Είναι απολύτως ενδεικτική η μεγάλη επένδυση της KYMCO στο People GTi 300, ειδικά στους δύο κρισιμότερους τομείς του: στο σχεδιασμό και στον κινητήρα.

Σπιρτάδα κι ευελιξία στην πόλη, χαμηλή κατανάλωση, ισχύς άφθονη για ταξίδι (όσο επιτρέπει ο αέρας), άνεση στο μποτιλιάρισμα και στην εθνική οδό – όλα προκύπτουν από τις σχεδιαστικές επιλογές και από τον κινητήρα κι η KYMCO έκανε δύο μεγάλες υπερβάσεις στην τρίτη γενιά του People. Το ανέθεσε στα χέρια του σχεδιαστικού της κέντρου στην Ιταλία και, παράλληλα, εξέλιξε τον υπερσύγχρονο νέο της κινητήρα, G5.

Στρίβοντας τον δεξιό σου καρπό, η ματιά σου θα ανοίξει διάπλατα όταν τη στείλεις, για μια στιγμή, από τον δρόμο στο ταχύμετρο. Δεν είναι υπερβολή, ούτε σχήμα λόγου. Όπως δεν είναι και έκπληξη – μιας και η KYMCO δίνει κινητήρες ακόμα και στη BMW. Επίσης, παράλληλα ίσως αναρωτηθείς πώς έφτασες τα 120 χλμ./ώρα με μια ανάσα, με ένα scooter πόλης, πώς είναι δυνατόν αυτό να σου έδωσε υποσυνείδητα τέτοια εμπιστοσύνη – όμως, και πάλι, η KYMCO κατασκευάζει scooter από το 1970.

Πρώτη υπέρβαση: Σχεδιασμός
Στην Ιταλία η συζήτηση για την τελική σχεδιαστική φιλοσοφία του People 300 GTi έφτασε στο συμπέρασμα: το People GTi 300 θα ντυνόταν με μια σπορ, «επιθετική» προσωπικότητα, αμυδρώς επηρεασμένη από τα στοιχεία μοντερνισμού του Honda SH 300i – αλλά αιώνες μακριά από το κλασσικό, διαχρονικό ύφος του Piaggio Beverly 300. Οι αιχμηρές γραμμές, το σχήμα του προβολέα, της μικρής ζελατίνας και των φλας led είναι σαν να εμφανίζουν την ορμή του G5.

Ο πίνακας οργάνων, που σου φτιάχνει το κέφι με το νυχτερινό έγχρωμο φωτισμό του, κυριαρχείται από το μεγάλο κεντρικό στρογγυλό κοντέρ. Κάτω του βρίσκεται η ψηφιακή οθόνη που προσφέρει μερικό και ολικό χιλιομετρητή, καθώς και ενδείξεις για τη βενζίνη, την ώρα, τη θερμοκρασία. Πάνω του βρίσκεται η μικρή ζελατίνα, που δείχνει αρκετά μελετημένη. Με ένα καλό κράνος όλα είναι υποφερτά στην εθνική οδό.

Η άλλη πτυχή της άνεσης είναι η χωροταξία, η λειτουργικότητα. Εδώ τα πάντα επωφελούνται από την επιλογή της KYMCO να κρατήσει τη σέλα χαμηλά (στα 810 χιλ.) και να τοποθετήσει το τιμόνι σχετικά ψηλά. Ένας αναβάτης μεγάλου αναστήματος, έτσι, δεν θα εμποδίζεται από τα γόνατά του όταν χρειάζεται να στρίψει το τιμόνι μέχρι τις άκρες της γωνίας του.

Επίσης, αυτή η επιλογή -σε συνδυασμό με το επίπεδο πάτωμα- προσφέρει αρκετό χώρο για τη μεταφορά αντικειμένων ανάμεσα στα πόδια του οδηγού. Για αυτά τα αντικείμενα υπάρχει ειδικό άγκιστρο συγκράτησης κάτω από το τιμόνι.

Από πλευράς χώρων αποθήκευσης, η επιλογή της έκδοσης με το top case (όπως της δοκιμής μας) 40 λίτρων κρίνεται αναγκαία, δεδομένου ότι οι χώροι κάτω από τη σέλα και στη μπροστινή ποδιά χωρούν μονάχα μικροαντικείμενα. Η σέλα, με ιδανικής σκληρότητας αφρώδες υλικό και αντιολισθητικό κάλυμμα, κρύβει επίσης παροχή ρεύματος 12V για τη φόρτιση του κινητού τηλεφώνου ή άλλης μικροσυσκευής.

Δεύτερη υπέρβαση: Κινητήρας
Στο πέμπτο του στάδιο εξέλιξης, το μονοκύλινδρο σύνολο ανασχεδιάστηκε σε κάθε λεπτομέρειά του και δέχθηκε ό,τι είδους παρεμβάσεις μπορούσε να φανταστεί η KYMCO (όπως τη χρήση ελαφρύτερων υλικών) για να προσφέρει περισσότερα κυβικά (298,9 κ.εκ.) από τον άμεσο ανταγωνισμό και την κορυφαία ισχύ των 28,7 ίππων.

Ο υγρόψυκτος G5 έχει σχεδόν τετράγωνες διαστάσεις (72,2×72 χιλ.) και έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής για να κινεί τις τέσσερις βαλβίδες του. Σε συνδυασμό με τα νέα υλικά κατασκευής του, όπως το νιτρίδιο του χρωμίου που καλύπτει το ελατήριο του εμβόλου, επιτυγχάνεται η μείωση των απωλειών τριβής κατά 20-30% σε σχέση με άλλους κινητήρες (σύμφωνα με την KYMCO), καθώς και μείωση του θορύβου και των κραδασμών.

Φυσικά η μείωση των τριβών βοηθά και στη μείωση της κατανάλωσης και, σε συνδυασμό με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό EFI, η KYMCO δίνει εργοστασιακή κατανάλωση για το People GTi 300 που δεν ξεπερνά τα 3,8 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.

Τέλος, οι επιπλέον απαιτήσεις του κινητήρα οδήγησαν την εταιρεία σε αναβαθμίσεις των συστημάτων ψύξης και μετάδοσης – ώστε το πρώτο να είναι πιο αποτελεσματικό και το δεύτερο πιο ανθεκτικό.

Στο δρόμο
Σκέφτεσαι όλο και πιο πολύ όσο περνούν τα χιλιόμετρα, ειδικά σε ανοιχτό δρόμο, ότι η KYMCO αφιέρωσε πολύ χρόνο για να κάνει το People GTi 300 αντάξιο του κινητήρα του. Τα κατάφερε, σε σημείο που σχεδόν αδιαφόρησε για την κάπως βαριά αίσθηση που έχει το scooter στις χαμηλές ταχύτητες – αίσθηση που προφανώς περνά σε δεύτερη μοίρα μπροστά στην ασφάλεια στα πολλά χιλιόμετρα.

Το σωληνωτό πλαίσιο, το μπροστινό τηλεσκοπικό πιρούνι και τα πίσω υδραυλικά αμορτισέρ (με προφόρτιση ελατηρίου σε πέντε θέσεις), τα δισκόφρενα με τριπίστονη δαγκάνα μπροστά και διπίστονη πίσω και με σωληνάκια υψηλής πιέσεως, δημιουργούν ένα άκρως σταθερό, ασφαλές σύνολο – ουδόλως νευρικό ή απρόβλεπτο, είτε στους τάχιστους ελιγμούς είτε στην (υψηλότατη) τελική.

Η ισχύς έρχεται προοδευτικά και σβέλτα κι όχι με «έκρηξη» (ας μην ξεχνάμε ότι έχουμε πάντοτε να κάνουμε με ένα scooter πόλης), δεν τρομάζει ούτε κινδυνεύεις να πιαστείς στον ύπνο ξεκινώντας από το φανάρι και οι τυπικοί των scooter κραδασμοί -χάρη στο πλαίσιο- λάμπουν δια της απουσίας τους, εν κινήσει.

Είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι τα πάντα πάνω στο People GTi 300 δουλεύουν σε πλήρη αρμονία όταν η ταχύτητα είναι σβέλτη, χωρίς αυτό να θυσιάζει την ευελιξία στην πόλη σε μεγάλο βαθμό. Ενδεχομένως οι περιστασιακές ξερές αντιδράσεις του τιμονιού μέσα σε έναν κατάμεστρο δρόμο να συνηθίζονται, τελικά, με την πάροδο του χρόνου.

Μπροστά η διαδρομή και η σκληρότητα του πιρουνιού μοιάζει να έχει εντοπίσει ακριβώς το συνδυασμό άνεσης / σαφήνειας / φρεναρίσματος, ειδικά σε υψηλή ταχύτητα, ενώ το πίσω μέρος θα ενοχλήσει (από πλευράς άνεσης) μόνο όταν συναντήσει μια από τις εγκάρσιες «χαράδρες» των ελληνικών δρόμων.

Η έκδοση του People GTi 300 της δοκιμής μας ήταν εκείνη με το Top Case (εργοστασιακή βαλίτσα, στο χρώμα του αμαξώματος), που δεν αφαιρείται και περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης. Στα 4.395 ευρώ, η τιμή της έκδοσης με τη βαλίτσα είναι 100 ευρώ πιο ακριβή σε σχέση με την απλή.

Σε μια κατηγορία τόσο δημοφιλή και επίκαιρη, που οι κατασκευαστές ξεδιπλώνουν πλήρως όσες αρετές κρύβουν στη φαντασία και στην τεχνολογική τους εξειδίκευση, το KYMCO People GTi 300 δεν είναι ένα scooter που απλώς αναβαθμίστηκε, για να φανεί αντάξιο του ανταγωνισμού. Είναι κάτι που θέτει τα δεδομένα – ένα προϊόν από εκείνα, τα σπάνια, που είναι ικανά να βελτιώσουν την εικόνα, ακόμα και το μέγεθος, μιας φίρμας.

KYMCO People 300 GTi
Κινητήρας (κ.εκ.):
Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος (298,9)
Τροφοδοσία: Ψεκασμός
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 30,1 / 7.800
Ροπή (Χλγ./σ.α.λ.): 2,7/6.500
Πλαίσιο: Χαλύβδινο σωληνωτό
Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 2,130 / 0,750 / 1,280
Μεταξόνιο (μέτρα): 1,450
Ύψος σέλας (χιλ.): 810
Βάρος (κιλά): 165
Ανάρτηση (εμπρός / πίσω): Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρομή 110 χιλ. / Δύο αμορτισέρ διαδρομή 100 χιλ.
Φρένα (εμπρός / πίσω): Δίσκος 260 χιλ. με δαγκάνα τριών εμβόλων / Δίσκος 260 χιλ. με δαγκάνα δύο εμβόλων, προαιρετικό ABS
Ρεζερβουάρ (λίτρα): 9

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο