Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Βραδιές Ανοιχτής Σπουδής

Βραδιές Ανοιχτής Σπουδής

Η ομάδα θεάτρου Mad Dam Theatre Ensemble και ο καναδός σκηνοθέτης Richard Nieoczym, παρουσιάζουν τις «Βραδιές Ανοιχτής Σπουδής». Μία παράσταση σε εξέλιξη της ερευνητικής δουλειάς «The Eternal Feminine: Ancient Mirrors – Modern Voices and The Sky Up Above», όπου θα παρουσιαστούν αποσπάσματα των γυναικείων μονολόγων Η ομάδα θεάτρου Mad Dam Theatre Ensemble και ο καναδός […]

Η ομάδα θεάτρου Mad Dam Theatre Ensemble και ο καναδός σκηνοθέτης Richard Nieoczym, παρουσιάζουν τις «Βραδιές Ανοιχτής Σπουδής». Μία παράσταση σε εξέλιξη της ερευνητικής δουλειάς «The Eternal Feminine: Ancient Mirrors – Modern Voices and The Sky Up Above», όπου θα παρουσιαστούν αποσπάσματα των γυναικείων μονολόγων
Η ομάδα θεάτρου Mad Dam Theatre Ensemble και ο καναδός σκηνοθέτης Richard Nieoczym, παρουσιάζουν τις «Βραδιές Ανοιχτής Σπουδής». Μία παράσταση σε εξέλιξη της ερευνητικής δουλειάς «The Eternal Feminine: Ancient Mirrors – Modern Voices and The Sky Up Above», όπου θα παρουσιαστούν αποσπάσματα των γυναικείων μονολόγων «Κασσάνδρα Έκστασις» (Kassandra Ekstasis) από την Άννα Γριβάκου, «Μέδουσα: Η Κυρία στον Καθρέπτη» (Medusa: Τhe Lady in the Mirror) από τη Δήμητρα Μπάρλα, «Η Πανδώρα και οι Κόρες της» (Pandora and her Daughtes) από τη Mirjam Orlowsky και «The Sky Up Above» από τη Μυρτώ Μπέρνχαρντ.

Το The Eternal Feminine: Ancient Mirrors – Modern Voices μελετά την έκφραση των γυναικείων αρχέτυπων της ελληνικής μυθολογίας στη σύγχρονη καθημερινότητα, ενώ το The Sky Up Above τη μεταμόρφωση της βιωματικής εμπειρίας σε παραστασιακό γεγονός.

16 Μαϊου στις 21.15
«Κασσάνδρα Έκστασις» – Άννα Γριβάκου (Διάρκεια 50΄)
«The Sky Up Above» – Μυρτώ Μπέρχαντ (Διάρκεια 50΄)

17 Μαϊου στις 21.15
«Η Πανδώρα και οι Κόρες της» – Mirjam Orlowsky (Διάρκεια 50΄)
«Μέδουσα: Η Κυρία στον Καθρέπτη» – Δήμητρα Μπάρλα (Διάρκεια 50΄)


Περισσότερα για τις «Βραδιές Ανοιχτής Σπουδής»
Χρησιμοποιώντας αρχετυπικές γυναικείες φιγούρες της αρχαίας Ελληνικής μυθολογίας, έρχονται στην επιφάνεια τα βάθη της σύγχρονης κουλτούρας και αποκαλύπτεται μέσα στον «ιερό» χώρο του θεάτρου το μυστικό -αλλά ακόμη ρέον- υπόγειο ποτάμι που συνδέει τη σύγχρονη γυναίκα με τις αρχαίες μυθικές πηγές.
Γιατί τα περισσότερα αρχαία τεράτα στην Ελληνική μυθολογία ήταν γυναίκες; Γιατί ήταν η θηλυκή πλευρά τόσο σημαντική στην ουσία των τεράτων; Σύμφωνα με τον Γιουνγκ, όλοι οι αρχαίοι θεοί έχουν σήμερα εσωτερικευθεί: κατ’ ουσίαν εμφανίζονται και αντιμετωπίζονται μόνο ως ασθένειες της ψυχής. Και εάν οι θεοί έχουν εσωτερικευθεί, τότε τι συμβαίνει με αυτά τα αρχαία τέρατα; Μήπως και αυτά έχουν βυθιστεί μέσα μας;

Η Έκσταση της Κασσάνδρας
Δημιουργία και ερμηνεία από την Άννα Γριβάκου
Να λες την αλήθεια και να μη σε πιστεύουν. Να στιγματίζεσαι σαν ψεύτρα, προδότρα, ψυχικά διαταραγμένη. Να κατηγορείσαι για επαναστατικότητα. Μία προφήτης, μία καλλιτέχνης, δε γίνεται ποτέ αποδεκτή στον τόπο της.
Στους αρχαίους μύθους η Κασσάνδρα ήταν η κόρη του βασιλιά της Τροίας. Ο Απόλλωνας της έδωσε το χάρισμα της προφητείας αλλά της αφαίρεσε τη δύναμη της πειθούς επειδή αρνήθηκε τις ερωτικές του προτάσεις. Μετά το τέλος του Τρωικού πολέμου απήχθη και βιάστηκε από τον Αγαμέμνονα και αργότερα δολοφονήθηκε από την Κλυταιμνήστρα.
Σήμερα όταν εμφανίζεται μία γυναίκα με ένα διαφορετικό όραμα για τη δική της πραγματικότητα, αντίθετο στους κανόνες και τις καθιερωμένες συνήθειες, υποβάλλεται σε θεραπεία με ηλεκτροσόκ ώστε να θεραπευτεί από τις ψευδαισθήσεις της για να γίνει φυσιολογική. Η «Έκσταση της Κασσάνδρας» είναι η ιστορία μίας σημερινής γυναίκας που αγωνίζεται να απελευθερωθεί από την τυραννία της κοινωνίας και της οικογένειας και να μιλήσει με τη δική της αληθινή φωνή.

Μέδουσα: Η Κυρία στον Καθρέπτη
Δημιουργία και ερμηνεία από τη Δήμητρα Μπάρλα
Ζωή που έχει περάσει μέσα σε ένα νεκρό αποστειρωμένο κήπο από πέτρα, παγωμένες εικόνες, καμία κίνηση ψυχής: όλα είναι ένας πέτρινος κόσμος. Ο ένατος κύκλος της κόλασης του Δάντη.
Η Μέδουσα κατά το μύθο ήταν μια όμορφη κόρη που αποπλανήθηκε και βιάστηκε από τον Ποσειδώνα σε ένα ναό της θεάς Αθηνάς. Εξοργισμένη η θεά από αυτήν την πράξη, μεταμόρφωσε τη Μέδουσα σε ένα τέρας, τη Γοργόνα, με κεφάλι ζωσμένο με φίδια και βλέμμα που μεταμόρφωνε τους άνδρες σε πέτρα.
Για τη Μέδουσα στο σύγχρονο πολιτισμό, η Πόλη είναι ο κήπος από πέτρα όπου κάθε άγνωστος που συναντάμε στο δρόμο δολοφονείται από βλέμμα αδιαφορίας, από το φόβο του μολυσμένου Άλλου, από την απουσία της αγάπης. Πώς γίνεται να ξεπερασθεί αυτός ο φόβος, η αγωνία και η απελπισία της προσωπικής τραγωδίας, η εγκατάλειψη και ο χαμός των εραστών, της χαράς και της φιλίας, και να ανοίξει πάλι η καρδιά στην αγάπη ενώ ζούμε σε ένα κόσμο από πέτρα. Πώς μπορούμε να τρυπήσουμε το βράχο ώστε να κυλήσει ξανά η ζωή;

Η Πανδώρα και οι κόρες της
Δημιουργία και ερμηνεία από τη Mirjam Orlowsky
Σύμφωνα με το μύθο, ο Δίας διέταξε τους Θεούς και τις Θεές να δημιουργήσουν την Πανδώρα για να καταραστούν τους άνδρες, ως εκδίκηση της κλοπής της θεϊκής φλόγας από τον Προμηθέα. Ο Ήφαιστος την έπλασε από νερό και γη με όψη θεάς, η Αθηνά τη δίδαξε κέντημα, η Αφροδίτη της έδωσε χάρη και σκληρή προσμονή, ο Ερμής την προίκισε με νου χωρίς ντροπή, ψυχή που μπορούσε να ξεγελά και γλώσσα ύπουλη. Πριν την ύπαρξή της οι άντρες ζούσαν σε ευτυχή άγνοια του θηλυκού.
Ο Δίας της δώρισε ένα δοχείο όπου μέσα ήταν κλεισμένα όλα τα δεινά με τη διαταγή να μην το ανοίξει. Με δόλο της γέλασαν και το άνοιξε, κατηγορώντας την παρ’ όλα αυτά για την πράξη. Μέσα κράτησε όμως την ελπίδα.
Ποιες είναι σήμερα οι κόρες της Πανδώρας, οι κληρονόμοι των θεϊκών της δώρων;

The Sky Up Above
Συγγραφή, δημιουργία και ερμηνεία από τη Μυρτώ Μπέρνχαρντ
Το «The Sky Up Above» μελετά τη μεταμόρφωση της βιωματικής εμπειρίας σε παραστασιακό γεγονός. Πρόκειται για ένα έργο με έντονα αυτοβιογραφικά στοιχεία της ίδιας της ηθοποιού, καθώς και πρωτότυπα κείμενα από το ημερολόγιο του πατέρα της, Erich Bernhardt.
Μία γυναίκα που μεγάλωσε χωρίς τον πατέρα της, επιχειρεί να τον συναντήσει ξανά μέσα από τις λιγοστές της αναμνήσεις και ένα ημερολόγιο που εκείνος κρατούσε κατά τους τελευταίους μήνες της ζωής του. Συνομιλεί μαζί του, παίρνει τη μορφή του και ζωντανεύει εκδοχές της ζωής του, όπως η ίδια μπορεί να τις φανταστεί. Έρχεται αντιμέτωπη με την εγκατάλειψη, την ψυχική ασθένεια που βασάνιζε τον πατέρα της για χρόνια, το αμετάκλητο της αυτοκτονίας του, τις ομοιότητες αλλά και τις διαφορές μεταξύ τους. Ταξιδεύει μέσα στο δικό της φανταστικό κόσμο, ρίχνοντας φως στο σκοτάδι της απουσίας του πατέρα, και τελικά καταφέρνει να συναντήσει τη δύναμή της να θυμάται, να φαντάζεται, να απολαμβάνει, να παίζει – να ζει.

Στις 16 και 17 Μαϊου στις 21.15
Είσοδος: 12 €

**το μεγαλύτερο μέρος της παράστασης είναι στα αγγλικά.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 21 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο