Η Αθήνα τιμά έναν Γάλλο συνθέτη
Θα ακολουθήσει συναυλία με έργα του συνθέτη σε πρώτη εκτέλεση στην Ελλάδα με τη συμμετοχή διακεκριμένων μουσικών.
Συγκεκριμένα θα εκτελεστούν τα έργα Στύξ (1984) για 2 πιάνα και 8 χέρια με τη συμμετοχή των Λήδα Μασουρα, Λήδα Ζουρνατζή, Τίτος Γουβέλης, Αδαμαντία Πανούτσου και του Kurunta (2001) για φωνή, φλάουτο & κρουστά με τη συμμετοχή των Αγγελική Καθαρίου, Κατερίνα Τσέντς και Αθήνας Καψετάκη.
Για το έργο του συνθέτη και την προσφορά στη σύγχρονη μουσική θα προλογίσουν οι επίκουροι Καθηγητές του ΤΜΣ του Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Ζερβός και Αναστασία Γεωργάκη.
Ωρα προσέλευσης 19.00 μμ.
Bio
Γεννημένος το 1935 στο Clermont-Ferrand, παρακολούθησε μαθήματα σύνθεσης και φιλοσοφίας της μουσικής με τους E. Passani και Οlivier Messiaen στο Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris (Prix de philosophie de la musique en 1960).
Υπήρξε συνιδρυτής του GRM (Groupe de Recherches Musicales) με τον Pierre Schaeffer (1958- 1963) και πρωτεργάτης της συγκεκριμένης μουσικής (musique concrète) στη Γαλλία.
Επίσης, μαθήτευσε στην Ecole Normale Supérieure, ΕNS (1955- 1959) στο τομέα της Αρχαία Ελληνική Γραμματείας και Αρχαιολογίας (Diplomé d’archéologie grecque/1957), agrégé de Lettres/1958).
Τέλος Διδάκτωρ Μουσικολογίας (Docteur d’Etat en musicologie,1980), καθηγητής Πανεπιστημίου στο Τμήμα Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου του Στρασβούργου και διευθυντής Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Μουσικολογία στην EHESS (Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales).
Ο Francois Bernard Mache μιλάει άπταιστα την Αρχαία και Νέα ελληνική γλώσσα, η δε προσφορά του στο χώρο της παγκόσμιας σύγχρονης μουσικής δημιουργίας είναι εξαιρετικά σημαντική καθώς προβάλλει μεθοδικά την Αρχαία Ελληνική γραμματεία και φιλοσοφία μέσα από την πρωτότυπο μουσικό του ιδίωμα.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι ο François-Bernard Mâche έχει αναπτύξει μια προσωπική μέθοδο σύνθεσης επικεντρωμένη γύρω από τις ιδέες του μοντέλου του αρχετύπου εχοντας τις εφαρμόσει σε ένα σημαντικό αριθμό έργων του.
Η συνεισφορά του στο χώρο της σύγχρονης μουσικής, εκτός από το πλούσιο συνθετικό του έργο σχετίζεται και με την εγκαινίαση του χώρου της ζωοομουσικολογίας με το περίφημο βιβλίο του Mουσική, Μύθος και Φύση (ή τα Δελφίνια του Αρίωνa), το οποίο σαν ολότητα αναλύει τη σχέση της σύνθεσης με τη μυθική σκέψη με αναφορές στην ορνιθομουσικολογία και τη φύση.
Στα άρθρα του έχει επεξεργαστεί θέματα που αφορούν τη σχέση μουσικής και γλώσσας, τη σχέση της σύγχρονης τεχνολογίας με τη μουσική, τη σχέση μουσικής και μύθου, τη σχέση της μουσικής με τη φύση.
Τέλος, η συνεχής αναφορά του όχι μόνο στην Αρχαία αλλά και τη σύγχρονη Ελλάδα, η σχέση του με την Ελληνική ποίηση (μετάφραση ποιημάτων του Ελύτη στα γαλλικά) τον αναδεικνύουν σε μια πολύμορφη προσωπικότητα που θέτει τα θεμέλια μιας νέας μουσικολογίας μέσα από το πρίσμα της διαθεματικής σχέσης των ανθρωπιστικών και φυσικών επιστημών με εργαλείο την τεχνολογία.
- NASA: Αυτός είναι ο νέος χάρτης του σύμπαντος – Τα 102 χρώματα του ουρανού
- Ξέσπασε για το «βαρύ» πρόγραμμα ο Γιασικεβίτσιους: «Στο αποκορύφωμα της εξάντλησης οι παίκτες»
- Κρήτη: Πάλι από το μηδέν οι έρευνες για τον 33χρονο γιατρό
- Σε ποια τιμή θα κλειδώσει το πετρέλαιο το 2026 – Γιατί η αγορά παραμένει ευάλωτη
- Από τον ζόφο στη γιορτή και τα πολιτικά μηνύματα – Η ιστορία του ανθρώπου που δημιούργησε τον Άγιο Βασίλη
- Οι αγρότες παραμένουν στα μπλόκα – «Απέτυχε κάθε προσπάθεια κοινωνικού αυτοματισμού» αναφέρουν





