Επιστροφή σε κερδοφορία αλλά και μείωση τζίρου ήταν τα βασικά οικονομικά στοιχεία του ΟΛΠ για το 2010, ο οποίος κατέγραψε πέρυσι καθαρά κέρδη 7,047 εκατ. ευρώ έναντι ζημίων το 2009. Η μείωση τζίρου έφτασε το 9,15%, ο οποίος υποχώρησε σε 116,7 εκατ. ευρώ από 128,48 εκατ. ευρώ το 2009.
Επιστροφή σε κερδοφορία αλλά και μείωση τζίρου ήταν τα βασικά οικονομικά στοιχεία του ΟΛΠ για το 2010, ο οποίος κατέγραψε πέρυσι καθαρά κέρδη 7,047 εκατ. ευρώ έναντι ζημίων το 2009. Η μείωση τζίρου έφτασε το 9,15%, ο οποίος υποχώρησε σε 116,7 εκατ. ευρώ από 128,48 εκατ. ευρώ το 2009.
Το καθαρό προ φόρων αποτέλεσμα (κέρδη) ανέρχεται στα 11,23 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 38,32 εκατ. ευρώ το 2009, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους (τρέχοντες και αναβαλλόμενους) ανήλθαν σε 7,047 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 33,56 εκατ. ευρώ το 2009.
Τα έσοδα του ΣΕΜΠΟ από φορτοεκφορτωτικές εργασίες και αποθήκευση ανήλθαν στα 13,33 εκατ. ευρώ, έναντι 55,12 εκατ. ευρώ το 2009. Τη μείωση αυτή αποδίδει ο Οργανισμός στο ότι ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων ξεκίνησε την λειτουργία του τον Ιούνιο σε δοκιμαστικό επίπεδο και εν μέσω γενικευμένης οικονομικής κρίσης, αλλά και τη παράλληλη λειτουργία ανταγωνιστή στον Προβλήτα ΙΙ, αναφέροντας πως τα παραπάνω μεγέθη δεν είναι συγκρίσιμα.
Με βάση τα συνολικά ετήσια στοιχεία, η διακίνηση στο λιμάνι του Πειραιά ανήλθε σε 863.808 TEU (κοντέινερ), εκ των οποίων, 193.944 ΤEU μέσω του Προβλήτα Ι του ΟΛΠ και η υπόλοιπη από τον Προβλήτα ΙΙ της ΣΕΠ.
Tα έσοδα του τομέα διακίνησης των αυτοκινήτων (Car Terminal) παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Η συνεχιζόμενη οικονομική δυσπραγία της χώρας είχε σημαντικές αρνητικές συνέπειες στις πωλήσεις αυτοκινήτων, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, γεγονός που επέδρασε αρνητικά στις εισαγωγές -άρα και στη φορτοεκφόρτωση- αυτοκινήτων εισαγωγής, που μειώθηκε σε αριθμό ρεκόρ. Έτσι, το 2010 η διακίνηση οχημάτων εισαγωγής ανήρθε σε 133.545 οχήματα, μειωμένη κατά 22,9%, έναντι του 2009.
Αντίθετα, σημαντική ήταν η αύξηση του φορτίου μεταφόρτωσης (transshipment), στην οποία συνέβαλαν η μερική ανάκαμψη της διεθνούς οικονομίας και οι προσπάθειες της διοίκησης, για προσέλκυση τέτοιου φορτίου, προς τις εταιρίες μεταφοράς.
Το 2010 η διακίνηση αυτοκινήτων παρουσίασε αύξηση έναντι του 2009 κατά 139,2% (246.801, έναντι 103.178 διακινήσεων). Το χύμα και συμβατικό φορτίο συνεχίζει να έχει πτωτική πορεία, παρουσιάζοντας μείωση κατά 31%, υποκαθιστάμενο προοδευτικά από την μεταφορά αγαθών σε εμπορευματοκιβώτια.
Στις λοιπές δραστηριότητες του ΟΛΠ παρατηρείται συνολική αύξηση εσόδων της τάξης του 9,67%, η οποία οφείλεται στο ότι αυξημένος αριθμός πλοίων προσέρχεται για επισκευές και συντήρηση στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, ενισχύοντας τα έσοδα από δεξαμενισμό και λοιπές υπηρεσίες προς τα πλοία.
Τα έσοδα της αναφερόμενης περιόδου από την επιβατική κίνηση ανήλθαν περίπου στο επίπεδο της αντίστοιχης περιόδου του 2009 (10,46 εκατ. ευρώ έναντι 10,30 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2009).
Πέρυσι, από το λιμάνι του Πειραιά διακινήθηκαν 1.864.657 επιβάτες κρουαζιέρας, εκ των οποίων 426.147 ξεκίνησαν ή ολοκλήρωσαν (Home Porting) την κρουαζιέρα τους στον Πειραιά. Η συνολική διακίνηση ήταν μειωμένη κατά 8,1%, σε σχέση με την προηγουμένη χρονιά, λόγω της μείωσης κατά 10,8% των διερχόμενων (transit) επιβατών, αλλά η αύξηση κατά 2,6% στους επιβάτες προέλευσης-προορισμού είχε συνολικά θετική επίπτωση στα έσοδα, καθώς τιμολογούνται με υψηλότερο τιμολόγιο λόγω του αυξημένου κόστους που συνεπάγεται η παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας.
Στον τομέα της ακτοπλοΐας, η διακίνηση επιβατών -από το κεντρικό λιμάνι- ανήλθε το 2010 σε 10.100.697, καταγράφοντας μείωση 5,6%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Στο πορθμείο Περάματος, η διακίνηση ανήλθε σε 8.371.064 επιβάτες, μειωμένη επίσης κατά 4,1%. Η εν λόγω μείωση εκτιμάται ότι αντικατοπτρίζει το γενικότερο οικονομικό κλίμα στη χώρα, που μεταξύ των άλλων, έχει αρνητική επίπτωση στην επιβατική κίνηση προς και από τα νησιά.
Από τη σύμβαση παραχώρησης χρήσης και εκμετάλλευσης των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ μεταξύ του ΟΛΠ και της Cosco Pacific Ltd προέκυψαν για τη χρήση 2010 έσοδα 26,31 εκατ. ευρώ από τα ανταλλάγματα παραχώρησης και 18,03 εκατ. ευρώ από την παροχή υπηρεσιών στον προβλήτα ΙΙ, έναντι 5,86 εκατ. ευρώ και 10,87 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, της περιόδου 1/10/2009 -31/12/2009.
Τα λοιπά λειτουργικά έσοδα της περιόδου που ανήλθαν σε 17,36 εκατ. ευρώ έναντι 11,58 εκατ. ευρώ του 2009, παρουσιάζουν μεγάλη αύξηση της τάξης του 50%, η οποία οφείλεται στον αντιλογισμό πρόβλεψης για επίδικες δικαστικές υποθέσεις συνολικού ύψους 10,32 εκατ. εκατ. ευρώ.
Από αυτά, το 1 εκατ. ευρώ αφορά σε παραίτηση του αντίδικου από προσφυγή στο ΣτΕ, το 1,3 εκατ. ευρώ σε δικαίωση της εταιρείας από Διοικητικό Εφετείο επί απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού και τα 5,5 εκατ. ευρώ σε μείωση του ποσού της πρόβλεψης επίδικης διαφοράς στο ύψος του διεκδικούμενου κεφαλαίου (αφαιρούμενων δηλαδή τόκων και προσαυξήσεων) επειδή η διοίκηση και η Διεύθυνση Νομικών Υπηρεσιών εκτιμούν ότι θα τελεσιδικήσουν υπέρ της εταιρείας.
Ωστόσο, τα έσοδα από την εκμίσθωση χώρων παρουσίασαν μείωση 17,30% και ανήλθαν στα 4,74 εκατ. ευρώ, έναντι 5,74 εκατ. ευρώ του 2009, κυρίως λόγω της απώλειας των ενοικιαζόμενων χώρων που παραχωρήθηκαν στη ΣΕΠ.