Μια ξεχωριστή παράσταση θα δώσει η καταξιωμένη φλαουτίστα Στέλλα Γαδέδη στο Μέγαρο Μουσικής τη Δευτέρα 17 Ιανουαρίου, –που η ίδια έχει ονομάσει «Στις παρυφές της πόλης», εκεί όπου χρόνια τώρα κατοικεί δημιουργώντας απρόσκοπτα τις ιδιαίτερες μελωδίες της.
Η Στέλλα Γαδέδη είναι και μια αναγνωρισμένη, πολυσχιδής συνθέτις με πολύ σημαντικές συνεργασίες στο ενεργητικό της (Αινιάν, Artaud, Χατζιδάκις, Μαμαγκάκης, Παπαϊωάννου, Σαββόπουλος, Χρήστου, Κουνάδης κ.ά.) που μετρά ήδη επτά άλμπουμ στη δισκογραφία, εμπνευσμένα από την ποίηση, το θέατρο, τα διαφορετικά είδη μουσικής (από την κλασική έως την λαϊκή). Τα δύο πιο πρόσφατα ορίζουν και το πρόγραμμα της.

Θα παρουσιάσει – όντας στο πιάνο αλλά και ως ερμηνεύτρια – τη μουσική και τα τραγούδια της από το «Πάντως ήταν νύχτα», έργο βασισμένο σε πεζά κείμενα και στίχους ποιημάτων του Γιάννη Ρίτσου που επέλεξε η Ιουλίτα Ηλιοπούλου, το «Λα Πουπέ» σε στίχους του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη που συνέθεσε για την ομώνυμη θεατρική παράσταση της Άννας Κοκκίνου καθώς και τον λαϊκού ύφους Κύκλο τραγουδιών «Μona Lisa» σε απόδοση της νέας τραγουδίστριας Αντιγόνης Μπούνα. Το φωνητικό σύνολο συμπληρώνει η χαρισματική, σύγχρονη τραγουδοποιός κι ερμηνεύτρια Ευσταθία.
Συμμετέχει οκταμελής σύγχρονη ορχήστρα σε ενορχήστρωση και επιμέλεια Άκη Κατσουπάκη και ο ηθοποιός Δημήτρης Καταλειφός σε ρόλο αφηγητή. Η παράσταση επενδύεται εικαστικά από τα video art της Ελένης Κυρμιζάκη.

Η Στέλλα Γαδέδη έγραψε το «Πάντως ήταν νύχτα» το 2003, μετά από παραγγελία της Ορχήστρας των Χρωμάτων, στο πλαίσιο μιας παράστασης που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη μ’ ένα πιάνο, ένα σαξόφωνο, κοντραμπάσο και φωνή. Η μουσική και τα τραγούδια αυτού του έργου που σήμερα παρουσιάζονται συνοδεία μιας μικρής τζαζ ορχήστρας (όπως η ίδια αρχικά το είχε φανταστεί), εμπνέονται από το λόγο του Γιάννη Ρίτσου: τα πεζά κείμενά του από τα βιβλία Ο Γέροντας με τους Χαρταετούς (Κέδρος 1985) και Αρίοστος ο Προσεχτικός αφηγείται στιγμές του βίου του και του ύπνου του (Κέδρος, 1982) αλλά και από στίχους ποιημάτων του από τις συλλογές Εαρινή Συμφωνία, 1938 («Πλάθοντας Άνθη», «Άκου, άκου τις οπλές», «Ξεχασμένοι ξεχαστήκαμε»), Περσεφόνη, 1965-70, («Κει πέρα τίποτα δεν ταράζει τη σιωπή»), Σημειώσεις στα περιθώρια του Χρόνου, 1938-42 («Ένα άστρο φέγγει»), Πυραμίδες, 1935 («Βράδυ θαμπό») που θα διαβάσει ο Δημήτρης Καταλειφός.

Στο δεύτερο μέρος, ακολουθεί το έργο «Λα Πουπέ». Πρόκειται για τραγούδια και μουσικές σε στίχους του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη για την ομώνυμη παράσταση που έπαιξε και σκηνοθέτησε η Άννα Κοκκίνου την περίοδο 2008-2010 στο θέατρο Σφενδόνη, με ηρωίδα μια αφράτη 50άρα κι επιδέξια μοδίστρα που δεν μεγάλωσε ποτέ, μια γυναίκα καθηλωμένη σε μια αφύσικη παιδικότητα που εκμυστηρεύεται επί σκηνής τις εμμονές και τα πάθη της.
Η βραδιά κλείνει με το «Mona Lisa», μια σειρά από λαϊκά τραγούδια που έγραψε το διάστημα 2002-2006 σε στίχους σύγχρονων δημιουργών και δικούς της, «έχοντας για πρώτη φορά στο μυαλό της μια λαϊκή φωνή». Δέκα ερωτικά τραγούδια με διαφορετικούς ρυθμούς και ιδιώματα που τα ενώνουν η κοινή μουσική και η ενορχηστρωτική αντιμετώπιση αλλά και η γοητευτική νέα φωνή της Αντιγόνης Μπούνα. Το έργο πήρε τον τίτλο του από το ομώνυμο τραγούδι του Κύκλου για να υπογραμμίσει την πίστη της Στέλλας Γαδέδη «στις αναμφισβήτητες αρετές και αξίες που έχει το διάσημο πορτρέτο: την ομορφιά, τη διαχρονικότητα αλλά και το μυστήριο», όπως άλλωστε και κάθε μορφή τέχνης.

Στέλλα Γαδέδη- Βιογραφία

Η παράσταση ανήκει στον Κύκλο Σύγχρονοι Περφόρμερ της Σειράς Γέφυρες που διευθύνει ο συνθέτης Δημήτρης Μαραγκόπουλος.

Χορηγός επικοινωνίας της εκδήλωσης είναι το in.gr