F1 – GP Ευρώπης 2010, ΕΔ1: Ο Nico Rosberg στην κορυφή
Ο Γερμανός έδειξε ότι οι αεροδυναμικές αλλαγές της Mercedes W01 αρχίζουν
να αποδίδουν, την ώρα που η Ferrari αφοσιώθηκε στην κατανόηση του
βαρέως ανανεωμένου μονοθεσίου της στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών της Βαλένθια.
Η ανανεωμένη Mercedes W01 σημείωσε τον ταχύτερο γύρο, στα χέρια του Nico Rosberg, στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ευρώπης, 9ου φετινού αγώνα της Formula 1, με διαφορά λίγων δεκάτων του δευτερολέπτου από τις δύο McLaren των Lewis Hamilton και Jenson Button.
Η Ferrari πέρασε την πρώτη περίοδο δοκιμών στο σιρκουί της ισπανικής Βαλένθια δοκιμάζοντας τα πολλά και σημαντικά νέα αεροδυναμικά στοιχεία του μονοθεσίου της (με κυριότερο το νέο σημείο τοποθέτησης των απολήξεων της εξάτμισης), ενώ ούτε η Red Bull Racing θέλησε να σημειώσει χρόνους αντίστοιχους της δυναμικής της.
Πάντως και η Mercedes GP αφιέρωσε την προσοχή της στην κατανόηση των αεροδυναμικών αλλαγών του μονοθεσίου της – και έδειξε ότι έχει προοδεύσει αρκετά στο δύσκολο έργο να κάνει τον δικό της αεραγωγό F-duct να αποδίδει (δεδομένου ότι ο N. Rosberg πέτυχε τον πρώτο χρόνο χρησιμοποιώντας τον).
Στις επόμενες περιόδους ελεύθερων δοκιμών η άσφαλτος στο μεσογειακό λιμάνι θα καθαρίσει και θα αποκτήσει πολύ περισσότερη πρόσφυση, συνεπώς οι χρόνοι της πρώτης περιόδου δεν είναι τόσο αντιπροσωπευτικοί – όπως ακριβώς ισχύει και με τον σημαντικό, σήμερα το πρωί, ρυθμό φθοράς των ελαστικών.
Η αναπόφευκτη –για σιρκουί δρόμου- σκόνη ανάγκασε πολλούς οδηγούς να βγουν εκτός πίστα, χωρίς συνέπειες, την ώρα που η Hispania είχε σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας με αποτέλεσμα ο Bruno Senna και ο δοκιμαστής Christian Klien να χάσουν πολύ χρόνο. Πάντως ο Βραζιλιάνος πρόλαβε να κάνει ταχύτερο χρόνο από τη Lotus του Jarno Trulli και τη Virgin του Lucas di Grassi.