Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Mitsubishi ASX 1.8 D: H νέα διάσταση των SUV

Mitsubishi ASX 1.8 D: H νέα διάσταση των SUV

Το μετασχηματισμό της ευρύτερης κατηγορίας των SUV συνυπογράφει το ASX της Mitsubishi, διαθέτοντας συμπαγείς διαστάσεις και προσιτό προφίλ, ανεξαρτήτως έκδοσης.

Tom Phillips

Έχοντας αφιερωθεί στην κατασκευή ακούραστων ημι-φορτηγών (pick-ups) και στην εξέλιξη τετράτροχων με αδιαπραγμάτευτες δυνατότητες στην άσφαλτο (βλέπε Lancer Evolution), η Mitsubishi αποφάσισε να εντρυφήσει και σε mainstream προτάσεις.

Το ASX, το νέο crossover της ιαπωνικής φίρμας, φιλοδοξεί να κατακτήσει τη συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των συμπαγών SUV, παραμερίζοντας μεταξύ άλλων και το εμπορικά πετυχημένο Nissan Qashqai.

Στην πράξη, η νέα πρόταση της Mitsubishi μοιράζεται το ίδιο δάπεδο με το μέχρι σήμερα γνωστό Outlander, διαθέτοντας το ίδιο μήκος μεταξονίου και ένα εξίσου ευρύχωρο εσωτερικό.

Η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης παραπέμπει σε ένα τυπικό SUV, βελτιώνοντας σημαντικά την ορατότητα του οδηγού, ενώ εντύπωση προκαλεί και το πλήθος των υποδοχών για τα μικροαντικείμενα που φιλοξενεί το εσωτερικό.

Αναβαθμισμένη, σε σχέση με τις μέχρι σήμερα γνωστές προτάσεις της ιαπωνικής φίρμας, είναι η ποιότητα κατασκευής, όπως άλλωστε και ο σχεδιασμός του ταμπλό.

Στις πίσω θέσεις ο χώρος είναι άφθονος. Οι ενήλικοι επιβάτες θα απολαύσουν την άνεση που προσφέρει το ASX ακόμη και σε μακρινά ταξίδια.

Ταυτόχρονα, η προαιρετικά διαθέσιμη πανοραμική οροφή δημιουργεί ένα… ευάερο και ευήλιο περιβάλλον, ενώ τα 416 λίτρα του χώρου αποσκευών αποδεικνύονται αρκετά, ανεξάρτητα από το αν η παρουσία του subwoofer του ηχοσυστήματος της Rockford περιορίζει τον αρχικό του όγκο.

Η άποψή μας
Η Mitsubishi περιγράφει το ASX ως game changer, καθώς για τη φίρμα αποτελεί ένα γενναίο βήμα προς μια εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία που διαθέτει ήδη αδιαμφισβήτητους πρωταγωνιστές. Το ASX τοποθετείται απέναντι στον ανταγωνισμό προσφέροντας την απαιτούμενη ευρυχωρία, ανταγωνιστικές τιμές και ορισμένες τεχνολογικές καινοτομίες. Παρόλα αυτά,το προσεχές καλοκαίρι οπότε και θα λανσαριστεί το ιαπωνικό crossover στην ευρωπαϊκή αγορά, οι ικανότητες των ανταγωνιστών του -όπως το Skoda Yeti, το Nissan Qashqai και το Peugeot 3008- μπορεί να σημάνουν τον παραγκωνισμό του στις niche επιλογές της κατηγορίας.

Σε επίπεδο σχεδίασης, η χαρακτηριστική από την τελευταία γενιά του Lancer, τραπεζοειδής μάσκα δηλώνει ξεκάθαρα το σύγχρονο σχεδιαστικό προφίλ του κατασκευαστή, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι λείπουν οι ομοιότητες με το Nissan Qashqai ή την BMW X1.

Από την άλλη, το μακρύ μεταξόνιο έχει επί της ουσίας επιβάλλει τους εξαιρετικά κοντούς προβόλους που με τη σειρά τους, έχουν διατηρήσει το συνολικό μήκος του αμαξώματος στα 4,3 μέτρα.

Όπως και να έχει, το κλειδί της επιτυχίας σε ένα συμπαγές crossover παραμένει η οικονομία. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο όλες οι εκδόσεις του ASX θα διαθέτουν σύστημα start&stop και ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού, περιορίζοντας ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου.

Στη δική μας περίπτωση, την κίνηση του ASX εξασφάλιζε ένας νέος πετρελαιοκινητήρας 1,8 λίτρων, ο οποίος σύμφωνα με τη Mitsubishi αποτελεί το πρώτο diesel μοτέρανάλογηςχωρητικότητας που διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμό.

Αυτό σημαίνει ότι η συμπίεση του κινητήρα μπορεί να είναι χαμηλή -γεγονός που επιτρέπει στο πετρελαιοκίνητο σύνολο να λειτουργεί περισσότερο αθόρυβα σε όλες τις ταχύτητες κίνησης- αν και ο υψηλής συχνότητας ήχος που παράγει ο υπερσυμπιεστής καυσαερίων είναι αισθητός.

Το σύστημα start&stop δουλεύει αδιάκοπα, έστω και αν ο κινητήρας χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να διακόψει ή να επανεκκινήσει τη λειτουργία του, σε σχέση με αντίστοιχα συστήματα του ανταγωνισμού.

Αντίστοιχα, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά άμεσο, γεγονός που σου επιτρέπει να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο με αυτοπεποίθηση, παραβλέποντας ως ένα βαθμό τις έντονες κλίσεις του αμαξώματος.

Ανταποδίδοντας, το μετριοπαθές στήσιμο της ανάρτησης του ASX προσφέρει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, ακόμα και σε δρόμους με έντονες ανωμαλίες.

Αν και τα περισσότερα crossovers δεν… εγκαταλείπουν ποτέ την άσφαλτο, το ASX διαθέτει τετρακίνητες εκδόσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια πως η δικίνητη εκδοχή του υπολείπεται σε πρόσφυση.

Auto Express

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο