Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Mazda 3 2009: Big in Japan

Mazda 3 2009: Big in Japan

Δηλώνοντας απερίφραστα την ιαπωνική του καταγωγή, το νέο Mazda 3 μετρά τις δικές του πιθανότητες επιβίωσης στην υπεροπτική αγορά της Δυτικής Ευρώπης.

Γιάννης Αδάναλης

Για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο κάθε ξενόφερτο τετράτροχο προϊόν που διεκδικεί τη δική του θέση στην ευρωπαϊκή αγορά είναι αυτό που, στις περισσότερες των περιπτώσεων, αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη δυσπιστία όλων μας.



Ένας ιδιότυπος σωβινισμός, τροφοδοτούμενος από κατασκευαστικές εμμονές ασιατικών και όχι μόνο αυτοκινητοβιομηχανιών, ορίζει τις αγοραστικές μας συνήθειες, κάνοντας δύσκολη τη ζωή όσων επιχειρούν να ‘σπάσουν‘ το καταναλωτικό κατεστημένο που έχει δημιουργηθεί στη Γηραιά Ήπειρο.



Δεν είναι λίγα τα παραδείγματα κατασκευαστών που προσπάθησαν να προσαρμοστούν στα ευρωπαϊκά δεδομένα, μεταλλάσσοντας ακόμη και πρωτογενείς πληροφορίες του γενετικού τους κώδικα.



Για τη Mazda, πάντως, η διατήρηση της εταιρικής ταυτότητας αποτέλεσε και συνεχίζει να αποτελεί μια από τις σημαντικότερες προτεραιότητες της. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει το τελευταίο δείγμα γραφής της φίρμας και συγκεκριμένα ο νέος εκπρόσωπός της στη δημοφιλέστατη κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων.



Προσπερνώντας τα συντηρητικά σχεδιαστικά πρότυπα του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού, το 3 δεύτερης γενιάς επενδύει στο δυναμικό προφίλ του κατασκευαστή του.



Οι τονισμένοι θόλοι των τροχών και πολύ περισσότερο η χαρακτηριστική εισαγωγή αέρα που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο τμήμα του μπροστινού προφυλακτήρα, δηλώνουν εξαρχής τις σχεδιαστικές προθέσεις του αυτοκινήτου, έστω και αν το τελείωμα του αμαξώματος παραπέμπει, εμφανώς, στο απερχόμενο μοντέλο.



Οι πιο παρατηρητικοί ίσως διακρίνουν και την αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων. Στην περίπτωση του πεντάθυρου αμαξώματος το μήκος έχει κερδίσει 4,5 εκατοστά, φτάνοντας τα 4,46 μέτρα. Αντίστοιχα, στο μήκος του τετράθυρου Mazda 3 έχουν προστεθεί 9 εκατοστά, αγγίζοντας πλέον τα 4,58 μέτρα.



Τη χρήση ενός κοινού σχεδιαστικού κώδικα ανάμεσα στο εξωτερικό περίβλημα και το εσωτερικό τμήμα του ιαπωνικού μικρομεσαίου αποκαλύπτουν οι καλοσχεδιασμένες επιφάνειες του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών.



Οι πτυχές που έχουν δημιουργηθεί στο καμπυλόγραμμο ταμπλό, με σκοπό να φιλοξενήσουν τα βασικά όργανα ελέγχου, διαφοροποιούν την εικόνα του, πιστοποιώντας ταυτόχρονα και τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του.



Σαφέστατα πιο συμβατικός είναι ο σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας, γεγονός που ευνοεί, μεταξύ άλλων, την εργονομία.



Άξια αναφοράς, τέλος, είναι και η προσπάθεια ποιοτικής αναβάθμισης, καθώς ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό καλύπτεται από αφρώδες πλαστικό, ενώ το φινίρισμα των υπολοίπων τμημάτων σου δίνει την αίσθηση ενός πολυτελέστερου συνόλου.



Απουσία εμφανών μειονεκτημάτων, ο περιορισμένος χώρος που αναλογεί στα κάτω άκρα των πίσω επιβατών φαντάζει ως η μοναδική παραφωνία στο εσωτερικό του μικρομεσαίου Mazda.



Αντίθετα, στο μέσο όρο της κατηγορίας κινείται ο όγκος του χώρου αποσκευών, ξεκινώντας από τα 340 λίτρα στην πεντάθυρη έκδοση και φτάνοντας τα 430 στο τετράθυρο αμάξωμα.



Όπως και να έχει θα ήταν λάθος να αποφασίσεις με κριτήρια… λογιστικής για την αξία ενός αυτοκινήτου που συνειδητά έχει επιλέξει να διαφοροποιηθεί από το άχρωμο σχεδιαστικό και οδηγικό προφίλ των ομοεθνών συνοδοιπόρων του.



Αν και το δάπεδο πάνω στο οποίο βασίζεται το νέο Mazda 3 προέρχεται από το απερχόμενο μοντέλο, η ιαπωνική φίρμα δεν δίστασε να εφαρμόσει τη συνήθη τακτική… απώλειας του περιττού βάρους.



Παρά την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας οδήγησε στο περιορισμό του συνολικού βάρους κατά 11 κιλά, αλλά και στην ενίσχυση της ακαμψίας του πλαισίου.



Ταυτόχρονα επαναπροσδιορίστηκαν οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων και το σύστημα διεύθυνσης απέκτησε ηλεκτρο-υδραυλική υποβοήθηση, συμβάλλοντας και αυτό με τη σειρά του στην προσπάθεια περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμου.



Διατηρώντας τις αναγνωρισμένες ικανότητές του στην άσφαλτο, το Mazda 3 προσφέρει, πλέον, υψηλότερα επίπεδα άνεσης, ενώ η αισθητή βελτίωση της ποιότητας κύλισης υπογραμμίζεται από την αποτελεσματική ηχομόνωση της καμπίνας και τις προβλέψιμες αντιδράσεις του μπροστινού και πίσω άξονα.



Ένας ανταγωνιστικός κινητήρας βενζίνης στα 1.600 κ.εκ. ίσως να απλοποιούσε τις διαδικασίες για το ιαπωνικό μικρομεσαίο, καθώς το σημερινό μοτέρ των 105 ίππων δεν δείχνει ικανό να σταθεί αντάξιο των υψηλών προσδοκιών.



Η πολιτισμένη και ως ένα σημείο οικονομική λειτουργία του δεν αρκεί για να το βγάλει από την αφάνεια. Αντίθετα, μάλιστα, η μίζερη απόδοσή του αφήνει ανεκμετάλλευτο ένα μεγάλο μέρος των δυνατοτήτων του πλαισίου, προσφέροντας ένα σαφές προβάδισμα στον ανταγωνισμό.



Συμφιλιωμένο με τις μέτριες επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι και το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, η κλιμάκωση του οποίου δεν ακολουθεί τις προδιαγραφές ισχύος ενός ατμοσφαιρικού μοτέρ 105 ίππων.



Με τα βλέμματα να στρέφονται, λοιπόν, στη δίλιτρη έκδοση των 150 ίππων ή στις απαγορευμένες εκδόσεις diesel των 1,6 και 2,2 λίτρων, το νέο Mazda 3 αναμένεται στην ελληνική αγορά τον Ιούλιο και στους δύο τύπους αμαξωμάτων (πεντάθυρο hatchback και sedan).

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο