Ο έρωτας της Ελβίρας για τον Αρτούρο υπερνικά τα παιχνίδια εξουσίας στην όπερα του Βιντσέντσο Μπελίνι, Οι Πουριτανοί. Ο χωρισμός των δύο εραστών οδηγεί την ηρωίδα σε απόγνωση, και ο Μπελίνι μας χαρίζει μία από τις πιο γνωστές σκηνές τρέλας στην ιστορία της όπερας.
Έργο έντονα μελωδικό, με ιδιαίτερα απαιτητικούς ρόλους για το πρωταγωνιστικό ζευγάρι. Η όπερα θα ανέβει στις 24, 26, 28 και 30 Απριλίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Ο έρωτας της Ελβίρας για τον Αρτούρο υπερνικά τα παιχνίδια εξουσίας στην όπερα του Βιντσέντσο Μπελίνι, Οι Πουριτανοί.
Ο χωρισμός των δύο εραστών οδηγεί την ηρωίδα σε απόγνωση, και ο Μπελίνι μας χαρίζει μία από τις πιο γνωστές σκηνές τρέλας στην ιστορία της όπερας.
Τα αγνά συναισθήματα των δύο νέων ξεπερνούν τον εθνικό διχασμό.
Το έργο είναι έντονα μελωδικό, με ιδιαίτερα απαιτητικούς ρόλους για το πρωταγωνιστικό ζευγάρι. Η εξαιρετική αυτή παραγωγή γνώρισε την αποθέωση από το κοινό και τους κριτικούς στην πρόσφατη παρουσίασή της στο Άμστερνταμ.

Η όπερα θα ανέβει στις 24, 26, 28 και 30 Απριλίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη). Πραγματοποιείται από την Εθνική Λυρική Σκηνή σε συμπαραγωγή με την Όπερα της Ολλανδίας και το Μεγάλο Θέατρο της Γενεύης. Η ευρηματική σκηνοθεσία είναι του Φρανθίσκο Νεγκρίν και τα εντυπωσιακά σκηνικά της Ες Ντέβλιν.

Ο συνθέτης και το έργο
Ο Βιντσέντσο Μπελίνι γεννήθηκε στην Κατάνια στις 3 Νοεμβρίου 1801 και μεγάλωσε σε οικογένεια μουσικών. Η επιτυχία ήρθε γρήγορα: η πρώτη, μαθητική του όπερα απέφερε παραγγελία από το περίφημο θέατρο Σαν Κάρλο της Νάπολης και αυτή με τη σειρά της παραγγελία από τη Σκάλα του Μιλάνου.
Εκεί ο Μπελίνι συνάντησε τον ποιητή Φελίτσε Ρομάνι και τον τενόρο Τζοβάνι Μπατίστα Ρουμπίνι, με τους οποίους συνεργάστηκε στα σημαντικότερα έργα του. Την επιτυχία του Πειρατή (Il Pirata) (1827) ακολούθησαν οι όπερες Οι Καπουλέτοι και οι Μοντέκοι (1830) (I Capuleti e I Montecchi), Η υπνοβάτιδα (1831) (La Sonnambula) και Νόρμα (1831) (Norma).
Η αποτυχία της Βεατρίκης της Τέντα (Beatrice di Tenda) (1833) επέφερε την ρήξη με τον Ρομάνι και οδήγησε τον Μπελίνι στο Παρίσι, όπου παρουσίασε με μεγάλη επιτυχία τους Πουριτανούς (1835). Πέθανε στο Παρίσι στις 23 Σεπτεμβρίου 1835. Οι όπερες του επανήλθαν στο προσκήνιο μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο όταν σημαντικές τραγουδίστριες όπως η Μαρία Κάλλας και η Τζόαν Σάδερλαντ ανανέωσαν το ενδιαφέρον του κοινού για τα έργα.

Το έργο
Οι Πουριτανοί -σοβαρό μελόδραμα σε τρία μέρη- είναι η τελευταία όπερα του Βιντσέντσο Μπελίνι. Το ποιητικό κείμενο του Κάρλο Πέπολι βασίζεται στο θεατρικό Στρογγυλοκέφαλοι και ιππότες (1833) των Ζακ-Αρσέν-Πολικάρπ-Φρανσουά Ανσελό και Ζοζέφ Ξαβιέ Μπονιφάς, του επονομαζόμενου Σεντίν.

Η όπερα διαδραματίζεται στο Πλίμουθ τον 17ο αιώνα κατά τη διάρκεια του Αγγλικού Εμφυλίου. Η Ελβίρα, κόρη του πουριτανού κυβερνήτη, είναι ερωτευμένη με τον Αρτούρο ο οποίος ανήκει στους υποστηρικτές του βασιλιά. Ο πατέρας της αποδέχεται το γάμο, ο οποίος όμως ακυρώνεται επειδή την τελευταία στιγμή ο Αρτούρο εξαφανίζεται συνοδεύοντας άγνωστη γυναίκα. Η Ελβίρα εκλαμβάνει τη φυγή του ως προδοσία και χάνει τα λογικά της. Ο Αρτούρο καταδικάζεται σε θάνατο καθώς αποδεικνύεται ότι η άγνωστη γυναίκα ήταν η βασίλισσα Ενρικέτα (Εριέτα Μαρία της Γαλλίας), χήρα του αποκεφαλισμένου βασιλιά. Ο Αρτούρο επιστρέφει στην Ελβίρα, η οποία συνέρχεται από την ταραχή, μόλις πληροφορείται τη θανατική του καταδίκη. Την ύστατη στιγμή απονέμεται χάρη στον Αρτούρο κι έτσι το ζευγάρι μπορεί να ζήσει ευτυχισμένο.

Οι Πουριτανοί πρωτοπαρουσιάστηκαν στις 24 Ιανουαρίου 1835 στο Ιταλικό Θέατρο στο Παρίσι με τους Τζούλια Γκρίζι ως Ελβίρα και Τζοβάνι Μπατίστα Ρουμπίνι ως Αρτούρο. Παράλληλα, ο Μπελίνι είχε συνθέσει δεύτερη εκδοχή για τη διάσημη τραγουδίστρια Μαρία Μαλιμπράν που θα ερμήνευε το ρόλο της Ελβίρας στη Νάπολη. Μία σειρά από αντιξοότητες δεν επέτρεψαν το ανέβασμα αυτό. Έτσι, η εκδοχή «της Μαλιμπράν» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά μόλις στις 14 Δεκεμβρίου 1985 σε συναυλιακή μορφή στο Κέντρο Μπάρμπικαν του Λονδίνου, και σε σκηνικό ανέβασμα στις 10 Απριλίου 1986 στο Θέατρο Πετρουτσέλι στο Μπάρι. Παραγωγή των Πουριτανών αναφέρεται στη υπό βρετανική προστασία Ζάκυνθο το 1840 και στην Αθήνα το 1851.
Το έργο παρουσιάζεται από την Εθνική Λυρική Σκηνή για πρώτη φορά.

Μουσική Διεύθυνση: Αντρί Γιούρκεβιτς
Σκηνοθεσία: Φρανθίσκο Νεγκρίν
Σκηνικά: Ες Ντέβλιν
Κοστούμια: Λουί Ντεζιρέ
Φωτισμοί: Μπρούνο Πόετ
Διεύθυνση χορωδίας: Νίκος Βασιλείου

Λόρδος Γκουαλτιέρο Βάλτον: Τάσος Αποστόλου
Σερ Τζόρτζιο: Μπάλιντ Σάμπο
Λόρδος Αρτούρο Τάλμπο: Μπράιαν Ίμελ
Σερ Ρικκάρντο Φορθ: Τζόρτζιο Καοντούρο
Σερ Μπρούνο Ρόμπερτσον: Φίλιππος Δελλατόλας
Εριέττα της Γαλλίας: Ειρήνη Καράγιαννη
Ελβίρα: Εγλισέ Γουτιέρες

Τηλ. ταμείων ΕΛΣ: 210 3612461, 210 3643725
Ώρες λειτουργίας ταμείων και τηλεφωνικών πωλήσεων: 9:00 – 21:00 μ.μ.
Τηλ. ταμείων ΟΜΜΑ: 210 7282333

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο