Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Ford Fiesta 1.4: O συνήθης ύποπτος

Ford Fiesta 1.4: O συνήθης ύποπτος

Δεν είναι η πρώτη και σίγουρα ούτε η τελευταία φορά που το Fiesta φιγουράρει ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας, προσφέροντας στην Ford ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό.   

Γιάννης Αδάναλης

Δεν είναι η πρώτη και σίγουρα ούτε η τελευταία φορά που το Fiesta φιγουράρει ανάμεσα στις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας, προσφέροντας στην Ford ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό.

Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.388 κ.εκ.
Ισχύς:
96 ίπποι/ 5.750 σ.α.λ.
Ροπή:
128 Nm/ 4.200 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 12,2 δλ
Τελ. ταχύτητα:
175 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
14.100 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
15.445 ευρώ

Μετά από 12 εκατομμύρια πωλήσεις και 32 χρόνια συνεχούς παρουσίας στην ευρωπαϊκή αγορά, το «μικρό» Ford δείχνει -και είναι- πιο ώριμο από ποτέ, έχοντας προσθέσει στο προφίλ ενός ευέλικτου και πρακτικού αυτοκινήτου πόλης τα χαρακτηριστικά μιας τυπικής, μικρομεσαίας πρότασης.

Παράλληλα, ο σχεδιαστικός επαναπροσδιορισμός του αμαξώματος δηλώνει ξεκάθαρα την προσπάθεια της φίρμας να αναβαθμίσει την εικόνα ενός αυτοκινήτου, που τα τελευταία χρόνια έδειχνε να ασφυκτιά στα «απόνερα» που προκάλεσε το ρηξικέλευθο «new edge design» των Ka και Focus πρώτης γενιάς.

Αποφεύγοντας, λοιπόν, τους πειραματισμούς, η «ευρωπαϊκή» Ford -στην οποία ανήκει η ευθύνη εξέλιξης και σχεδιασμού του αυτοκινήτου- αρκέστηκε σε μια ακόμη στείρα εφαρμογή του «kinetic design».

To νέο Fiesta δεν κρύβει τη σχεδιαστική του συγγένεια με τις υπόλοιπες προτάσεις της φίρμας, παραπέμποντας στα μεγαλύτερα Focus και Mondeo, αλλά και στο πολυαναμενόμενο Ka του 2009.

Πέρα από το «φρέσκο» παρουσιαστικό, το δημοφιλές Ford διαφοροποιείται και ως προς τις εξωτερικές διαστάσεις του, γεγονός που το τοποθετεί πολύ κοντά στο ανώτερο όριο της κατηγορίας.

Υπέρ
Σχεδίαση αμαξώματος
Απόδοση κινητήρα
Οδική συμπεριφορά
Κατά
Αίσθηση τιμονιού
Εξοπλιστικές ελλείψεις
Τριγμοί στο αυτοκίνητο δοκιμής

Συγκεκριμένα, το μήκος έχει φτάσει τα 3,95 μέτρα, παρουσιάζοντας αύξηση 3 εκατοστών, ενώ το πλάτος έχει «κερδίσει» 4 εκατοστά, ξεπερνώντας τα 1,7 μέτρα. Μεγαλύτερη, τέλος, είναι η αύξηση του ύψους, η οποία φτάνει ακόμη και τα 5 εκατοστά.

Διαμετρικά αντίθετη είναι η πορεία του συνολικού βάρους, καθώς η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας έχει οδηγήσει στην αξιοσέβαστη μείωση των 40 κιλών.

Απαλλαγμένο από τα περιττά βάρη και τις κακές συνήθειες του παρελθόντος, το Fiesta δείχνει έτοιμο να εκμεταλλευτεί την προσθήκη αποδοτικότερων μοτέρ στη νεοσύστατη γκάμα του.

Στην πράξη, οι 96 ίπποι του 1.400άρη κινητήρα κινούν σβέλτα το μικρό Ford, πόσο μάλλον όταν οι απαιτήσεις εναρμονίζονται με τη λογική της άνετης και οικονομικής μετακίνησης.

Εντός πόλης, το «κοντό» τιμόνι των 2,6 στροφών από άκρη σε άκρη ευνοεί κάθε είδος ελιγμού, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο το αστικό προφίλ του αυτοκινήτου.

Αντίστοιχα, το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων, σε συνδυασμό με τον καλορυθμισμένο συμπλέκτη, απλοποιεί τη διαδικασία των αλλαγών, ενώ οι αναρτήσεις ανταποκρίνονται στην τραχύτητα της ελληνικής ασφάλτου, εξασφαλίζοντας την απαιτούμενη άνεση.

Η υψηλή, για τα δεδομένα της κατηγορίας, ποιότητα κύλισης αφήνει τη «γεύση» ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου, το οποίο όμως στην δική «μας» περίπτωση εμφάνισε ορισμένους τριγμούς.

Κατά τα άλλα, το προσεγμένο εσωτερικό διαθέτει, μεταξύ άλλων, τους χώρους και την εξοπλιστική πληρότητα μεγαλύτερων προτάσεων.

Πέρα από την ευρυχωρία και τα γενναιόδωρα εξοπλιστικά «πακέτα» -αν και υπάρχουν επιμέρους παράδοξα όπως τα χειροκίνητα πίσω παράθυρα σε όλες τις εκδόσεις- το εσωτερικό του Fiesta διακρίνεται και για την αξιοπρεπή ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή του.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το αφρώδες πλαστικό που καλύπτει την μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλό, θυμίζοντας -σε όψη και αφή- πολυτελέστερες προτάσεις.

Σε επίπεδο εργονομίας, ο λιτός σχεδιασμός του πίνακα οργάνων και η παρουσία της οθόνης υγρών κρυστάλλων στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας εξασφαλίζουν στον οδηγό την απαραίτητη πληροφόρηση.

Αντίθετα, ο μεγάλος αριθμός των διακοπτών που συγκεντρώνεται γύρω από το ηχοσύστημα και αφορά τη λειτουργία του, ίσως αρχικά προβληματίσει, καθώς απαιτεί μια μικρή περίοδο εξοικείωσης.

Ας μην ξεχνάμε, βέβαια, ότι οι περισσότερες λειτουργίες του ηλεκτρονικού εξοπλισμού ελέγχονται και από τα αντίστοιχα χειριστήρια που φιλοξενεί το τιμόνι, διευκολύνοντας τον οδηγό που θα θελήσει να εκμεταλλευτεί -μεταξύ άλλων- το σύστημα ανοικτής ακρόασης τεχνολογίας Bluetooth και τη λειτουργία των φωνητικών εντολών (προαιρετικός εξοπλισμός).

Για όσους η προηγμένη τεχνολογία δεν «κρύβει» ιδιαίτερες συγκινήσεις, το Fiesta έχει να επιδείξει την συμπεριφορά του στην άσφαλτο.

Θυμίζοντας τις παλιές καλές εποχές, το μικρό Ford εξακολουθεί να προσφέρει στον οδηγό το δικαίωμα της συμμετοχής, σε μια διαδικασία που τείνει να απομονώσει τον ανθρώπινο παράγοντα προς όφελος της ασφάλειας.

Απουσία ηλεκτρονικών βοηθημάτων, το Fiesta παραμένει μια μικρή οδηγική όαση, εκμεταλλευόμενο τις δυνατότητες του πλαισίου και την ισχύ του 1.400άρη κινητήρα.

Τα χαρακτηριστικά κίνησής του παραπέμπουν στο Mazda 2 -μαρτυρώντας την κατασκευαστική συγγένεια των δυο αυτοκινήτων- αν και οι αντιδράσεις του στο όριο αποδεικνύονται πιο προοδευτικές και κατά συνέπεια ευκολότερα ελεγχόμενες.

Το Fiesta δεν «αρέσκεται» στην υποστροφή ισχύος, ενώ εξίσου σπάνια θα αποσταθεροποιήσει και τον πίσω άξονα.

Σε κάθε περίπτωση οι κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμα είναι περιορισμένες, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι -παρά την μέτρια αίσθηση και την ελλιπή πληροφόρηση- ικανοποιεί και το σύστημα πέδησης διαχειρίζεται αποτελεσματικά το βάρος των 966 κιλών.

Ανεξάρτητα από τους όποιους συμβιβασμούς επιτάσσει η λογική περιορισμού της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, το Fiesta δεν δείχνει διατεθειμένο να απολέσει τα χαρακτηριστικά που του επέτρεψαν και στο παρελθόν να διακριθεί.

Το Fiesta και οι άλλοι…

Για μια ακόμη φορά το Opel Corsa φαντάζει ως ο βασικός ανταγωνιστής του Fiesta στην ελληνική -και όχι μόνο- αγορά. Διατηρώντας την πρώτη θέση της κατηγορίας του και το 2008, το Corsa διαθέτει πλήθος ατμοσφαιρικών και υπερτροφοδοτούμενων εκδόσεων, υπερκαλύπτοντας κάθε απαίτηση. Στα 1.400 κ.εκ. το μικρό Opel αποδίδει 90 ίππους, ενώ η τιμή της βασικής εξοπλιστικής έκδοσης Enjoy ανέρχεται στα 13.980 ευρώ.

Πέρα από το Fiesta, στις νέες αφίξεις της κατηγορίας συμπεριλαμβάνεται και το Seat Ibiza. Διαθέσιμο σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις, το νέο Ibiza έχει να παρουσιάσει αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις, ένα εξαιρετικό πλαίσιο και την προοπτική τοποθέτησης των αποδοτικών TSI κινητήρων του VW Group. Το Ibiza των 1.400 κ.εκ. με απόδοση 85 ίππων ξεκινά από την τιμή των 12.990 ευρώ.

Πολύ κοντά στα χαρακτηριστικά του νέου Fiesta είναι και το Mazda 2. Τα δυο αυτοκίνητα μοιράζονται το ίδιο «δάπεδο», παρουσιάζοντας ομοιότητες στον τρόπο κίνησής τους. Παρόλα αυτά, η επιλογή διαφορετικών μοτέρ και η διαφορά σε επίπεδο αισθητικής δεν αφήνουν περιθώρια σύγχυσης μεταξύ τους. Το Mazda 2 διαθέτει δυο εκδόσεις στα 1.300 κ.εκ. -με 75 και 86 ίππους-, ξεκινώντας από την τιμή των 11.490 ευρώ.

Την υψηλή -για τα δεδομένα της κατηγορίας- ποιότητα κατασκευής και τους επαρκείς χώρους στο εσωτερικό του προβάλει ως βασικά του πλεονεκτήματα το Peugeot 207. Μεταξύ άλλων, το γαλλικό μοντέλο έχει να παρουσιάσει και το καλύτερο ατμοσφαιρικό σύνολο στα 1.400 κ.εκ., που δικαιολογεί, εν μέρει, την αυξημένη τιμή του. Για του λόγου το αληθές, το 207 στην πεντάθυρη έκδοση των 95 ίππων ξεκινά από τα 14.400 ευρώ.

Στους Τ-Jet κινητήρες. και στην καλαίσθητη σχεδίασή της έχει επενδύσει η αντίστοιχη πρόταση της Fiat. Το Grande Punto προσφέρει πλήθος επιλογών στην πλούσια γκάμα του, καθώς στα 1.400 κ.εκ. εμφανίζει τρεις εκδόσεις με διαφορετική ιπποδύναμη. Ξεκινώντας από τους 77 ίππους και τα 12.400 ευρώ, το ιταλικό «μικρό» φτάνει στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοσή του τα 120 άλογα και τα 15.300 ευρώ.

Κινητήρας
Κυβισμός1.388 κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)96/5.750σ.α.λ.
Ροπή (Νm)128/4.200σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήAλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή76×76,5
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)69,1
Μετάδοση
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΜηχανικό πέντε σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα):1/3.58
:1/1.93
:1/1.28
:1/0.95
:1/0.76
Τελική σχέση διαφορικού4.06
Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΤαμπούρα
ABSΝαι
Τροχοί
Διαστάσεις6,0×15
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνGoοdyear Excellence
Ελαστικά195/50/15
ΡεζέρβαΑνάγκης
Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρική
Στροφές τιμονιού2,6
Διάμετρος στροφής10,2 μέτρα
Διαστάσεις
Μήκος3,95 μέτρα
Πλάτος1,722 μέτρα
Ύψος1,481 μέτρα
Μεταξόνιο2,489 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.473/1.460
Χώρος αποσκευών281 λίτρα
Βάρος966 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο10,1
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη7,5
Εκτός4,6
Μέση5,7
Ρεζερβουάρ (λίτρα)45
Αυτονομία789(θεωρητική μέση)
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα175 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα12,2 δευτερόλεπτα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο