Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Nissan X-Trail: Παντός εδάφους

Nissan X-Trail: Παντός εδάφους

Λίγους μήνες μετά την παρουσίαση του Qashqai, η Nissan επιστρέφει δριμύτερη στοχεύοντας απευθείας στην καρδιά της κατηγορίας των SUV, με το νέο X-Trail.

Μιχάλης Κατωπόδης

Μπορεί η όψη του να μην διαφέρει αισθητά από αυτή του απερχόμενου μοντέλου, το νέο X-Trail όμως δεν έχει καμία σχέση με εκείνο. Αποφασισμένη να διεκδικήσει μία ηγετική θέση στην κατηγορία των SUV, η Nissan έρχεται να τοποθετήσει ανάμεσα στο ημίαιμο Qashqai και στο καθαρόαιμο Pathfinder μία ισορροπημένη τετρακίνητη πρόταση, η οποία πληροί όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές και απαιτήσεις.



Βασισμένο επάνω στη νέα πλατφόρμα C της εταιρίας -την ίδια που φέρει και το Qashqai- έχει κερδίσει σε μήκος 17,5 εκατοστά, φτάνοντας αισίως τα 4,63 μέτρα. Οι υπόλοιπες διαστάσεις του δεν διαφοροποιούνται αισθητά από αυτές της πρώτης γενιάς, αυτό όμως δεν το εμποδίζει να αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σε μέγεθος οχήματα της κατηγορίας.



Η συγκεκριμένη διαπίστωση, πέρα από τον εξωτερικό όγκο του αυτοκινήτου, αντανακλά άμεσα και στη χωρητικότητα του διαμερίσματος αποσκευών. Με μία αύξηση της τάξης του 50%, περίπου, είναι πλέον σε θέση να μεταφέρει 603 λίτρα εξοπλισμού ή, εναλλακτικά, 479 λίτρα, με την τοποθέτηση δύο πρακτικότατων συρταριών δαπέδου. Οσο για τη μέγιστη χωρητικότητα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, φτάνει τα 1.773 λίτρα.



Δυστυχώς, η συνολική αύξηση του μήκους προήλθε από την επιμήκυνση των προβόλων και όχι από την αντίστοιχη αύξηση του μεταξονίου. Αυτό σημαίνει ότι ενώ οι μπροστινοί επιβάτες απολαμβάνουν όλες τις δυνατές ανέσεις, οι πίσω θα νιώσουν κάπως στενάχωρα, καθώς ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια είναι σχετικά περιορισμένος.



Προσπερνώντας αυτή τη λεπτομέρεια, η Nissan αποφάσισε να κάνει ό,τι μπορεί ώστε να βελτιώσει την άνεση και τις συνθήκες διαβίωσης στο εσωτερικό. Καταρχήν επανασχεδίασε πλήρως το ταμπλό, μετακινώντας τον πίνακα οργάνων από την κορυφή της κεντρικής κονσόλας στην κλασική του θέση, πίσω από το τιμόνι. Κατόπιν βελτίωσε την εργονομία, τα χρησιμοποιούμενα υλικά και την ποιότητα κατασκευής, ενώ παράλληλα πρόσθεσε άφθονες ποτηροθήκες -έξι τον αριθμό- και θήκες για μικροαντικείμενα.



Ανοίγοντας μία παρένθεση, οι σχετικές παραπομπές στο Qashqai συνεχίζονται και εντός, καθώς αρκετά μέρη, όπως το τιμόνι και τα όργανα, προέρχονται από αυτό. Τα συγκεκριμένα στοιχεία, ωστόσο, είναι μάλλον ευπρόσδεκτα, καθώς δίνουν ένα μοντέρνο τόνο, χωρίς να αλλοιώνουν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.



Βαρύτητα δόθηκε και στο επίπεδο εξοπλισμού, καθώς ακόμα και η βασική έκδοση εξοπλίζεται με 6 αερόσακους, Bluetooth για σύνδεση με κινητά τηλέφωνα και αυτόματο κλιματισμό με εξόδους και για τους πίσω επιβάτες. Την εικόνα συμπληρώνει το σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί και η μεγάλη, πανοραμική ηλιοροφή.



Στη βάση της κεντρικής κονσόλας, μπροστά από τον καλό σε αίσθηση μηχανικό επιλογέα των έξι σχέσεων, βρίσκεται ο περιστροφικός διακόπτης του συστήματος All Mode 4×4-i. Το συγκεκριμένο σύστημα τετρακίνησης αποτελεί εξέλιξη του παλαιού, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει την κατάλληλη ρύθμιση για κάθε είδους έδαφος.



Πιο συγκεκριμένα, στη θέση 2WD η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρόσθιους τροχούς. Στη θέση 4WD εμπλέκεται και ο πίσω άξονας, σε ποσοστό που μεταβάλλεται από 100/0 έως 50/50, εμπρός/ πίσω, ανάλογα με τις συνθήκες, ενώ στη θέση LOCK κλειδώνεται η κατανομή της ροπής σε ποσοστό 50/50 στους δύο άξονες, για ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 40 χλμ./ώρα.



Αυτό, σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου κατάβασης Downhill Drive Support και τα είκοσι εκατοστά της απόστασης του αυτοκινήτου από το έδαφος, χαρίζουν στο X-Trail καλές εκτός δρόμου δυνατότητες. Υψηλότερες πολλών ανταγωνιστικών SUV, που όμως δεν φτάνουν τα επίπεδα των καθαρόαιμων 4Χ4 προτάσεων.



Στο θέμα των κινητήρων, πέρα από τα diesel σύνολα που σίγουρα είναι πιο κατάλληλα για off road χρήση αλλά και απαγορευτικά, με βάση την ελληνική νομοθεσία, η Nissan προσφέρει δύο βενζινοκινητήρες 2,0 και 2,5 λίτρων, ισχύος 141 και 169 ίππων αντίστοιχα. Ο πρώτος εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα. Ο δεύτερος, με τη σειρά του, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,8 δευτερόλεπτα, αυξάνοντας την τελική στα 194 χλμ./ώρα.



Εντυπώσεις γύρω από τη λειτουργία των συγκεκριμένων συνόλων δεν υπάρχουν, καθώς η σχετική παρουσίαση περιελάμβανε μόνο diesel εκδόσεις. Αντιθέτως, σε ο,τι αφορά την οδική συμπεριφορά και την ποιότητα κύλισης του X-Trail, τα πράγματα είναι ξεκάθαρα.



Η επιλογή ανεξάρτητων αναρτήσεων, με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ευνοεί το χαρακτήρα και τις δυνατότητες του αυτοκινήτου στο δρόμο. Οι κλίσεις στις στροφές διατηρούνται σε λογικά επίπεδα, ενώ το ηλεκτρικής υποβοήθησης σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά γρήγορο και ακριβές στις εντολές του οδηγού.



Στο θέμα της άνεσης, οι περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος θα φιλτραριστούν ικανοποιητικά, προτού περάσουν στο εσωτερικό. Γενικότερα το στήσιμο του αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με τα ασφάλτινα ελαστικά, γέρνει ελαφρά τη ζυγαριά υπέρ των οδικών μετακινήσεων. Παρόλα αυτά όμως, το άκαμπτο πλαίσιο δεν λέει όχι και σε σκληρά εδάφη, με έντονο ανάγλυφο.



Το λανσάρισμα του X-Trail στην ελληνική αγορά αναμένεται να ξεκινήσει από αυτή την εβδομάδα, ενώ η τιμή εκκίνησης είναι τα 28.850 ευρώ, τιμή απόλυτα ρεαλιστική για τον ανταγωνισμό αλλά και τα όσα προσφέρει.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο