Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Kia Venga: Σε άλλη διάσταση

Kia Venga: Σε άλλη διάσταση

Ισορροπώντας ανάμεσα στις ιδιότητες ενός MPV και στις συμπαγείς διαστάσεις ενός αυτοκινήτου πόλης, το Venga δεν χάνει την ευκαιρία να μας θυμίσει το ευρωπαϊκό πρόσωπο της Kia.

Γιάννης Αδάναλης

Αποτελεί το δεύτερο -μετά το καταξιωμένο cee΄d- ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της Kia, έχοντας σχεδιαστεί και εξελιχθεί στην Γηραιά Ήπειρο για τις ανάγκες της απαιτητικότερης, κατά γενική ομολογία, αγοράς.

Ακόμη και ο τόπος κατασκευής του, που δεν είναι άλλος από τις εγκαταστάσεις του ομίλου Hyundai-Kia στην Τσεχία, επιβεβαιώνει τον ευρωπαϊκό του προσανατολισμό, εξαλείφοντας κάθε αμφιβολία που ίσως να γεννά η ασιατική καταγωγή του.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το Venga δεν έρχεται απλώς για να συμπληρώσει την πολυσύνθετη γκάμα της Kia, αποτελώντας μια εξεζητημένη -όπως το Soul- πρόταση, αλλά για να εδραιώσει την παρουσία της κορεατικής φίρμας στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς.

Με μήκος που δεν ξεπερνά κατά πολύ τα τέσσερα μέτρα, το Venga ανήκει στα αυτοκίνητα πόλης, έστω και αν οι διαστάσεις του πενταθέσιου εσωτερικού ξεπερνούν, κατά πολύ, τα μέχρι σήμερα γνωστά δεδομένα της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Όλα δείχνουν, πάντως, πως ξεκινούν από την ευρηματική αρχιτεκτονική του αμαξώματος. Το μακρύ μεταξόνιο των 2,615 μέτρων, οι κοντοί πρόβολοι και το αυξημένο ύψος, που μεταξύ άλλων δηλώνει τον πολυμορφικό του χαρακτήρα, φροντίζουν για τη δημιουργία ενός ελκυστικού, ευέλικτου και πρακτικού, ταυτόχρονα, συνόλου.

Χωρίς να μπορεί να αποφύγει τον χαρακτηρισμό του compact MPV, το Venga έχει καταφέρει να διαφοροποιηθεί από τις άχρωμες πολυμορφικές προτάσεις, υπενθυμίζοντας σε όλους ότι η κορεατική φίρμα κινείται πλέον σε νέα, σαφέστατα ευρωπαϊκά, σχεδιαστικά μονοπάτια.

Το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί κανείς και για το εσωτερικό, μόνο που εκεί τα σκληρά-σκουρόχρωμα πλαστικά, σε συνδυασμό με τις ατέλειες που παρουσιάζει το φινίρισμά τους, ξυπνούν μνήμες από το παρελθόν.

Μπορεί τα περιθώρια βελτίωσης που αναμφίβολα διαθέτουν οι κατασκευαστικές συνήθειες των Κορεατών να μην έχουν εξαντληθεί, ωστόσο, ο πλούσιος εξοπλισμός -οι έξι αερόσακοι, το ηχοσύστημα, το ESP, το Hill Start Assist και το air condition θα περιλαμβάνονται σε όλες τις εκδόσεις- και η υποδειγματική, για ένα αυτοκίνητο πόλης, εργονομία αρκούν για να υπερκαλύψουν το έλλειμμα ποιότητας που παρουσιάζει ο θάλαμος επιβατών του Venga.

Ας μην ξεχνάμε και τους γενναιόδωρους χώρους, που συναντούν τις προδιαγραφές ενός μικρομεσαίου τετράτροχου, έχοντας τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες μιας ολιγομελούς οικογένειας.

Πόσο μάλλον όταν τα συρόμενα -κατά 13 εκατοστά στο διαμήκη άξονα- και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα προσφέρουν τη δυνατότητα παραμετροποίησης του χώρου αποσκευών, ο όγκος του οποίου ξεκινά από τα 314 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 1.253.

Πέρα από το σχεδιασμό του αμαξώματος, τις απαραίτητες αποστάσεις από τις περιορισμένες ούτως ή άλλως πολυμορφικές ιδιότητες του πενταθέσιου εσωτερικού, διατηρεί και η συμπεριφορά του στην άσφαλτο.

Το Venga δεν ανήκει στην κατηγορία των αυτοκινήτων που θα θυσιάσουν μέρος των δυνατοτήτων τους ώστε να δημιουργήσουν ή να ενισχύσουν το προφίλ ενός φιλήσυχου-οικογενειακού τετράτροχου.

Μπορεί οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες βενζίνης των 1.400 και 1.600 κ.εκ., αποδίδοντας 90 και 125 ίππους αντίστοιχα, να μην προμηνύουν εκρηκτικές επιδόσεις, ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνεται το πλαίσιο κάθε εκατοστό της ασφάλτου αφήνει υποσχέσεις.

Αυτό σημαίνει ότι νέο supermini της Kia ανταποκρίνεται με χαρακτηριστική ευκολία στα εκτός πόλης καθήκοντά του, εκμεταλλευόμενο μεταξύ άλλων τη στιβαρότητα της κατασκευής και τις σφικτές ρυθμίσεις των αναρτήσεων.

Εξίσου ικανό αποδεικνύεται το σύστημα πέδησης, το οποίο αποτελείται από τέσσερα δισκόφρενα, όπως άλλωστε και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, που ικανοποιεί με την ακρίβεια και την αμεσότητά του.

Στην πόλη, το Venga καλείται να μετατρέψει σε πλεονέκτημα τις συμπαγείς διαστάσεις του αλλά και να διαχειριστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την τραχύτητα της ασφάλτου.

Η αλήθεια είναι ότι η ποιότητα κύλισης δεν ανήκει στα δυνατά χαρτιά του πολυμορφικού Kia, καθώς ο ημιάκαμπτος άξονας των πίσω τροχών μεταφέρει ένα μεγάλο μέρος των κραδασμών στο εσωτερικό.

Το Venga αναμένεται να προστεθεί στην γκάμα της Kia στις αρχές του 2010, σε πλήρως εξοπλισμένες εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου 1.400 και 1.600 κ.εκ. που θα ξεκινούν από, σχεδόν, 13.000 ευρώ και θα συνοδεύονται από την επταετή εργοστασιακή εγγύηση της φίρμας.

Την ίδια χρονική περίοδο διαθέσιμη στη χώρα μας θα είναι και η ανανεωμένη εκδοχή του cee΄d, ενώ το καλοκαίρι του 2010 θα πρέπει να περιμένουμε και το νέο Sportage, σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις που θα εξοπλίζονται με υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης 1.600 κ.εκ.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο