Μπορεί το φετινό MotoGP να μην έχει πια κανένα βαθμολογικό ενδιαφέρον, έχοντας στέψει εδώ και ένα μήνα πρωταθλητή τον Valentino Rossi, ωστόσο ο 18ος και τελευταίος αγώνας της σεζόν, που θα διεξαχθεί την Κυριακή (26/10) στη Valencia, υπόσχεται άλλη μία από τις κλασσικές μονομαχίες του σπορ.
Αιτία είναι η εξιλέωση που αποζητά ο Rossi για τις ατυχείς στιγμές που έζησε τα δύο τελευταία χρόνια στην ισπανική πίστα. Το 2006 έπεσε και έχασε το πρωτάθλημα από τον Nicky Hayden της Repsol Honda, ενώ πέρσι ένα μηχανικό πρόβλημα της Yamaha M1 του στέρησε τη δεύτερη θέση στην τελική βαθμολογία της χρονιάς.
Ο «γιατρός» δεν έχει κερδίσει στη Valencia από το 2004 και ενόψει της φετινής αναμέτρησης έχει θέσει στόχο τη δέκατη φετινή του νίκη και το ένατο διαδοχικό του βάθρο! «Είχα δύο άσχημες επισκέψεις στη Valencia και ορισμένες αναμνήσεις που θέλω να ξεχάσω με ένα καλό αποτέλεσμα εδώ φέτος» είπε ο Ιταλός και συνέχισε: «Εχω να κλείσω έναν λογαριασμό! Δεν είναι η καλύτερη πίστα για εμάς, ωστόσο στην πρώτη μου χρονιά με τη Yamaha κέρδισα εδώ και θέλω να κάνω το ίδιο και τώρα».
«Η νίκη στη Μαλαισία ήταν σπουδαία, αλλά η χρονιά δεν έχει τελειώσει ακόμα και θέλω να επιβραβεύσω τη Yamaha και τη Bridgestone για τη φανταστική μας σεζόν, ώστε να την πανηγυρίσουμε με ένα μεγάλο πάρτι!», κατέληξε.
Η επιθυμία του για νίκη έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη νίκη και τη δόξα εμπρός στους συμπατριώτες τους, που αποζητούν οι Ισπανοί Dani Pedrosa (Repsol Honda) και Jorge Lorenzo (Fiat Yamaha). Ο Pedrosa έχει κερδίσει και στις τρεις κατηγορίες στη Valencia και θέλει να επαναλάβει τον περσινό του θρίαμβο στο MotoGP.
«Ανυπομονώ για αυτόν τον αγώνα» είπε ο Ισπανός, ο οποίος θέλει να κερδίσει την Κυριακή την πρώτη του νίκη με τα ελαστικά της Bridgestone. «Θα υπάρχουν πολλοί Ισπανοί φίλαθλοι στις εξέδρες και θα θέλουν έναν Ισπανό νικητή! Αυτή η πίστα είναι σαν στάδιο και μπορείς να αισθανθείς την υποστήριξή τους!».
Ο Pedrosa έχει το πλεονέκτημα της εξαιρετικής πρόσφυσης του πίσω τροχού (που επέδειξε η Honda RC212V στη Μαλαισία) σε μια πίστα που βραβεύει αυτή την αρετή, όπως λέει ο νεαρός αναβάτης. «Η πρόσφυση του πίσω τροχού παίζει σημαντικό ρόλο. Εδώ υπάρχουν πολλές στροφές σε μια σχετικά μικρή πίστα και αρκετές αλλαγές κατεύθυνσης, οπότε είναι πολύ χρήσιμο να έχεις μια ευέλικτη μοτοσικλέτα. Πρέπει να προσαρμόζεις το οδηγικό σου στυλ σε κάθε στροφή».
Το θέμα των ελαστικών, στις χαμηλές θερμοκρασίες της Valencia, δεν θα ευνοήσει τον Lorenzo. Ούτε τον Nicky Hayden (Repsol Honda), τουλάχιστον όχι στον αγώνα, αν η άσφαλτος μείνει στεγνή. Η γόμα αγώνα της Bridgestone έχει αποδείξει ότι έχει το πάνω χέρι στους τελευταίους αγώνες. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραβλέψει κανείς τα κίνητρα της Michelin, που αυτό το τριήμερο θα συμμετάσχει στον τελευταίο της αγώνα στο MotoGP πριν την αποκλειστική προμήθεια της Bridgestone το 2009.
Την ίδια στιγμή, οι χαμηλές θερμοκρασίες της Valencia θα επιτρέψουν τη χρήση ενδιάμεσης γόμας στον αγώνα, κάτι που θα βοηθήσει τον Casey Stoner της Ducati να μην ζήσει ένα τριήμερο ατυχές όσο στη Μαλαισία. Η GP9 θα θερμάνει ταχύτερα τη μαλακότερη γόμα, αλλά είναι άγνωστο κατά πόσο ο Αυστραλός θα ταλαιπωρηθεί από την υποτροπή του τραυματισμού του στον αριστερό καρπό. Στη Sepang δήλωσε ότι μετά από ένα σημείο δεν είχε καν αίσθηση του χεριού του!