Δεν αποτελεί κίνδυνο για τη μουσική βιομηχανία το Διαδίκτυο
Παρά τις πρώτες αντιδράσεις και τα διλήμματα που προκαλεί η εξάπλωση της ψηφιακής μουσικής στο Διαδίκτυο, τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν αποτελεί άμεσο κίνδυνο για τη μουσική βιομηχανία, αλλά μάλλον μια νέα ευκαιρία για τους μουσικούς και τις εταιρείες παραγωγής δίσκων που προσπαθούν να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις. Αυτό φαίνεται ότι είναι το συμπέρασμα εκτενούς αφιερώματος του περιοδικού Business Week.
Παρά τις πρώτες αντιδράσεις και τα διλήμματα που προκαλεί η εξάπλωση της ψηφιακής μουσικής στο Διαδίκτυο, τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν αποτελεί άμεσο κίνδυνο για τη μουσική βιομηχανία, αλλά μάλλον μια νέα ευκαιρία για τους μουσικούς και τις εταιρείες παραγωγής δίσκων που προσπαθούν να παρακολουθήσουν τις εξελίξεις. Αυτό φαίνεται ότι είναι το συμπέρασμα εκτενούς αφιερώματος του περιοδικού Business Week.
Σύμφωνα με το περιοδικό, η ψηφιακή επανάσταση αποτέλεσε μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για τους καλλιτέχνες και ιδιαίτερα για τους πρωτοεμφανιζόμενους. Μέσω του Internet οι μουσικοί διαθέτουν πλέον περισσότερες ευκαιρίες να εκδώσουν τη μουσική τους καθώς και να προσεγγίσουν ένα πολύ μεγαλύτερο ακροατήριο, ελπίζοντας σε αυξημένες πιθανότητες επιτυχίας.
Προς αυτή την κατεύθυνση συμβάλλει και η εξάπλωση των διαδικτυακών εταιρειών μουσικής παραγωγής, οι οποίες, κατά κανόνα, προσφέρουν στους μουσικούς μεγαλύτερα ποσοστά επί των πωλήσεων, αλλά και την ευκαιρία να βρεθεί η μουσική τους δίπλα σε εκείνη των μεγάλων ονομάτων του χώρου.
Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει το περιοδικό, η μουσική βιομηχανία αυξάνεται με πολύ πιο αργούς ρυθμούς από εκείνους με τους οποίους αυξάνονται οι πωλήσεις μουσικής μέσω του Διαδικτύου. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, έως το 2003 το ηλεκτρονικό εμπόριο μουσικής θα έχει φτάσει στο 14% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων μουσικής -από το 3,8% που είναι σήμερα- με κέρδη που αναμένεται να ξεπεράσουν τα 200 εκατομμύρια δολάρια (74 δισ. δραχμές) μόνο στις ΗΠΑ.
Αν και τον τελευταίο καιρό η μουσική βιομηχανία καταβάλλει έντονες προσπάθειες να εισέλθει στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι εξελίξεις την πρόλαβαν σε πολλές περιπτώσεις. Τέτοια ήταν και η περίπτωση της δωρεάν διακίνησης και διανομής μουσικής σε μορφή mp3, η οποία φάνηκε να απειλεί τα οικονομικά της συμφέροντα.
Ωστόσο, οι μηνύσεις που ακολούθησαν σε εταιρείες, όπως η Napster και η MP3.com, δύσκολα μπορούν να μη θεωρηθούν ως μια προσπάθεια εξασφάλισης πολύτιμου χρόνου, όπως σημειώνει το περιοδικό.
Παρ όλα αυτά, τα προβλήματα παραμένουν. Πολλοί είναι εκείνοι που εκτίμησαν, για παράδειγμα, ότι μια πιθανή δικτυακή επέλαση της παραδοσιακής μουσικής βιομηχανίας στο Διαδίκτυο θα μπορούσε να διαρρήξει τους στενούς δεσμούς της με το ραδιόφωνο και τα καταστήματα λιανικής πώλησης δίσκων.
Ωστόσο, τα στοιχεία που παραθέτει το περιοδικό δείχνουν να αντικρούουν αυτούς τους φόβους, καθώς τόσο τα έσοδα των ραδιοφωνικών σταθμών από τις διαφημίσεις όσο και οι λιανικές πωλήσεις δίσκων συνεχίζουν να αυξάνονται. Σε κάθε περίπτωση ο ψηφιακός κίνδυνος που εξακολουθεί να φοβίζει τη μουσική βιομηχανία αποτελεί μάλλον μια νέα ευκαιρία, πολύ περισσότερο από τη στιγμή που το ποτάμι της ψηφιακής μουσικής δεν φαίνεται να έχει επιστροφή.
Για πρώτη φορά, η ζωή του Νίκου Ξυλούρη ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι από τη Stages Network και τα Αθηναϊκά Θέατρα, με το έργο Ο Αρχάγγελος της Κρήτης. Έως τις 31 Ιανουαρίου στο θέατρο ΗΒΗ.
Μια από τις πιο ωραίες φωνές της γενιάς της, η Βιολέτα Ίκαρη επιστρέφει στη δισκογραφία με το EP Σύννεφα Μπαλόνια, αλλά και στον Σταυρό του Νότου στις 26 Δεκεμβρίου.
Φροίξος Φυντανίδης
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας