Από τα ράφια των παιχνιδιών σε δημοπρασία: Η Labubu που κατέκτησε τον κόσμο
Όταν το παιχνίδι γίνεται επένδυση, ακόμα κι ένα «τέρας» μπορεί να αποκτήσει βασιλική αξία - Το φαινόμενο Labubu σαρώνει την Κίνα, και όχι μόνο
Δεν είναι παραμύθι. Είναι πραγματικότητα: ένα χαριτωμένο τερατάκι, σχεδόν σε ανθρώπινο μέγεθος, που αλλάζει χέρια σε τιμές που θυμίζουν έργα τέχνης. Καλώς ήρθατε στον κόσμο της Labubu – εκεί όπου τα παιδικά παιχνίδια συναντούν τη χρηματοπιστωτική φαντασία.
Σε μία εντυπωσιακή δημοπρασία στο Πεκίνο, μια μοναδική Labubu σε απόχρωση πράσινης μέντας έπιασε την αστρονομική τιμή του 1,08 εκατομμυρίου γουάν (150.000 δολάρια), αποδεικνύοντας τη φρενίτιδα γύρω από το συγκεκριμένο συλλεκτικό παιχνίδι που έχει γίνει το απόλυτο fashion accessory διασημοτήτων όπως η Rihanna και η Lisa των BlackPink.
Και όπως ήταν φυσικό, η δημοπρασία προκάλεσε παγκόσμιο ενδιαφέρον, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η κούκλα Labubu αποτελεί το τελευταίο must-have από το χώρο της μόδας. Πρόκειται για πλαστικές κούκλες που έχουν αυτιά κουνελιού, ένα σκανδαλιάρικο χαμόγελο και μοιάζουν με ξωτικά. Τις βλέπουμε συχνά να κοσμούν τις τσάντες σχεδιαστών που φέρουν οι διασημότητες.
Ένα επενδυτικό σύμβολο
Δημιούργημα του καλλιτέχνη Kasing Lung, η Labubu έχει εξελιχθεί σε πολιτιστικό και επενδυτικό σύμβολο, με φανατικούς θαυμαστές από την Ασία μέχρι το Χόλιγουντ.
Η δημοπρασία, που πραγματοποιήθηκε από τον οίκο Yongle, συγκέντρωσε χιλιάδες συμμετέχοντες, τόσο δια ζώσης όσο και διαδικτυακά.
Συνολικά, 48 συλλεκτικά Labubu άλλαξαν χέρια, ανεβάζοντας τη συνολική αξία στα 3,73 εκατ. γουάν. Μια ακόμη περιορισμένη έκδοση σε καφέ χρώμα πωλήθηκε για 820.000 γουάν.
Το φαινόμενο Labubu έχει μετατρέψει την Pop Mart International Group Ltd., την εταιρεία πίσω από την κούκλα, σε επενδυτική ατραξιόν.
Η μετοχή της έχει εκτοξευθεί πάνω από 180% το τελευταίο έτος, με επενδυτικούς οίκους όπως η Deutsche Bank και η Morgan Stanley να ανεβάζουν τις τιμές-στόχους τους πάνω από 300 δολάρια Χονγκ Κονγκ, συγκρίνοντάς την με κολοσσούς όπως η Sanrio και η Disney.
Δεν είναι όμως μόνο οι συλλέκτες.
Ακόμα και τράπεζες στην Κίνα χρησιμοποίησαν τη Labubu ως δέλεαρ για νέους πελάτες — πρακτική που απαγορεύτηκε από τις ρυθμιστικές αρχές.
Και αν αυτό φαίνεται υπερβολικό, αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι ο νεότερος «επενδυτής» της δημοπρασίας ήταν ένα βρέφος εννέα μηνών, στο όνομα του οποίου η οικογένεια απέκτησε μια συλλεκτική έκδοση έναντι 32.000 γουάν.
Τα Labubu δεν είναι απλώς παιχνίδι. Είναι σύμβολο μιας νέας γενιάς συλλεκτικής παράνοιας.
Πηγή: ΟΤ
- Το beef του Ράσελ Κρόου με το Gladiator II συνεχίζεται – «Δεν εκτίμησαν την πρώτη ταινία»
- Θέλει τρόπο: Το μυστικό των επιτυχημένων ανθρώπων για να «πιάνουν» τους στόχους τους
- Capital Economics: Οι πέντε κίνδυνοι για την οικονομία το 2026 – Η πραγματική δύναμη ανατροπής
- Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει την εξυπηρέτηση πελατών
- Παράνομη διακίνηση ζώων συντροφιάς: Πλαστά διαβατήρια, εικονικοί ιδιοκτήτες και 488 υποθέσεις μέσα σε δύο χρόνια
- RAND: Πως μπορούν οι ΗΠΑ να κερδίσουν σε μεγάλους πολέμους αν αποτύχει η πυρηνική αποτροπή








