Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ο γρίφος της Α΄ Θεσσαλονίκης για τα κομματικά επιτελεία

Ο γρίφος της Α΄ Θεσσαλονίκης για τα κομματικά επιτελεία

Οι πληθυσμιακές αλλαγές και το ετερογενές εκλογικό ακροατήριο της συγκεκριμένης περιφέρειας ωθούν το Μαξίμου να καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια σε σχέση με το παρελθόν προκειμένου να την κερδίσει.

Στο συλλογικό ασυνείδητο είναι καταγεγραμμένη σαν γαλάζιο προπύργιο – σαν μια από εκείνες τις περιοχές, δηλαδή, που ό,τι και να συμβεί στην υπόλοιπη επικράτεια σε μια εθνική αναμέτρηση αυτή θα βαφτεί με το νεοδημοκρατικό χρώμα. Κι όμως, η Α’ Θεσσαλονίκης ίσως να μην είναι τόσο πιστή στη συντηρητική παράταξη όσο πιστεύουν όποιοι δεν εντρυφούν στα γκάλοπ και τα exit-polls.

Οι δημοσκόποι λένε ότι τα χαρακτηριστικά της έχουν αλλάξει με την πάροδο των ετών, δύσκολα περιγράφονται πια ως τοπικά. Και το κυβερνών κόμμα δείχνει να πιστεύει ότι πρέπει να καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια σε σχέση με το παρελθόν για να την κερδίσει.

Ο γαλάζιος σχεδιασμός

Η τελευταία κάλπη στην οποία η ΝΔ έγραψε εκεί ποσοστό αντίστοιχο με εκείνο που πήρε πανελλαδικά στήθηκε το μακρινό 2004. Τόσο πριν από τον Ιούλιο του 2019 όσο και μετά ο Πρωθυπουργός έχει ανέβει πολλές φορές στην πόλη του Θερμαϊκού προκειμένου να συσφίγξει τους δεσμούς του κόμματός του με το εκλογικό της σώμα. Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού εντάσσεται κι η ιδιαίτερη έμφαση που δίνεται κατά τη διάρκεια των προεκλογικών ασκήσεων επί χάρτου – οι οποίες γίνονται πίσω από τις κλειστές πόρτες του Μεγάρου Μαξίμου – στην ανάδειξη των έργων που έχει παραδώσει ή προχωρήσει η κυβέρνηση στην πόλη.

Το μετρό, η νέα περιφερειακή οδός καθώς και η σιδηροδρομική και οδική σύνδεση του λιμανιού θα χρησιμοποιηθούν από τους κεντροδεξιούς ως απτές αποδείξεις της τήρησης των δεσμεύσεων που αναλαμβάνουν.

Σύμφωνα δε με ορισμένες πηγές, στο πρωθυπουργικό επιτελείο συζητείται έντονα το αν θα κατέβει υποψήφιος στην Α’ Θεσσαλονίκης ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής ή θα αποσυρθεί τελικά από την ενεργό πολιτική – όπως κατά καιρούς αφήνουν να διαρρεύσει άνθρωποι του περιβάλλοντός του. Ενόψει της διπλής αναμέτρησης οποιοσδήποτε δύναται να συμβάλει στη νεοδημοκρατική συσπείρωση ή – ακόμη καλύτερα – στη διεύρυνση της γαλάζιας απήχησης φυσικά θεωρείται από το στρατηγείο του κόμματος απαραίτητος.

Το εκλογικό ακροατήριο

Το θέμα, βέβαια, με τη συγκεκριμένη εκλογική περιφέρεια είναι πως στην πραγματικότητα τα τελευταία αρκετά χρόνια δεν πληρούσε τις δημογραφικές και πολιτικές προϋποθέσεις του κομματικού κάστρου. Το αποτέλεσμα των προηγούμενων εθνικών το υπογραμμίζει, τη ΝΔ ψήφισε το 35,52% και τον ΣΥΡΙΖΑ το 31,31%.

Κατά τα λεγόμενα ενός έμπειρου επαγγελματία των μετρήσεων της κοινής γνώμης, «η Α’ Θεσσαλονίκης δεν έχει σχέση με την Β’, η οποία έχει χαρακτηριστικά Κεντρικής Μακεδονίας». Εννοεί πως δεν ήταν ποτέ μια βαθιά συντηρητική περιφέρεια. Αντίθετα, είχε και έχει αστικά χαρακτηριστικά. Αυτά, μάλιστα ενισχύονται όσο περνούν τα χρόνια, «κάνοντάς την να μοιάζει περισσότερο με την Αθήνα».

«Το εκλογικό της ακροατήριο είναι ετερογενές, όπως συμβαίνει σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα», εξηγεί η ίδια πηγή. Ταυτόχρονα, επισημαίνει ότι υπάρχουν σημαντικοί αριστερόστροφοι πυρήνες εντός των γεωγραφικών της ορίων – εξού και η δύναμη του ΣΥΡΙΖΑ, στον οποίο έχουν μετακινηθεί και πολλοί απ’ τους κεντροαριστερούς ψηφοφόρους της.

Οταν, πάντως, καλείται να διακινδυνεύσει μια πρόβλεψη, λέει με σιγουριά πως η ΝΔ θα αναδειχθεί και πάλι πρώτο κόμμα εκεί. Παρ’ όλ’ αυτά, η διαφορά της με τον δεύτερο ΣΥΡΙΖΑ – συνεχίζει – δεν θα βρίσκεται στα επίπεδα που συνήθως καταγράφεται στη γειτονική Β’ – για την ιστορία, το 2019 στη Β’ Θεσσαλονίκης η ΝΔ συγκέντρωσε 43,02% και ο ΣΥΡΙΖΑ 25,14%. Αλλά, από την άλλη, όποιος έκανε μια τέτοια υπόθεση εργασίας, μάλλον δεν έχει δουλέψει πολύ την Α’ Θεσσαλονίκης στην ανάλυσή του.

Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»

Sports in

«Κοκκινίζει» το «Βίλα Παρκ»: Πόσα εισιτήρια θα πάρει ο Ολυμπιακός…

Τα εισιτήρια που θα πάρει ο Ολυμπιακός για τον εκτός έδρας ημιτελικό με την Άστον Βίλα

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024