Τι να προσέξουν οι καταναλωτές κάνοντας e-αγορές από social media
Σειρά προβλημάτων και καταγγελιών οδηγούν τη γενική γραμματεία εμπορίου να δώσει σειρά συμβουλώ
Το κλείσιμο των καταστημάτων οδήγησε σε αύξηση των διαδικτυακών αγορών από τους πολίτες.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, οι περιορισμοί στη λειτουργία των φυσικών καταστημάτων, προκειμένου να συγκρατηθεί η διάδοση της πανδημίας COVID-19 προκάλεσαν σημαντική αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, με αποτέλεσμα την αύξηση των καταγγελιών για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσον αφορά ειδικότερα στις πωλήσεις μέσω των social media, σημειώνει το υπουργείο Ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα διαπιστώνονται:
- Πωλήσεις απομιμητικών αγαθών («μαϊμού» προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές).
- Αποστολή αγαθών, μέσω πολλών εταιρειών ταχυμεταφορών, προκειμένου να δυσχεραίνεται ο εντοπισμός των προμηθευτών.
- Συνοδευτικά δελτία των αποστολών, χωρίς να αναφέρονται τα στοιχεία του αποστολέα και κυρίως η ταχυδρομική διεύθυνση ή με ελλιπή στοιχεία ή ψευδή στοιχεία.
- «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» πρόσβασης του καταναλωτή στο λογαριασμό του στη σελίδα στα social media, μετά την ολοκλήρωση και παραλαβή της παραγγελίας.
- «ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ» της επικοινωνίας του καταναλωτή με τις προβαλλόμενες στη σελίδα τηλεφωνικές γραμμές και στις φόρμες επικοινωνίας (συνήθως σε κινητά τηλέφωνα).
- Παραλαβή αγαθών χωρίς παραστατικά διακίνησης και εμπορίας.

Τι πρέπει να κάνουν οι καταναλωτές
Προκειμένου ο καταναλωτής να προστατευτεί όταν πραγματοποιεί αγορές αγαθών μέσω των σελίδων στα social media, συστήνεται, πριν από κάθε παραγγελία και πληρωμή να ενημερώνεται για τα κάτωθι:
- Τα πλήρη στοιχεία του προμηθευτή: εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας (όχι μόνο κινητό), url shop online (αν υφίσταται), email, ταχ. διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ επιχείρησης.
- Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
- Τη συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, εξόδων αποστολής, κλπ.).
- Τον τρόπο πληρωμής, αποστολής και τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.
- Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής της επιχείρησης.
Επιπρόσθετα συστήνονται:
- Έλεγχος πριν από την πληρωμή ότι ο ιστότοπος παρέχει ασφαλή σύνδεση για τη μετάδοση ευαίσθητων δεδομένων, όπως στοιχείων πιστωτικών καρτών (κλειδαριά στον browser).
- Αγνόηση των προσφορών που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία.
- Εντοπισμός στο διαδίκτυο τυχόν σχολίων, εμπειριών ή συστάσεων άλλων καταναλωτών που έχουν κάνει ήδη συναλλαγές με το κατάστημα, έχοντας βεβαίως υπόψη ότι μπορεί να είναι παραπλανητικές ή κατασκευασμένες,.
- Λήψη επιβεβαίωση της παραγγελίας.
Ισχυρή σύσταση:
Μη παραλαβή δεμάτων, όταν η χρέωση γίνεται με αντικαταβολή, χωρίς τα πλήρη στοιχεία αποστολέα στο συνοδευτικό δελτίο των αποστολών (τα στοιχεία προβλέπονται στην απόφαση 686/064/10-7-2013 του Προέδρου της ΕΕΤΤ (Β’1700)).
Υποβολή καταγγελιών στην τηλ. γραμμή καταναλωτών 1520 ή μέσω email στις διευθύνσεις 1520@efpolis.gr και dimea.ypanep@mnec.gr ή μέσω της σελίδας της ΔΙΜΕΑ στο Facebook: @dimea.ypanep
- ΕΕ: Τουλάχιστον 40.538 έπαθαν καρκίνο λόγω της δουλειάς τους μέσα σε 10 χρόνια
- Πόλεμος στην Ουκρανία: Το πιο τρομακτικό σενάριο για τη Δύση απέχει 130 χλμ. από την πραγματικότητα
- Μαρτυρία μιας κλεμμένης εφηβείας: H θεατρική διασκευή της «Συναίνεσης» της V. Springora στο Υπόγειο του Τέχνης
- Μήπως ο εγκέφαλος σου είναι ακόμα έφηβος; Αυτές είναι οι 5 ηλικίες του πιο σημαντικού ανθρώπινου οργάνου
- Γιορτές στην Ευρώπη: Αναζητώντας την τέλεια χριστουγεννιάτικη αγορά
- Φοινικούντα: Στον εισαγγελέα ανιψιός και επιχειρηματίας για τη διπλή δολοφονία – Πώς φτάσαμε στις δύο συλλήψεις
- Αρκάς: Η καλημέρα της Πέμπτης
- Τουλάχιστον 9 στρατιώτες της Ταϊλάνδης νεκροί μετά την επανέναρξη των εχθροπραξιών με την Καμπότζη
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Πέμπτη 11.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/colton-sturgeon-6FQuEH9mcNk-unsplash-315x220.jpg)























![Αγρότες: Η στιγμή που άνδρας των ΜΑΤ πετάει δακρυγόνα στο πλήθος στην Πάτρα [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/image-1-315x220.jpg)
![Αγρότες: Ένταση στη Θεσσαλονίκη – Αστυνομικοί πήγαν να ταυτοποιήσουν παραγωγό την ώρα που όργωνε, στο νοσοκομείο αγρότης [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/AC4A5648-1-315x220.jpg)
![Αγρότες: Δικαστικός κλητήρας πήγε σε μπλόκο και επέδωσε σε αγρότη αγωγή για χρέη [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/agrotis-1-315x220.jpg)














































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442