Η μακροχρόνια έρευνα της ομάδας ντιζάινερ, προγραμματιστών και ερευνητών στο Κέντρο Σχεδιασμού της DT, στη Βόννη, κατέληξε στο ότι ακόμη και πριν από την πανδημία του νέου κοροναϊού  και το lockdown το να μένει κανείς στο σπίτι είναι το καινούριο «βγαίνω έξω».

Αυτό το συμπέρασμα οδήγησε σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ στη σύλληψη της ιδέας του «Digital Lifestyle», μιας εμπειρίας τριών τάσεων που επρόκειτο να παρουσιαστεί στη φετινή Εβδομάδα Design του Μιλάνου.

Λόγω του lockdown που επιβλήθηκε στην σκιά της πανδημία του κοροναϊού, η κορυφαία διοργάνωση design, ακυρώθηκε και η DT ανέθεσε στο στούντιο Calvi Brambilla να «μεταφράσει» την ιδέα και τις τρεις τάσεις σε μια ψηφιακή έκθεση, την οποία ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επισκεφθεί στο Fuorisalone Digital από 15 έως 21 Ιουνίου.

Η DT ορίζει το «Digital Lifestyle» ως έναν τρόπο να ζούμε σε έναν χώρο σχεδιασμένο να ικανοποιεί τις ανάγκες του καθενός, καθώς αυτός θα απολαμβάνει τη μέγιστη άνεση.

«Οι υπηρεσίες που ενεργοποιούνται φωνητικά θα βελτιώσουν, πραγματικά, πολύ τη ζωή των πελατών μας, καθώς και τη δική μας. Αυτό, γιατί θα μπορούμε να κάνουμε περισσότερα πράγματα χωρίς να χρησιμοποιούμε τα χέρια μας, και θα μπορούμε να διαμορφώσουμε τον τρόπο με τον οποίο μιλάμε στα αντικείμενα τα οποία συνδέονται με έναν πιο φυσικό τρόπο» υπογράμμισε η Monica Dalla Riva, αντιπρόεδρος του τομέα Εμπειρία Πελατών και Ντιζάιν της DT.

Για τους ερευνητές, το «Digital Lifestyle» οδηγεί στην ανάδυση τριών κεντρικών τάσεων:

«Homedulgence» – σύνθετη λέξη από «home» και «indulgence» –, το ότι ο κόσμος μένει σπίτι του περισσότερο από ποτέ άλλοτε καθώς η εξέλιξη καινούργιων οικιακών τρόπων διασκέδασης και παροχής υπηρεσιών (γεύματα που παραδίδονται στο σπίτι, υπηρεσίες streaming) συνετέλεσαν στο να μετατρέψουν το σπίτι σε έναν χώρο συναρπαστικών και άκρως απολαυστικών εμπειριών.

«Soft Digital», η επιθυμία να είναι απαρατήρητη η τεχνολογία στο σπίτι ή τουλάχιστον η παρουσία της να είναι πιο ήπια.

Τέλος, «Esports as Game Changer», το οποίο τιμά τη ριζική μεταμόρφωση των βιντεοπαιχνιδιών, την τελευταία εικοσαετία (πλέον, τις εμπειρίες αυτές μπορεί να απολαύσει όλη η οικογένεια μαζί).

Σύμφωνα με τα παραδείγματα που δίνει το Design Center της DT, τα σενάρια του σπιτιού του μέλλοντος μπορούν να αποκτήσουν σάρκα και οστά μόνον όταν οι ντιζάινερ και οι ειδικοί εξέλιξης της τεχνολογίας συνεργαστούν.

View this post on Instagram

@naba presenta la collezione Dots, progetto di tesi di Chiara Torterolo e Luca Vernieri con la supervisione di Claudio Larcher. La celebre gomma progettata da Albini e Helg nel 1962 per la Metropolitana di Milano, è reinterpretata e utilizzata per una nuova collezione di arredi – tre tavolini, tre cestini e una console – che rovescia i normali parametri di uso, ridefinendone le dinamiche e il contesto. – @naba presents the Dots collection, thesis project by Chiara Torterolo and Luca Vernieri under the guidance of Claudio Larcher. The iconic rubber designed by Albini and Helg in 1962 for Milan underground, it was reinterpreted and used for a new furniture collection: three tables, three baskets and a sideboard. Dots offers a different perspective on this material providing new avenues to explore.

A post shared by Fuorisalone.it (@fuorisalone) on

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση από το Designboom, οι «ψηφιακοί αρχιτέκτονες» από το ιταλικό στούντιο Calvi Brambilla επισήμαναν:

«Τα πάντα μένει να εφευρεθούν, γιατί πρέπει να λάβει χώρα η οριστική μετάβαση στο ίντερνετ των πραγμάτων και μόνον τότε θα μπορέσουμε να παρατηρήσουμε πώς ο κόσμος με την αυθόρμητη συμπεριφορά του θα αντιδράσει, στην πραγματικότητα, στα νέα νοήμονα αντικείμενα.

Η εισαγωγή νέων τεχνολογιών οδηγεί πάντα σε μη αναμενόμενα αποτελέσματα: για παράδειγμα, όταν γεννήθηκαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κανείς δεν φανταζόταν ότι θα γίνονταν το εργαλείο προτίμησης των πολιτικών για να επικοινωνήσουν και κανείς δεν σκεφτόταν το επάγγελμα του influencer».

View this post on Instagram

Siamo pronti a presentarvi ufficialmente i nuovi format digitali, che andranno in scena dal 15 al 21 giugno, pensati per dare voce alle aziende che avrebbero preso parte alla Milano Design Week e che non vogliono perdere l'opportunità di comunicare con il nostro pubblico. La nuova piattaforma prevede due nuovi strumenti (TV e Meets) e due nuovi canali (China e Japan) che si aggiungono al portale esistente di Fuorisalone.it e al Fuorisalone Magazine. Scopri come partecipare – link nelle storie 👆🏻 – We are ready to present our new digital formats, that will take places from 15 to 21 June, designed for brands that would like to take part to Milan Design Week and don't want to miss the opportunity to communicate with our community. The new platform includes two new tools (TV and Meets) and two new channels (China and Japan) enriching the Fuorisalone.it and Fuorisalone Magazine portals. Learn how to be part of our new platform – link in stories 👆🏻 #Fuorisalone #FuorisaloneDigital

A post shared by Fuorisalone.it (@fuorisalone) on

Γράψτε το σχόλιο σας