Εντυπωσίασε η φλογερή και εκφραστική «Άννα Καρένινα»
Σε φλογερά χρώματα, με πολύ χορό, ένταση και συναίσθημα αναβίωσε μια γυναίκα μύθος. Η ιστορία της αντισυμβατικής και τολμηρής Άννα Καρένινα παρουσιάστηκε από το ρωσικό θέατρο Βακτάνγκοφ, το τριήμερο 16 – 18 Ιανουαρίου, στο Badminton. Πρόκειται για μια χορευτική παράσταση με εντυπωσιακά σκηνικά και κίνηση που αντικαθιστά επάξια το λόγο. Σε φλογερά χρώματα, με πολύ […]
Σε φλογερά χρώματα, με πολύ χορό, ένταση και συναίσθημα αναβίωσε μια γυναίκα μύθος. Η ιστορία της αντισυμβατικής και τολμηρής Άννα Καρένινα παρουσιάστηκε από το ρωσικό θέατρο Βακτάνγκοφ, το τριήμερο 16 – 18 Ιανουαρίου, στο Badminton. Πρόκειται για μια χορευτική παράσταση με εντυπωσιακά σκηνικά και κίνηση που αντικαθιστά επάξια το λόγο.
Σε φλογερά χρώματα, με πολύ χορό, ένταση και συναίσθημα αναβίωσε μια γυναίκα μύθος. Η ιστορία της αντισυμβατικής και τολμηρής Άννα Καρένινα παρουσιάστηκε από το ρωσικό θέατρο Βακτάνγκοφ, το τριήμερο 16 – 18 Ιανουαρίου, στο Badminton. Πρόκειται για μια χορευτική παράσταση με εντυπωσιακά σκηνικά και κίνηση που αντικαθιστά επάξια το λόγο.
Σε σκηνοθεσία της ευρηματικής Angelica Cholinais, το αριστούργημα του Τολστόι ζωντάνεψε μέσα από την κίνηση. Την κίνηση που δεν έμπαινε αποκλειστικά στην κατηγορία του κλασικού, αλλά διέθετε και τη γρηγοράδα του σύγχρονου.
Η ιστορία της Άννα Καρένινα συνθέτει μια μορφή – διαμάντι της λογοτεχνίας. Και αυτό γιατί η γοητευτική αυτή φιγούρα της ιστορίας ύψωσε φωνή στον κόσμο της πατριαρχίας και αρνήθηκε να υποταχθεί στη βούληση της ανδρικής ματαιοδοξίας. Ένας χαρακτήρας γεμάτος πάθος, δυναμισμό και συναίσθημα η Άννα, ερωτεύτηκε αξιωματικό του στρατού, και χωρίς να λογαριάσει τις νόρμες και τις στείρες αντιλήψεις της εποχής, άφησε το σύζυγό της, ο οποίος ήταν ισχυρός κυβερνητικός παράγοντας.
Ο έρωτας, όμως, απέβη καταστροφικός για την Άννα, αφού αναπτύχθηκε το μικρόβιο της παράφορης ζήλιας και ο κοινωνικός της περίγυρος γυρνούσε με απαξιωτικό τρόπο την πλάτη. Η Άννα, τελικά, υπέκυψε στα πολλαπλά τραύματα της ψυχοσύνθεσης και αυτοκτόνησε, πέφτοντας στις ρόδες τρένου.
Η έντονη ζωή της αναπαρίσταται μέσα από εκφραστικές, κλασικές, ζωντανές και σύγχρονες κινήσεις. Ο θίασος με πρωτοποριακό τρόπο καταφέρνει να μπει στο πετσί της Ρωσίας του 19ου αιώνα, στον κόσμο των τεχνητών συναισθημάτων και των άσκοπων επικρίσεων. Αναδεικνύει με πρωτότυπο τρόπο την αυστηρότητα, το συντηρητισμό, τα κακόβουλα σχόλια και το αινιγματικό πλαίσιο της τότε αριστοκρατικής τάξης της Ρωσίας.
Το ρηξικέλευθο, για την εποχή του, μυαλό του Τολστόι βρίσκει γόνιμο έδαφος στην παράσταση με την Άννα Καρένινα να αποτελεί μικρό πρόλογο της γυναικείας χειραφέτησης.
Οι ερμηνείες, που συνδυάζουν τη θεατρικότητα με την κίνηση, και τη σωματικότητα με τη μη λεκτική επικοινωνία, καταφέρνουν να δημιουργήσουν τη δική τους ροή και πλοκή. Καθιστούν σαφή μέσα από την αρμονία των χεριών, τη φλογερή κίνηση των ποδιών και τις χαρακτηριστικές εκφράσεις του προσώπου τα νοήματα του Τολστόι.
Μαζί με τα μηνύματα αναδύεται και κάτι το επαναστατικό, σύγχρονο και προφητικό. Οι «ματιές» κινούνται σε τρία πεδία. Σε εκείνο του παρελθόντος μέσα στο οποίο εξελίσσεται η ιστορία, του παρόντος την πραγματικότητα δηλαδή που βιώνει ο θεατής και του μέλλοντος , τη διαχρονικότητα των ανθρώπινων συναισθημάτων και τη μακροβιότητά τους.
Συνολικά, το θέατρο Βακτάνγκοφ κατάφερε να ζωντανέψει μέσα από την κίνηση μια μυθική φιγούρα, με τις ερμηνείες να διαθέτουν ποιότητα, ένταση και δράμα. Η πρωταγωνίστρια στο ρόλο της Άννα Καρένινα εντυπωσίασε με την αφοπλιστική της κίνηση, την εκφραστικότητα και τις επιτυχημένες συναισθηματικές εναλλαγές της. Γοήτευε όταν χόρευε με τον εραστή της, με το παιχνίδι της διεκδίκησης και της ζήλιας να ζωντανεύουν με μοναδικό τρόπο, ενώ η αυστηρότητα και η καταπίεση έδιναν το «παρών» όταν εμφανιζόταν στο προσκήνιο ο σύζυγός της.
Για πρώτη φορά, η ζωή του Νίκου Ξυλούρη ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι από τη Stages Network και τα Αθηναϊκά Θέατρα, με το έργο Ο Αρχάγγελος της Κρήτης. Έως τις 31 Ιανουαρίου στο θέατρο ΗΒΗ.
Σύνταξη
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας